måndag 18 oktober 2010

Moving day




Inte idag men en dag i veckan är det dags för operation barnkammare.
Sista gången vyn är denna alltså och är det där projektet jag talade om för något inlägg sedan. Eller barnkammare kan jag inte säga, en halv vägg för lilla plutten eller pluttan blir det, mer har vi tyvärr inte plats för hos oss och det kanske ändå inte behövs så mycket plats i början. Så småningom kommer vi ju att flytta när det känns högst angeläget. Antalet leksaker än så länge är ju inte så många, vi har inte köpt något, något finns från min pappa och något finns från när jag var liten, det sistnämnda ska jag kika på mina föräldrars vind om det finns något jag vill ha. Märker att både jag och M är mer för de där nostalgiska gedigna leksakerna i trä och tyg än grälligt i plast med diverse Disneyfigurer på.

Plats för de yttepyttesmå kläderna ska göras i våra garderober och den lilla väggen ska boas in med Junosäng och tallrikshylla. Får det plats så blir det nog någon låda under sängen för mer utrymme och i veckan är det dags för Ullaredtur.

Tidigt (en dryg vecka kvar till 8:e månaden) kanske några tycker, inte alls tycker andra, mina gravida vänner jag har kontakt med på ett forum har de flesta redan shoppat klart så jämförelsevis med dem är jag sen. Hursomhelst klarar inte gravida kropp klarar inte trava omkring på Ullared så mycket längre till så det är inte så mycket att välja på. Jag får väl ta sikte på gubbsofforna och hänga mig över kundvagnen när det är som värst/ondast :-D

Inredandet är i stort sett nödvändigt att ta nu när vi kan få hjälp av pappa
med skåp (som är vansinnigt tungt) och säng innan hans operation i höst/vinter. Och målet är som sagt tidigare att vara klar med allt till första advent och få fira jul i lugn och ro i väntan på tomte och bebis ;-) Det är underbart att vara gravid och känna bebisen i magen men ojoj vad stryk kroppen tar, jag känner mig stundtals som 95 år ;-)

Resultatet får ni ta del om några inlägg!

Mia

17 kommentarer:

Wilda Stenlyckan sa...

Så mysigt!! :-) Minns så väl när jag också fick gå runt på affärer och shoppa bebissaker för första gången i livet. Vilken känsla! Vilken Lycka! Du är inte tidig Mia, du gör helt rätt som shoppar nu. I slutet av min graviditet kunde jag inte gå. Så då hade jag inte kunnat gå runt i affärer.
Mys och njut av att boa!
Kram Sara

Nettan sa...

Jamen det är ju en stor del av det hela! Att fixa å dona inför den nya familjemedlemmen! Så njuut av det oxå så mycket du kan! Ska bli kul att se hur du fixar till det!
Kram Nettan

Nordingården sa...

Oj vilket mysigt sovrum! Älskar det bruna skåpet och den radion!! Ja, nog är det finare med leksaker som passar in i hemmiljön i gedigen och kanske gammeldags karaktär, tur din man tycker lika, hoppas den lille kommer göra det om några år också, hi, hi...
Grattis till den väntade nya familjemedlemmen! Mari.

Wilma sa...

Ni gör helt rätt som boar till det nu så ni kan bara vara och mysa inför Advent, tiden går så fort sen. Ska också till Ullared i veckan, kanske syns där!

Karin sa...

Så härlig känsla att handla och "boa" i slutet av graviditeten.
Vilken härlig jul ni har framför er!

Fint med gamla ärvda gedigna leksaker, men nog älskar barnen dessa kulörta plastsaker alltid, iaf mina =).

Lycka till med allt/kram

Popprinsessan sa...

Ser fram emot att se hur det blir!

Btw, ni gör helt rätt i att inte köpa en massa saker i detta läget. Det finns alldeles säkert människor runt omkring er som kommer att vilja köpa presenter till det lilla underverket och både garderob och leksakslådor fylls säkert på snabbt :-)

Kul med Ullared, vill också hinna dit en runda innan jul, men vi får se om jag får ihop det. Du får tipsa om du hittar något kul där!

Kram!

Jannicke sa...

så koselig :o) kjekt å lese om planene dine :o)
kroppen er laget for å gå gravid - så du skal bare se du er oppegående og fin helt til slutten :o) husker da jeg var gravid med min første.. trente aerobic til 8. måned og gikk lang fjelltur den dagen jeg fødte :o)
håper du får mange fine dager fremover, med masse energi :o)
klem søs.

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vad mysigt :) Nu är det inte långt kvar! Det är en underbar känsla att förbereda allt för sitt kommande lilla mirakel!
Lycka till med allt. Ska bli kul att få se resultatet sen.
Kram Vanja!

kjersti sa...

Kjære Mia:)

De siste ukene som gravid er bare så utrolig spesielle, og noen ganger skulle jeg ønske jeg kunne spole tiden tilbake, bare for å kjenne på den følelsen...
Forventingene, spenningen, alle forberedelsene, rett og slett en tid man aldri får igen. Når det er første babyen er det liksom noe helt spesielt, da man jo er uvitende om alt som kommer. NYT disse dagene...:)

Dere lille nurk kommer til å få det sååå fint, jeg gleder meg til å se "soverkroken" ferdig:)

God klem fra meg

Min plats i solen sa...

Hej Mia!

Vad mysigt att få sätta igång med att fixa till och "boa in sig" ordentligt. Njut av känslan Mia och strunta i om folk tycker du är tidig eller sen. Ni gör det som känns rätt för er familj och det är det enda som har någon betydelse.

Sköt om er alla tre!

Kram Lotta

Svågern sa...

Här finns mer bärhjälp om det behövs till tunga grejer! ;)

c a i s a k. sa...

åh... vad mysigt att få börja boa för bebis.
All lycka till er!

kram.

Love and be proud sa...

Hej Mia! Du har en liten "present" att hämta hos mig! ;) Kram.

http://lovebeproud.blogspot.com/2010/10/your-blog-is-fabulous.html

Anonym sa...

När jag såg rubriken tänkte jag att ni skulle flytta och att jag missat något men det här var ju lika roligt om inte roligare!!!!! Det kommer säkert att bli hur fint som helst! Många kramar, LPW (som däremot skall flytta men först i mars/april nästa år)

sandra sa...

Mysigt! Jag tycker också mer om träsaker fast nu vill 3åringen bara leka med plastleksaker i alla möjliga färger. Tur att dom går att gömma :-) Kram

Bokcaféet i byn sa...

Hej!
Du gör helt rätt som shoppar lite nu, min lille prins kom 3 veckor före utsatt tid så ibland får man mindre tid att fixa än vad man tror:-) Apropå kläder och garderobsplats så kan det vara smart att förvara kläderna under skötbordet eller vid skötbordet den första tiden. Vår lille killes alla kläder har bott i badrummet med skötbordet för det blir ju en del klädombyten av olika anledningar!
Så fint det kommerbli med Junosäng!

Ha en fin dag!
Hälsar Anna T i Skåne

Ida sa...

fin blogg.
vill du vinna o bli veckans blogg? :) gå in på http://idanoorling.blogg.se och tävla vettja, följ mej järna i bloglovin, så följer jag dej, tummen upp (: