lördag 13 november 2010

Vit elektronik



Makens nya kärlek sedan en månad eller ett par tillbaka är denna som jag starkt motsatte mig till först. Onödigt tyckte jag men det hjälpte inte. Fast han lät mig välja utseende, snällt inte sant?

Och jag får väl lite motvilligt erkänna att den inte är så dum. Med radio och möjligheten att lyssna på Spotify (från en iPhone eller laptop) så gör den sig bra här hemma trots allt även om jag inte riktigt klurat ut hur jag får över min musik till den och att diskussionerna om var den skulle stå gick varma. Men överens till slut så ska det snart få plinga ut vacker julmusik ur den..

Mia

17 kommentarer:

Brunkullan med Mosipperötter sa...

MIn dröm är ju en Tivoli Audio i vitt. Får hoppas så på detta:)

Så fint det blir i barnkammarhörnan! Trist att du inte mår helt bra, men som du säger, de flesta graviditetskrämpor är ju övergående, och det är värt det i slutändan. Jobbigt när det pågår dock!
Tänk att det snart är dags:)

Kram Susanne

annashusidingtuna sa...

Det var ju snällt att han lät dig välja färg i alla fall.
Ha en mysig lördag.
Kram Anna

Hem och Harmoni Marie sa...

Snygg fast jag förstår precis vad du menar.... all elektronik är ju inte vår melodi precis.

Ha en mysig lördagskväll och tack för dina alltid snälla ord.
Kram Marie

..:: En liten bit kaka::.. - inredning, mode, vardag och längtan efter en liten sa...

Wow så snygg! :) Jag är en riktig tekniknörd så där har P inga problem att övertala mig...är nästan tvärt om oftast ;)

Beate sa...

den er jo lekker!

nyt helgen!!

klem beate

Wilma sa...

Hah ha! här hemma har jag lobbat länge för en ny vit TV till köket. Lät mannen få välja igår mellan två olika märken så att han får känna som han bestämmer... *fniss*.

Mina dagar sa...

Shit så fin!!! Jag vill också ha!!!!

Anonym sa...

Fin!!!!! Själv vill jag ha en vit Tivoli Audio men vi köpte en annan vit ljudanläggning för ett tag sedan (GenevaLab) så det får vänta ett tag. Kram LPW

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilken liten snygging! (radion alltså...) ;0).

Jag tänkte på det du skrev i inlägget att ni bor i en lägenhet som du upplevde var liten när ni ska få barn. Vi bodde i ett litet torp på 30kvm med sovloft med våra första två barn och det var supersmidigt! De första två-tre åren vill man gärna veta vad de små pysslar med och bor man då i ett stort hus blir det mycket spring... Tro mig! Jag vet skillnaden!!! När nr 3 kom hade vi plötsligt 130kvm att springa runt på och det var inte kul! :0)

70 dagar kvar...

Kram/ Anna

Himmelriket sa...

Ibland får man ge sig för husfridens skull...
men jag tycker det är helt ok att ha nått nytt åxå mitt i allt det lantliga.
kram ullamaria

Hem och Lycka sa...

Vita rosor:

Låter tufft med 30 kvadrat! Vi har 72 kvadrat vilket ju är mer än dubbelt så stort men så är min man fotograf med massa utrustning och Ellis Corner tar myyycket plats också så det är tajt kan man säga. Men visst, allt är relativt och det kunde varit sämre. Längtar bara tills jag har mer plats för packning och att hysa lagret, maken får ett eget rum för sin fotoverksamhet, ett eget rum till bebisen osv för att slippa trängas. Hade det bara varit vi 3 på de 72 hade det varit perfekt! Nog skillnad om det bara är boende och inte även för två verksamheter :-)

kram

Maleviks Rosenträdgård sa...

JÄTTEFINT :)

Idag har jag SATURDAY SHOW OFF
hos mig....
Lägg gärna till Din blogg med
Håkan

axelina sa...

Det finns ju faktiskt mycket teknik som har en snygg design! så man kan både kombinera smart funktion och snygg design..:)

enannanhelena sa...

Det är första gången jag kikar in här, hittade dig via fabriken. Jag läste din "bakgrund" & kände bara att jag måste få skicka dig goda, styrkande tankar, inför det som komma skall!!
Ha' en bra söndag också!
helena

Fröken Grön sa...

Stereotekniken nuförtiden är iallafall liten, väldesignad och diskret. Jag minns min första stereo från 1986, som jag köpte för ihopsparade pengar. Den var stor och klumpig och hade dessutom två GIGANTISKA golvhögtalare. Tog upp halva rummet, hehe!

Jag hittade hit via VIta Rosor och Förgätmigej, - kan bara hålla med Anna om att du tar fantastiska bilder!

Må så gott!
/Anna-Karin

Trivsamma förändringar sa...

Vilken mysig blogg du har, hit kommer jag tillbaka. Kul att läsa om både att vänta barn, och om den förberedelsen och inredning.
Återkommer!
Ha en skön söndag, kram

Noamaja sa...

Superfin är den ju! Det där med placering av saker kan bli en diskussion ja...;-)

Hoppas allt är fint med dig och din lille passagerare;-)

Ha det gott!
Kram,
A