söndag 28 november 2010

Första advent



Första advent, nästan mysigaste dagen på året tycker jag, särskilt nu med snö utanför fönstret! Med all väntan inför julafton så kan det vara nog så härligt. Jag adventspyntade igår det sista, i år plockar jag upp minimalt med julsaker, jag orkar inte rota fram alla fina saker vi förvisso har men tänker på att de ska plockas ned igen i en tid då vi kanske är helt sprillans nyblivna föräldrar. Jag högg tag i det som stod närmast helt enkelt ;-)

Så någon julgran blir det inte här i år till min besvikelse men så är det, ska köpa lite fler doftande härliga julblommor istället som får agera substitut för den riktiga gran jag hade hoppats på i år (har kört med plastgran tidigare år).

Men, less is more säger man ju och så får det bli! Vi myser loss med massa levande ljus och dofter istället, lussekatter, glögg och julmust! Och så suktar jag efter Rocky road just nu så jag håller på bli galen, får bli ett projekt för veckan när det finns tid!

Mia

19 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Rockey road är en favorit här hemma också den ska vi försöka hinna med nu i veckan.
Kram Anna

Signe 1 sa...

hoppas att du har en fin första advent! och vad mycket spännande ni har framför er nu!!:-) kram sofia

Mira sa...

Fin ljusstake, ha en riktigt skön adventskväll! Rocky Road .... MUMS!!!!Kram/Mira

MITT VITA HUS sa...

Åhhh Rocky road:) glad advent önskar jag dig! Kraaam

A House With A View sa...

Uuuunderbar bild, gah... Såå bra du är på att fota!! Och jag fullkomligt älskar din adventsljusstake - vill ha!! Men min får duga, den är fin också med sitt vita hjärta :)

Önskar dig en sköön kväll!

Adventskramiz från aka

Kia sa...

Vad mysigt! Själv har jag inte fått fram något alls. Har skruvat möbler för fulla muggar.
Tack för tipset om glöggen från Ikea,den var god. Brukar inte gilla det annars men den ska jag köpa mer av!
Glad advent!!
Kia

Jenny sa...

Hej Mia!
Hoppas ni har en riktigt mysig första advent!!
Mmm, Rocky Road, vad gott:)

Kraam Jenny

Stinas butik sa...

Såå fint Mia!
kram

Ensamma mamman sa...

jag hoppas att du har haft en härlig första advent och får en härlig väntan på julafton. Kram

Marie sa...

Hej!

Hoppas ni har en riktigt mysig första advent- Smart att spara lite på julsakerna...man vet ju aldrig hur mkt det blir att göra sen :)
Jätte fin ljusstake du har!

Kramar Marie

the shed sa...

Här hos mig pyntas det med väl valda julprylar, trevlig kväll.
kram Tina

Jannicke sa...

så fin adventsstake :o)
enig - det er en deilig tid!!

Klem J.,

Nattmia sa...

Vilken fin adventsljusstake.. Ljuvlig..

Rocky Road är så jäkla gott.. Sådana gör jag till var jul och så får det bli även i år.. Hoppas jag kan låta bli att äta upp dem själv bara :-S

Ha nu en bra start på veckan..

Kram Mia

Mina dagar sa...

Åh,så spännande med en liten bebis i familjen! Kan det vara graviditeten som gör att du är sååå sugen på Rockey road hihi....
Jag har tittat runt i din blogg och du tar OTROLIGT fina biler!! En fröjd att få se!!!
Jag kommer absolut igen!:)
Pssst...en liten mini gran kan ni väll ta in från skogen!
Kram Eva

En liten bit kaka ♥ inredning, mode, vardag och längtan efter en liten sa...

Vad mysigt! Smart att begränsa pyntandet...men jag röstar för att ni köper en minigran i plastkruka. Svep en jutesäck runt och den är perfekt! :) Ska vi göra tror jag, så man får juldoften!

Kram

FräckaSyster sa...

Rockey road är så underbart gott! =)

Ha de bra!
Kram Jenny

Hanna sa...

Ja nu är det inte långt kvar till er lilla bebbe/bebba kommer. Jisses så spännande ! Kram på er alla tre

lottens vita och gröna sa...

hej vännen, vilken ljuvlig adventstake!!! tänk nästa jul då har ni en krabat typ krypande s runt, sååååååå myspys!!!
rocky roas, guuuu vad sugen jag blev!!!
må väl, njut och klappa på magen, varmkram lotten

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Så fint, du tar alltis så fina bilder! :)
Här hemma kommer det att bli både minigranar och stora granar. Eller EN stor gran får räcka. ;) Sedan ska den snabbt ut efter julafton...hatar barr! :)
KRAM