tisdag 23 november 2010

Lussekatter



Förvisso är det inte advent förrän kommande helg men jag och M struntade i det i helgen och myste loss med lussekatter och julmust samt glögg och pepparkakor i förväg. Mums för lussekatter, orkade egentligen inte baka men var för sugen för att låta bli :-D

Har köpt en vit hyacint också, det är det enda jag pyntat ännu med - eller nej förresten - jag smög upp adventsstjärnan (med makens hjälp) i arbetsrummet häromdagen. Sovrummets och vardagsrummets fönster får vänta lite grann på det som ska komma med posten närsomhelst (hoppas jag) (har sålt våra Nusnässtakar som ni kanske sett) men den som väntar på nåt gott..

Apropå jul och advent så har gårdsbutiken (i Hålta, utanför Kungälv) med vårt sortiment (dock inte riktigt allt) öppet även onsdagar nu fram till 29 december så ta gärna en tur dit! Se gärna mer på Stinas hemsida.

Mia

16 kommentarer:

Karin sa...

Härlig bild.

Här ska vi baka lussekatter idag, kan inte hålla oss längre =)

Hyacinter ska jag köpa i veckan, har inte velat börja med det heller för tidigt.

Madicken sa...

Hej så himla fint och mysigt! Jag är också sugen på att komma igång med adventsmys och kakor... men än så länge stör mig jobbet lite för mycket, men snart.....

Ta hand om er!

Kram!

Pia sa...

Hej vännen:-) Jeg gissar på, at du har investeret i et ljushjärta från Westergaard och Kovacs..? Her er det ju bara 5 veckor kvar til termin, och jeg forsöker febrilsk at holde mig från choklad och kakor...men det går inte...:-D Nu er det inte länge till termin for dig heller va? Kan forstå du er lite nervös - det er andra gangen för mig, men jeg kan lova dig, at jeg er nervös også! Men allt kommer att gå så fint skal du se. Det skal bli bra, når det er overstått;-)

Många tankar och kramar till dig:-)

KRAM Pia

Stinas butik sa...

Men Mia såå gott det ser ut, jag måste baka också!
Kram

HOUSE of ADELA sa...

Underbart gott och vilken härlig bild! Här ska bakas med i helgen;)

Kram
Adela

Mamma C sa...

Måste baka lussebullar oxå, blir så himla sugen.
Kram Mamma C

Lilla Vrån sa...

Åh vad mysigt.
Levande ljus och lussekatter.
Imorgon ska det bli bak av lussekatter här hemma.
Kramar//Carina

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej!
Hittade hit av en slump. Vilken mysig blogg du har!
Kram Annelie ♥

Kia sa...

Vilket fint kakfat du har. I din logga, är det adventljusstaken som du inte fick in till butiken? Eller har den kommit ny?
Ha en bra dag! Kia

Hem och Lycka sa...

Kia - Angående din fråga så i min logga är det adventsljusstaken från Ylva Skarp som jag köpte privat förra året, redan innan vi startade samarbete med henne. Så tyvärr har vi inte fått in den i butiken men den kommer nästa år (kanske inte så mycket till tröst just nu).

MATBLOGGEN sa...

Så fin bild!

Behöver ni tips på julgodis nu till advent så finns massor av enkla recept här :

http://pernillawahlgren.se/bloggar/jennys-matblogg

Trevlig Onsdag

Barn och Pyssel sa...

Hej

Vi bakade lussekatter i helgen oh vad killarna var lyckliga.

Ha det gott

Kram

Sjabbig men chic sa...

Mmmm... gott och mysigt!!

Kramis Lisa

tinajo sa...

Här blir det kanske lussebullar till helgen - mums! :-)

Kia sa...

Jag tänkte nästan det! Då får jag spana efter den till nästa år. Den som väntar på något gott....
Kia

Drömmar och Lycka sa...

Vilket jul-mysigt inlägg. Julen har fått vänta hemma hos oss men oj vad sugen jag blir på att pyssla här hemma nu :)

kram Linnéa