lördag 20 november 2010

Helgen före advent



Idag bor jag i ett vackert vinterlandskap, såå fint! Nån som fattat att det är advent snart? Inte jag och det är nog första året på många som jag inte börjat julpynta i förtid. Vet inte vad det beror på, jag är så inne i bebistänk och att få ut alla vansinnigt många ordrar för Ellis (julruschen har startat sedan några veckor!) så jag kanske inte hunnit tänka så långt. Men så är det ju och jag skulle mer än gärna vilja få upp ljusslingan i häcken i helgen, får se om jag lyckas fjäska med min käre man såpass att det kan bli gjort. Blir jättevackert och lyser upp de mörka kvällarna.

Tullat på glöggen har vi redan gjort som synes och jag måste tipsa om Ikeas vansinnigt goda Äppleglögg till ett bra pris! Den vita har vi inte testat ännu men det ska vi snart göra. Utan alkohol förstås av en känd anledning ;-) men jag gillar inte glögg med alkohol i ändå. Vore underbart om jag orkade göra lussekatter i helgen också, har en sugen make här hemma. Måste erkänna att jag också är sugen, något av det godaste jag vet. Plus semlor som jag suktat efter i månader allaredan (skyller på cravings) *mums*

Mia

21 kommentarer:

En liten bit kaka ♥ inredning, mode, vardag och längtan efter en liten sa...

Får bli ett besök till IKEA snart mao! Måste prova glöggen :) är ensam hemma denna helgen och nästa helg är jag upptagen...så undrar om jag skulle börja julpynta idag?! Får man det? :)

Kram på dig!

Annelie sa...

Härligt gott med glögg..:) Jag är oxå väldigt sugen på att baka,för jag älskar lussebullar..Å va mysigt med en liten bebis snart..:) Tur att jag har mitt lilla barnbarn att gosa med..:)Ha en riktigt mysig och härlig Lördag..Kram/Annelie

Jannicke sa...

takk for tips om god eplegløgg :o) kanskje jeg må ta turen til Ikea, lenge siden nå..
lussekatter hadde vært gøy å prøve å lage, har smakt - men aldri bakt slike selv.. del gjerne en god oppskrift hvis du har :o)
Klem søs.

Beate sa...

hei
skikkelig stemningsfullt bilde!

kos deg og god helg

klem beate

Kia sa...

Vad härligt med snö. Tänk vad det kan skilja på bara 2 mil. Här i skärgården har vi inget men åker vi 2 mil innåt ligger det tydligen snö. Fast vattnet värmer nu och sen till våren kyler det istället.
Trevlig helg!

Maleviks Rosenträdgård sa...

GLÖGG E GOTT :)

Missa inte
SATURDAY SHOW OFF
Välkommen att vara med
Håkan

Piddersfru sa...

Den glöggen säljs även i vanliga matbutiker, så man måste inte åka till Ikea för att få tag i den! ;-)

Dicksonska våningen sa...

Oj, jag hade inte en tanke på att det redan var första advent om en vecka... Tur att jag såg det inne hos dig!
Dags att börja planera! Sitter just nu i ett nyrenoverat vardagsrum som ska bli underbart att få julpynta så småningom!

Ha en skön lördagskväll!
Kram Annika

Marits vita skrin sa...

Jag blir lika glad varje gång jag kommer hit och ser dina nya snygga headers. Det är din grej :)

Jag har visst råkat över-shoppa lite. Så jag hoppas flaggan finns kvar till mig till nästa lön ;)
Vill verkligen ha den.

Kram /Marit

♥ Fyra årstider sa...

Å skulle så gärna vilja slå mig ner vid ert glöggbord. Mysigt!
Kram Lotta

Anonym sa...

Följer din Blogg!! Ljusstaken du har på bilden är den slut i din butik??
//Annika

Ullis/Leva på landet sa...

Visst går det fort nu. Har inte heller riktigt förstått att det är advent nästa helg. Glögg har vi inte heller hunnit prova. Får nog ta och sätta riktig fart nu tror jag.
Ha en fortsatt skön helg!
Kram Ullis

:*¨¨*:♥ Camilla ♥:*¨¨*: sa...

Det är ju inte klokt att det är advent snart, snart jul, snart nytt år... herre gud va snabbt detta året har gått!

Kramar från ett snövitt Kungsbacka och Camilla

Hem och Lycka sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hem och Lycka sa...

Annika - ja, tyvärr är ljusstaken slut och vår keramiker hinner inte göra den på nytt åt oss ( i så fall hade vi inte hunnit få den förrän långt in i december) så dessvärre kommer den inte in igen. Men håll utkik, den kommer in med vackra ord i januari/februari!

Millas hem sa...

Åh, vad det låter smaskens! Måste köpa hem lite glögg!=))

Kram till dig!

enannanhelena sa...

Stämningsfull bild att njuta av, så här klockan fyra på morgonen...nu somnar jag nog om gott!
Sköt om dig.
/helena

Noamaja sa...

Mysigt!

Haha, har inte sett avsnittet men sönderkörda junosängar skulle ta en stund att komma över;-)

Ha en fin söndag!
Kram,
A

Ida - Decoria.se sa...

Äppelglögg har jag aldrig smakat... Låter väldigt gott, det ska testas! Tur att det finns Ikea utanför Sverige. :)

Fröken Grön sa...

Vilken härligt stämningsfull bild! Och som en händelse ska jag till IKEA idag, så den där musten ska jag absolut spana efter.
Må så gott i veckan!
/Anna-Karin

Nyanser av vitt sa...

vad kul med nya glöggsmaker. Ska till IKEA snart för att fylla på ljusförråden
Kram Agneta