fredag 8 oktober 2010

Sent omsider




men bättre sent än aldrig visar jag det sista men inte minsta vi shoppade på vår västgötska tur för ett antal veckor sedan. En sådan där underbar möbel jag aldrig finner annars och heller inte skulle ha plats för om det inte vore för denna smäckra varelse som passade perfekt i vårt övermöblerade arbetsrum.

Jag älskar gamla dokumentskåp och längtar efter den dag jag får ett eget arbetsrum/paketeringsrum/gårdsbutik och kan köpa och leta efter fler. Denna söta möbel rymmer hur mycket (nästan) som helst och jag är hemskt nöjd! Vitmålad redan, jag hade nog behållt den trären beroende på skicket om jag hade fått välja själv men tycker den är så fin.

Maken har barrikerat toppen som avställningsyta (i n t e mitt godis eller pärmar ;-)) och jag har faktiskt fräckt nog roffat åt mig de flesta lådorna, perfekt för alla fraktsedlar, etiketter och gud vet vad som behövs till EC. Bra köp m a o!

Tipsar om helgens filmer -
i SVT1 kl. 22 ikväll visas denna, lördagsfilmen kl. 21 i TV4 och söndagsfilmen i TV4 kl. 21.

Mia

12 kommentarer:

Linruz sa...

Förstår din förtjusning Mia.
En möbel med charm om du frågar mig.
Ha en fin fredag och ta hand om er.
Kram kram Lina

♥ Fyra årstider sa...

Ser underbar ut ..något att leta efter i mitt nya kontor.
Kram Lotta

Maria sa...

Supersnygg, förstår att ni är nöjda! Såna är inte lätta att finna. Härligt med bra- och snygg- förvaring!
Trevlig helg!

Signe 1 sa...

åhh vilket fint dokumentskåp, me like a lot!:-) kraam s.

StrandviksVillan sa...

Perfekt möbel! Kul att den passade så bra in där!

Ha en mysig fredag!

Johi sa...

Vilken underbar och praktisk möbel! Kram

Mamma C sa...

Mycket snygg och kan tänka mig att den rymmer massor. Tack för tipset på helgfilmerna. Söndagens tror jag att jag redan sett. Men det går att se om.
Ha en bra helg.
Kram Mamma C

Stjärnor & Champagne sa...

Mmmm så snyggt, förstår att du gillar det. Hoppas att det är bra med din lilla mage. Stor stor kram A

Jackie sa...

Härligt charmig möbel! Önskar dig en härlig helg! Kram Jackie

Popprinsessan sa...

Åh, tv-knäpp som jag är så inser jag att jag missar en massa seriestarter nu. Fast jag ska inte klaga, det är ju "bara" tv och jag hr det ganska skönt i värmen på semester. Fast jag får väl googla runt när jag kommer hem för att se vad jag missat :-)

Kram!

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken skönhet ni har hittat. Den skulle passa perfekt här hemma också. Sådana saker är kul att hitta.
Ha en fortsatt bra söndag!
Kram Ullis

Himmelriket sa...

Jaaaa, så vackra saker.
lägger en länk hos mej...
Kram