onsdag 10 november 2010

Barnkammaren




Emellan bokläsning, förlossningsförberedande kurs, krämpor, domningar och värk så har vi lyckats fixa hjärtegrynets barnkammardel. Jag mår nämligen lite sisådär, allt är värt det men tänk vad mycket man kan utveckla på grund av en liten bebis! Men h*n mår bra och det är huvudsaken!

Barnkammardel skriver jag eftersom vårt sovrum inte är så stort (inte lägenheten heller) och men tror det räcker gott och väl för de första åren. Med smart förvaring och planering kommer det funka fint! Ellis Corner tar ju en del plats här hemma ;-) och makens fotoutrustning likaså.

Så inte nog med att operation barnkammare och inköpen är nödvändiga, den är också en liten wake-up-call, helt plötsligt blir det mer verkligt och min käre makes ordentliga uppvaknande blev nog på den förlossningsförberedande kursen som vi går nu i november (december törs jag inte vänta till, tänk om jag föder för tidigt liksom mamma). Men huu för att sitta på stenhårda stolar i
2 1/2 timme och tre toaletter på en hel aula full med gravida kvinns (och meddragna makar/pojkvänner), fasar för de kommande två kurstillfällena!

Slutresultatet återkommer jag till!

Mia

14 kommentarer:

Jenny sa...

Ja, det är lite hårda stolar. Men det är kanon med lite info inför det stora dagen. Dom har mycket bra tips o dyl. Barnkammaren blir nog jätte bra. Vi har fått tagit till samma lösning med ett hörn i vårat sovrum. Hon sover som en prinsessa h e l a natten (peppar peppar)så det funkar ju bra. kram kram

Barn och Pyssel sa...

Hej

Lite dåligt med toletter lät det som.
Tänker de inte på att gravida behöver gå lite oftare.
Ha det bra
Kram

anna k. sa...

Åh, vad spännande! Tänkte på dig häromdagen och undrade hur du och magen mår! Kram på dig!

Hem och Harmoni Marie sa...

Finns det hjärterum så finns det stjärterum heter det ju så fint.. :)
Tror att ni får en jättefin barndel i sovrummet!

Ha det gott vännen, och hoppas du känner dig lite bättre!
Kram Marie

Wilma sa...

Gullig nasse! Det räcker, precis som du säger, med en liten vrå första året. Barn vill vara nära, se och höra sina mamma och pappa. Anknytning är en stor del av processen att lära känna varandra och bli en liten familj.
Lycka till!
p.s. ta med en skön kudde att sitta på till kursen... *s*.

Karin sa...

Åh vad kul att får greja med såna saker. Blir så fint.

Lycka till med allt!

the shed sa...

Hej

Så kul med barnrumspyssel. Hoppas du/ni mår bra med maggen. Jag har just införskaffat en fin racer. som både matchar inredningen och blir kul för Plutten...
Kram Tina

ANETTESHUS.COM sa...

Ååå, så koselig, Mia ... med alle forberedelsene før den lille skal komme:))) Det ser flott ut!! Kos dere:) Håper du mår bra?

STOR klem
Anette:)

Drömmar och Lycka sa...

Hihi, det vill jag inte påstå låter så genomtänkt av de kursansvariga. Men det kommer att gå jätte bra :) Barnkammaren kommer bli jättefin.

Kram Linnéa

..:: En liten bit kaka::.. - inredning, mode, vardag och längtan efter en liten sa...

Jag vill också ha en Maileg-Bamsen :) Vad mysigt att få börja preppa hemma...skulle ju ljuga om jag sa att jag inte var avundsjuk ;)

KRAM fina du!

Vita rosor och förgätmigej sa...

Jag blir så full i skratt... Det verkar som om vi har exakt lika många dagar kvar till förlossning du och jag! :0) Det är ju verkligen ingen dans på rosor men eftersom det här är mitt fjärde barn så vet jag att det är värt varenda krämpa! Jag har tyvärr en förmåga att gå över med varje barn så jag räknar kallt på två veckor på förlossningsdagen. Man kanske skulle ta sig i kragen och börja rota fram lite kläder osv till den lille... hmmm har inte velat göra det ännu eftersom jag tycker att veckorna går såååå långsamt när man börjar tänka på att man faktiskt ska ha barn... En fråga såhär i förbifarten... Skulle jag kunna få tipsa om din blogg på söndag? Jag brukar välja ut några bloggar som jag lånar en bild från, länkar och skriver några väl valda ord om varje söndag.

Ta hand om dig och magen!
Kram/ Anna

Anonym sa...

Jag är övertygad om att "barnkammaren" kommer att bli lika fin som resten av ert hem! Kram LPW

Louise sa...

Vill bara berätta att jag har en tävling på min blogg: http://lisnilsson.blogg.se/2010/october/utkast-okt-29-2010.html där man kan vinna ett 300kr presentkort hos bamba.se titta in om det är något för dig!!

Jennie sa...

Dom där grisarna är ju för söta! Det ligger en i Sixtens säng för tillfället, men den får nog flytta ner till vardagsrummet nu till december... ;)
Tror barnkammardelen kommer bli kanon, väntar på att få se det fina resultatet!!! Är så glad för din skull efter allt som hänt...

Ha en mysig dag, Jennie