tisdag 2 november 2010

Jag hjärta dig



Lite bortskämd är h*n nog redan i magen, vi pratar och sjunger (det sistnämnda mest jag) och får till vår förtjusning ibland lite respons tillbaka men kanske mest för att vi smeker och puffar på magen samtidigt. Bä bä vita lamm går hem men Byssan lull ratas (inte min favorit heller) :-D

Blommor från svärisarna och farbror/faster med familj fick h*n för några månader sedan och nyligen första presenten - det söta hjärtat (plus en snygg mössa) från blivande kompis S, hennes mamma och pappa och blivande nästintill jämnårig kompis på jäsning. Jo, lite bortskämd blir h*n nog. ;-) Inte minst med att mormor och morfar betalade barnvagnen! Hjärtat dinglar på sängkanten och får bevisa att vi
dig!

Mia

14 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Mia!
Ett sånt vackert hjärta:)

Ha en bra dag!

Kraam Jenny

Vita rosor och förgätmigej sa...

Tänk den som ändå kunde uppskatta sin graviditet som du gör... För mig känns det mest slitsamt just nu! Man kanske skulle börja fixa lite med vaggan och kläderna så man själv förstår varför man har ont överallt och helst vill sova hela dagarna... Blir faktiskt lite gladare när jag läser om din graviditet här på bloggen! Känns liiiite lättare!

Kram/ Anna

Malmkakan sa...

Åhh, vilket härligt inlägg. Ni verkar verkligen njuta av "väntetiden". Mysigt. Det är väl värt att vänta på...

Jag lottar ut kärlek o värme hos mig som passar utmärkt till en liten bebis.

Kram, Cecilia

Beate sa...

søte deg! kos deg med ventetiden!

nyt dagen

klem beate

Barn och Pyssel sa...

Hej

Vilket fint hjärta.

Ha en fortsatt underbar höst vecka

Många kramar

Vita rosor och förgätmigej sa...

Bara mååååste skriva tillbaka på en gång... :0) Lustigt att du också har ett syndrom... Själv drabbas jag av något som heter Tietze syndrom vareviga graviditet (inflammation i revbensbrosket, känns ungefär som att ha brutit revbenen...). Jag är ju inne på nr 4 nu så visst är det värt all smärta även om man ibland bara vill gå och dra något gammalt över sig. Men det går ju över! :0)

Styrkekramar/ Anna

ias corner sa...

Så skönt att allt går så bra!! Jag följer dig även om jag varit dålig på att lämna kommentarer på sistone, men jag är sååå glad för er skull!!

H*n är värd allt som finns! Älskad från första stund!! :)

Ta hand om er och klappa magen från mig!
Kram ia

En liten bit kaka - Evelina sa...

När det gäller kärlek och närhet kan man inte skämma bort för mycket! :) Du kommer bli en toppenmamma Mia! Och allt det jobbiga som varit kommer bara göra dig ännu starkare och bättre.

Kram

Lilla gårdshuset sa...

Åh vilket underbart inlägg. Jag blir blir tårögd när jag läser. Så härligt att höra hur du njuter av din graviditet.

Kramis/Heléne

Linruz sa...

Kära Mia vilket underbart inlägg till det lilla pyret som växer inuti dig.
Kram och ta hand om er båda.
Lina

Karin i Villa Grå sa...

Naah, rart! Jag blir alldeles rörd - och lite avis eftersom vi är klara med barn. Suget efter bebis går dock inte över helt.

Har så mycket att ta igen nu när jag så smått försöker få igång bloggen igen. Har massor att titta på här hos dig och det första jag ser är ditt rara inlägg om hur den lilla i magen svarar på sång och smek :-)


Kram, Karin

Annika- Jag Älskar VITT sa...

Men såklart ska ni skämma bort h*n. Det ni väntar på nu är ju helt underbart! Va glada att ni mår gott och kan njuta av denna väntan. Själv låg jag inlagd 2 flera månader pga komplikationer med barn nr 2...då är det inte alltid lika kul....men man glömmer fort.
Fin bild på säng o hjärta :)
Kram Annika

Annas skattkammare sa...

Visst är det en otrolig känsla när man får svar därinne! Jag låg i badet för några veckor sen och buffade tre gånger på magen, och fick tre buffar tillbaka.. obeskrivlig känsla och jag såg nog ganska dum ut som låg och flinade i badkaret.. ;)
Fint hjärta!
Kram /Anna

Det Vita Timmerhuset sa...

Klart att vi mammor måste få skämma bort dom små! Det är en mammas rättighet! ;o)

Och vilket fint hjärta den!

Ha det gott!

Mvh, Karin