söndag 7 november 2010

Vackert vitt..




..är ljus och värme för mig! Tänk att man påverkas så mycket av färger - jag vet att många anser att vitt inte är en färg men jag struntar i det och säger att den vackraste färgen är vit, antalet nyanser är ju nästan obegränsade dessutom vilket gör att det inte behöver upplevas som sterilt. Att man upplever ett rum som större och ljusare med vita väggar och tak är ju dessutom en bonus. Och att jag sedan är barnsligt förtjust i vit keramik erkänner jag villigt.. ;-)

I butiken har vi fått in mer från Monica Johansson.

Mia


21 kommentarer:

Stinas butik sa...

Verkligen fint Mia!
Kram

en smula vitt sa...

Jo, vitt är visst en färg! Och den finaste såklart.
Underbart porslin och krukan är fantastiskt fin.
Gillar kuddarna i bakgrunden också.

Det bästa med vitt är ju att ALLA andra färger passar till. Går att förändra och byta ut i det oändliga...
Kram Petra/

Sirpa sa...

hej!
Tack för din hälsning!
Fina bilder!
Ha en skön söndagkväll!
Kram Sirpa

Annas skattkammare sa...

Visst är vitt den finaste färgen! =) Vit keramik är ju bland det finaste som finns tycker jag.
Kram /Anna

Lilla Vrån sa...

Nog är vit en vacker färg...perfekt bas om man vill plocka in andra säsongsbetonade färger....nu närmast blir det nog lite grått och rött hemma hos mig:)
Kramar//Carina

Sandra sa...

Klart vitt är en färg :-)

HOUSE of ADELA sa...

Vitt är i allra högsta grad en färg för mig! Så fina bilder!

Kram
Adela

♥ Fyra årstider sa...

Kan bara hålla med. Vilket ljus..
Kram Lotta

Marita sa...

Jaaaa, vitt är vacker, det kan man inte ledsna på!! Vilken vacker kopp och fat du visar!! Underbart!
kramar, Marita

Malin's Hus sa...

fina bilder!!!!

Kram malin

..:: En liten bit kaka::.. - inredning, mode, vardag och längtan efter en liten sa...

Samma här...MÅNGA påpekar "Vad vitt allting är...ska ni inte ha lite färg?"

Vitt ÄR färg! :) Jag älskar vitt...vitt är rogivande, vitt går att kombinera i oändlighet...vitt är vackert!

enzosdesign sa...

Hej!

Så otroligt fint porslin jag älskar även kuddarna o pläden!! Vitt är så himla fint!!

Din blogg är helt underbart.. Kommer titta in här ofta :)

Ha en bra dag!

/Caroline

Drömmar och Lycka sa...

Underbara bilder du bjuder på! Håller helt med dig, vitt är bland de finaste färger som finns. Sen får andra säga vad de vill.

Ha det gott! kram LInnéa

Linda E. sa...

Ljuvliga bilder :)

Annika- Jag Älskar VITT sa...

Det är ljuvligt ljuvligt med vitt :) Jag håller helt med dig!
Här hemma luktar det gott av Maison Belle Christmas :)
tack för leveransen! :)
Kram Annika

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Ljuvliga ting!! Nu har du ju vitt utanför fönstret oxå ;) KRAM till dig och magen!

Det Vita Timmerhuset sa...

Väldigt vackra bilder! Underbart också med murgröna, passar sommar som vinter!

Cathrin sa...

Och dessutom är grönt otroligt fint som kontrast till det vita! Ser bara fördelar med vitt - i alla nyanser.

Ha det gott
Kram
Cathrin

the shed sa...

Hej, jag har länge följt din blogg och har nu äntligen skaffat en egen.
Kom gärna in och kika.
Kram Tina

SwedishCorner-DownUnder...Pernilla sa...

Fina bilder!
*inspiration*

Kram från Australien♥

kattis sa...

Vitt ÄR fantastiskt fint, älskar olika vita färger och olika strukturer! Älskar keramiken på din bild, jag kan inte få för mycket av vacker vit keramik! :)