tisdag 12 oktober 2010

Höstmys





Lite extra höstligt i köket blir det med fårskinnet vi köpte för någon vecka sedan. Extra mjukt så det passar den kommande familjemedlemmen också förstås ;-) Och att skötväskan hänger framme hela tiden är lite fånigt men jag tyckte det kändes så trist att ställa undan barnvagnen det första vi gjorde när vi kom hem med den (hos svärisarna) så den får agera lite substitut så länge. :-D

Hösten är här och det är en av mina favoritårstider, tror jag är rätt ensam om att höja den till skyarna men jag tycker det är så vansinnigt vackert med de gula, röda, bruna och orangea färgerna. Och mina promenader tar jag helst på kvällen i den klara, friska luften när jag packat EC:s paket klart för dagen. Men skäms, jag har ännu inte fått planterat höstblommor, få bli ett projekt för kommande vecka!

Mia


13 kommentarer:

sandra sa...

Åh vad mysigt det ser ut!

Therese sa...

Vilket mysigt kök. Skåpet är helt fantastiskt! Och fårskinnet gör sig perfekt.
Jag gillar också hösten, med ett litet krav: om det är soligt och torr luft. Regna och storma får det göra om jag slipper gå ut haha

Annas skattkammare sa...

Jag älskar också hösten! kom precis hem från min promenad, men hade gärna gått idag när solen lyste så fint. Så mysigt och höstligt med fårskinn! Vad köpte ni för barnvagn? Vi var och kollade i helgen- det är ju en hel djungel! ;)
Kram /Anna

Tina // Peppar och Vanilj sa...

Ja du, vad vore livet utan fårskinn!? Hihi, jag älskar alla min som finns lite här och där här hemma!

K R a M // t i n a

Esmeralda sa...

A beautiful dining set! Very sweet pictures. :)
I'm a new follower of your blog.

♥ Fyra årstider sa...

Å vad härligt det är för er att ha lilla bäbisen att se fram emot. Nu är det bara att shoppa lite och glädjas åt den lilla/lille magen.

Tänker ofta på dig och Martin och allt snällt ni hjälpt mig med. Ha en underbar höst.
Kram Lotta

Kia sa...

Ja, visst är hösten en mysig årstid. Fina färger ute och luften känns friskare på något sätt.
När jag går kvällspromenad med hunden i mörkret så lyser det så vackert vid havet. Himmlen i fina färger mot det mörka havet!

Gedigo sa...

Så mysigt det ser ut :)

Madame Vit sa...

Ja nu blev jag en följare av dig också=) Min bild ser helt galen ut men men hihi =)
Har försökt skriva så det syns att det INTE är din underbara butik jag menar.
*********
Det är Cest la Vie butiken jag menar.
Idag fick min syster ett riktigt oförskämt mail av dem där de påstår att hon inte kan läsa och inte borde handla på nätet. Och att de på egen hand raderat hennes order, men inte kollat med henne innan. Hon har väntat nu i 2 veckor helt i onödan. Vad de inte verkar förstå att är att det är DEM som gör fel. De säger säger att de har lev tid på 3-5 dagar. Sen säger de att de skickar varor 1 ggr per vecka, på torsdagar. Så beställer jag en vara fre v 40 har jag inte paketet förrän vecka 42.
De är riktigt oförskämda och otrevliga mot kunderna.
Först tänkte jag inte skriva ut butiken här hos dig, men alla förstjänar att veta det. Blir så ledsen som kund när Cest la Vie bemöter en så. Jag kunde inte ens öppna och läsa deras sista mail till mig för de fick mig att må vidrigt.
********
Din butik är perfekt på alla sätt =)) Är MYCKET nöjd kund hos dig <3
Älskar mina tvättmedelsburkar =)

Kram Fia

Jorid ♥ Noe på Hjertet sa...

Herlig :D
Ha en fin kveld!
Klem Jorid

Noamaja sa...

Klart du skall ha skötväskan framme:-) Så mysigt ni har det! Det är en vacker och mysig årstid men är ändå lite ambivalent inför den...långt till sommaren:-)

Njut och ha det gott!

Kram,
A

Husprojekt Drömhus sa...

Superfina bilder, vad duktig du är! Kram!

En liten bit kaka - Evelina sa...

Nej jag älskar också hösten! Få vira in sig i en varm halsduk och gå ut på promenad med hunden i den klara luften. Alla krispiga färgglada löv...LOVE IT! :)

Något fårskinn har jag inte men likväl ett renskinn (Rune) som tyvärr hårar en del...kommer få komma fram och pryda fotpallen i vinter!