fredag 5 november 2010

Baka baka liten kaka..



För ett litet tag sedan fann jag dessa formar på loppis och jag har faktiskt kikat efter sådana rätt länge. Jag vill nämligen testa att göra vaniljhjärtan! Nåt som är såå gott men hur gör man det om man inte har hjärtformar? ;-)

Jag som älskar att baka i vanliga fall och gärna låter Kitchen Aiden gå varm har legat av mig. Orsaken är ett hjärta av ett annat slag, det käraste som bor i min mage och gör att jag tappar ingredienser i både bak och mat samt gärna lägger till nåt som inte har med just den maten eller baket att göra överhuvudtaget. Det blir mycket fel alltså! :-D Vet inte varför det drabbar just matlagningen men så är det..

Men jag vill testa och lussekatter m å s t e jag klara av även om jag kanske tappar både saffran och russin ;-)

Grattis Jenny och Jenny till 1:a respektive 2:a pris i tävlingen! Tack till alla som tävlade, det kommer fler tävlingar längre fram!

Mia

11 kommentarer:

FruFly★Heidi sa...

Så søte de var! Får helt julestemning av alle jule-effektene som begynner å dukke opp her og der. Også håper jeg du har det bra om dagen, at formen er fin (så fin den kan være:) God klem fra Heidi

Annika- Jag Älskar VITT sa...

Ja vaniljhjärtan är ju supergoda men jag har aldrig vågat baka några själv..hoppas det går bra för dig, trots ev. *missöden* Har oxå såna formar dom är så fina..men vet du vad jag gör med mina?? Eldar ljusstumpar på...jag trycker fast stumpen i lite stearin och sedan får ljuset brinna ner helt.Det blir bara en liten snutt på veken kvar.....
Idag har jag gått omkring och sprutat och torkat med Christmas Clean överallt så nu luktar det SÅ gott här! Kram Annika

Himmelriket sa...

Jaaaa det är jättelätt, men tar lite tid bara. de hemma gjorda blir så fruktansvärt goda., jag köpte mina formar dyrt å heligt , så det var ett fynd att hitta dem på loppis.
trevlig helg
ullabella

Ramme Alvor sa...

Så flotte!! der vert det vakker bakst til jul :)
Nydeleg blogg!!

Klem!

Lilla gårdshuset sa...

Du är så söt när du skriver om din mage;).

Jag är också ett stort fan av bakning. Vill både prova att få ihop vaniljhjärtan och Macrons.

Kramis/Heléne

Marits vita skrin sa...

Hej söta Mia.

Tack för tipset om diskborsten.
Jag undrar om en annan grej. Om du kommer ihåg, kan inte du meddela mig när du får in sverige flaggan från Maileg?

Kram på dig och hoppas allt är bra med dig och magen:)

Marit

Lilla Blanka sa...

Hej goa Mia!

Jag stod och fingrade på just sådana formar häromdagen i en affär, men blev osäker på om jag skulle våga prova att baka.. Du får berätta sedan hur det gick, om du testar :)

Jag är så glad för er skull för den lilla/lille som tumlar runt i din mage. Såå mysigt!!!

Kraaaam och ha en underbar helg!
Mia

Bella sa...

Vilka fina formar du fyndat, och kul att du nu kan göra vaniljhjärtan :) Lycka till med baket!!

Önskar dig en trevlig Allhelgonahelg

Kramar bella

Nattmia sa...

Mmmm.. Vaniljhjärtan.. Så sagolikt gott.. Så söta formar du hittat..

Kram Mia

Cathrin sa...

Vaniljhjärtan är jättegott och formarna bara så fina! Och du, tänk på att det antanligen blir gott om tid för bakning när lilla hjärtat väl kommit ut. Jag tror aldrig att jag bakat så mycket som när jag var föräldraledig. Och ungarna som idag är ett par år älskar att vara med. Så du lär nog få användning för dem sedan ändå! Lycka till nu!!!

Kram

Cathrin

Ullis/Leva på landet sa...

Så gott med vaniljhjärtan, gjorde min mamma när jag var liten. Längesedan jag åt sådana. Hoppas att det går bra med baket trots allt som inte blir som det ska :)
Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis