söndag 3 oktober 2010

Höstljus



Med hösthallon (som gett oss hallon sedan mitten av sommaren) och kärleksört i prunkande rött och vackert solsken utanför fönstret är det svårt att förstå att vi redan är inne i oktober månad. Brittsommar månne trots de lite kyligare temperaturerna?

Hursomhelst så är jag sugen på att boa i sovrummet för bebisen, det närmar sig med stormsteg, om dryga tre veckor kommer mamma och pappa ned med Junosängen. Lite tidigt tycker säkert en del och egentligen jag också som egentligen vill vänta så länge som möjligt. Fast å andra sidan är jag då i åttonde månaden så så värst tidigt är det väl inte..

Min pappa ska opereras i höst/vinter och därför känns det skönt att få det gjort i tid medan han ännu kan hjälpa till (jag kan ju inte bära!) och då bär det även iväg till Ullared för bebisklädshopping, känner att jag inte kommer klara det senare än så. *ryggen värker* Till första advent ska allt vara klart, sedan ska jag äta lussekatter och dricka julmust å fira jul!

Mia

17 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken underbar bild. Mysigt att boa för bebisen. Är väl skönt att kunna göra klart en hel så länge man orkar.
Ha en fortsatt bra söndag!
Kram Ullis

Sjabbig men chic sa...

Ja, tiden tickar på snabbt nu. Det har varit ljuvligt väder här hela veckan. Minus grader på nätterna men sol och vackert på dagarna i dag är den första gråa dagen på länge. Mysigt att boa tycker jag.

Kram Lisa

Lilla gårdshuset sa...

Ljuvlig bild du bjuder på idag! Så mysigt att greja och fixa till den lilla familjemedlemmen som kommer snart *blink*.

Kramis/Heléne

Camilla sa...

Boa är mysigt och roligt inför väntan.

Krukorna är superläckra...finns dom på shoppen?

Kram Camilla

StrandviksVillan sa...

Tycker inte alls det är för tidigt! Man vet ju inte hur man mår de sista månaderna, då kan man behöva vila istället.

Ja, aldrig är man väl så hemkär och boande som när man väntar tillökning i familjen :)

Sköt om dig!
kram, Ann-Christine

mali-mo sa...

Hørs fint ut med JUno seng, skulle gjerne hatt en jeg også, men de koster noklitt over budsjettet mitt ;)

Ikke så mye babyforberedelser her ennå, klarer ikke helt å tro at alt går bra vet du ;/

Du spurte om termin, den er foreløbig 12 januar. Jeg får ikke velge men må ta keisersnitt, desverre, men bra for bebisen håper jeg.

Takk for veldig koselig hilsen forresten! Nyt søndagen ;)

En liten bit kaka - Evelina sa...

Klart det inte är tidigt :) Boa på du! Och brittsommar ska det bli enligt tidningarna!

Kram

Mamma C sa...

Så härligt det låter, tänk vad fort det går. Bilden var jättefin med ett fint solljus.
Kram Mamma C

mi-rachel sa...

så koselig bilde.
kjekt å gjøre klar for baby!

Jes/Vita villa vila sa...

Hej fina mia,
Å vad det låter underbart! Och det är inte alls för tidigt att fixa sängen och kläderna!! När jag fick min lille pojke för tidigt ångrade jag att jag inte börjat långt innan med handling, fix och bestyr. Jag gick miste om allt istället, så jag tycker du gör helt rätt!!

Stor kram Jes ♥

PS! Ljuvlig bild & väldigt vackra krukor!

Nattmia sa...

Vilka underbart söta krukor..

Tycker nog man kan börja boa när man är i 8:e månaden och har du ont i ryggen nu så lär det ju int ebli bättre mot slutet..

Kram Mia

Förgätmigej ♥ sa...

Tänk så fort det går. Snart har du gullisen i famnen.:-) Kram Stina

Ljuva Lantliv sa...

Låter underbart Mia!!

Önskar dig en fin ny vecka!
KRAM
Anna

sandra sa...

Vilken fin bild, gillar krukorna! Det är mysigt att boa inför de små! Kram

Drömmar och Lycka sa...

Hej! Vilken vacker bild du visar, svårt att tro att det är höst. Det är så roligt att få följa dig i din graviditet. Låter som att du mår bra och njuter av det :) Tror absolut inte att det är för tidigt, känns det rätt för dig så är det ju rätt. Hoppas det inte är något allvarligt din pappa ska operera.

Ha en fortsatt underbar dag! kram Linnéa

Min plats i solen sa...

Hej Mia!

Är så glad för er skull och njut du och boa så mycket du vill den här sista tiden av graviditeten. Det är bara du som känner när det är dags.

Åhhh, nu längtar jag ju till nästa höst då även vi kan festa på härliga hösthallon (våra plantor kom i jord detta året så vi får glatt vänta tills nästa höst).

Njut av höstsolen och sköt om er alla tre!

Kram Lotta

Nanna sa...

Vad jag önskar att jag också kunde ha en trädgård med både hallon o kärleksört! Lyckos dig! Dessutom har du en bebis på väg. Lite mer lyckos! :P
Jag nöjer mig så länge med kise och balkong och att njuta av andras bilder :)
Ha en underbar helg!