tisdag 16 november 2010

Plats för liten





Inspirationsfabrikens tisdagstema denna gång (ni har väl stiftat bekantskap med den?) är
k o n t r a s t e r och jag kände först inte att jag hade något att bidra med just nu men så kom jag på införandet av barnkammardelen i vårt sovrum. En väldigt kontrast och omställning mot tidigare samtidigt som vi försöker fatta att vi faktiskt ska bli föräldrar
om sisådär 67 dagar. Det är väl kontrast mot det tidigare livet om något!

Junosängen är inte bäddad ännu men jag bäddar nog om drygt en månad, en sak i taget och något att se fram emot plus lite för det där mentala, att ta in och förstå något såpass stort. Tallrikshyllan är boad den också även om den nog kommer ändra utseende några gånger till innan hjärtat kommer till världen. Men jag vågar inte föra in rosa/rött eller blått för flicka eller pojke förrän vi kommer hem från BB. Visserligen vet vi att det blir en xxx men jag är så skrockis så ni kan inte ana så jag törs inte köpa nåt för tänk om..

Mia

23 kommentarer:

Jonna sa...

Den är så fin den sängen! Så mysigt ni har gjort det.
När jag var gravid var jag också skrockfull, men åt andra hållet - jag vägrade ta reda på könet innan förlossningen, för tänk om...! :)
Hoppas allt är bra med dig och bebisen!

Kram Jonna

Kia sa...

Titta vad fint du har gjort! Nu är det inte långt kvar och jag förstår att det blir kontraster. Men bra sådana!
Kommer ihåg att jag inte köpte färg till första barnet även om jag visste vad det skulle bli. Man vet aldrig de kanske såg fel?!
Lycka till! /Kia

Stjärnor & Champagne sa...

Hej kära Mia...Nu är jag tillbaka, förhoppningsvis:) Vad fin sängen är och hujeda mig bara 67 dagar kvar. Åhh så kul för er, spännande. Minns precis hur det var, sisodär 10 år sedan sist och 13 år på söndag med den första. Det dröjer inte länge innan eran bebbe är 13 år också och går i 7:an hihihi...Hoppas att allt är bra med er. Ta hand om dig/ Stor kram Anne

Villa Nordåker sa...

Mysigt och det är en stor omställning och "kontrast" att bli föräldrar.

Kram
Malin

Lilith sa...

Så fint ni gjort det för den lilla! Du har så rätt, vad kan vara en större kontrast i livet än just att bli förälder?
Ha det så bra och sköt om dig och den lilla! :)

Josefine sa...

Vilken fantastisk blogg du har! den hamnar genast under favoriter! Kram Josefine från finland

Fröken Grön sa...

Åh, den där barnsängen är ljuvlig! (Nästan så jag blir sugen på barn, hihi! Och tallrikshyllan gör sig jättebra ovanför, - har alltid tyckt att det är en perfekt bokförvaring i ett barnrum.
Ha det gott idag!
/Anna-Karin

mali-mo sa...

Så koselig babyplass! Elsker den sengen! Lillemalien har likens gris, veldig søt ;)

Her klarer jeg ike å sette igang å lage istand, våger ikke før jeg er hjemme fra sykehuset....men har vasket opp litt utstyr, så har jeggjemt det bort inne på et kott ;)

Ser du har 67 dager igjen idag, jeg ar 57, hvis alt går etter skjema. Jeg får ikke lov å føde, så her blir det desverre keisersnitt, men krysser fingre for at alt går bra likevel!

Ha en flott dag!

mi-rachel sa...

for en fin seng!!

Lit de Parade sa...

Underbar blogg! Älskar dina bilder:-)

M @ Lit de Parade

mitt skärgårdsliv sa...

Så fin säng! Det är inte långt kvar och så spännande tider. Sköt om dig!

Linn sa...

å, så fint!!

heldige den som skal få sove der :O)

Lykke til no i den siste ventetida.

Två systrar sa...

Sängen är underbar...hade velat ha jag med men min lilla skrutta får nöja sig med en från IKEA. Själv bäddade, tvättade, strök, vek, tvättade om, strök igen och vek och vek och vek alla kläder och lakan från v. 10 typ med bägge barnen...galet ju KRAM M

Sandra sa...

Åh så fint och mysigt ni har gjort! Där kommer nog den lilla trivas bra! Kram

Jenny sa...

Hej Mia!
Åh den är så fin Junosängen! Där kommer ert kära hjärtegryn sova bra:)

Oj, nu är det ju inte långt kvar tills han eller hon kommer, vad spännande!

Kraam Jenny

Vintage House sa...

Hej
Ja att bli föräldrer är verkligen en stor kontrast går inte att förstå förrän man är där.
För mig blev det en chock första gången.
Ta hand om er och fint du har fixat.
kram
sandra

Petra sa...

Jättefin barnkammare där kommer både bebisen, du och pappan att trivas jättebra :-)

linnea-maria sa...

Vilket bra val på temat! Det är verkligen en kontrast att få sitt första barn. Plötsligt är man inte ensam längre man är en länk i släktkedjan, och man måste ta ansvar på ett annat sätt. De där sängarna är fantastiskt vackra och praktiska. Kram /Therese

nyfiken i en strut sa...

Hej! En fråga! Vem vann i tävlingen som slutade 31 oktober, om keramikfat / assiett? Kanske bara jag som missat svaret.

Ha det gott!

Hem och Lycka sa...

nyfiken i en strut - se vinnarna längst ned på sidan.

Det Vita Timmerhuset sa...

Verkligen underbart barnrum! Det är så härligt att gå i väntans tider! Man pysslar och fixar och plöjer ner all sin förväntan och längtan i små projekt. Snart kommer lillpyret och då kommer du ha full fart hemma!

Ha det gott!

Kram, Karin

Casa e Cose sa...

Ah Grattis - det kommer bli underbart! Var har du hittat bokhyllan. VIll ha den sadan!!!

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Så mysigt det ser ut.
Juno sängarna är verkligen vackra. Skulle gärna köpa en sån till mina framtida barnbarn...för några fler egna kommer det inte bli.

Tänk vad gott det där adventsfikat såg ut..Och jag monterade ihop en av julstjärnebelysningarna imorse..Nu är det nära:)

Ha en trevlig dag:)
Kram Susanne