lördag 23 oktober 2010

Hemmagris



Att bli äldre innebär väl att inse och acceptera vem man är. Att jag är en riktig hemmagris som helst är hemma och myser i hemmets vrå har jag nog insett för rätt länge sedan. Sån tur att jag mötte en likasinnad, dvs min man, som inte heller är ute på krogen särskilt ofta. Det kanske kommer med åldern? ;-)

Om vi är tråkiga eller inte beror väl på vem man frågar men hursomhelst blir det ju pengar kvar till annat, som inredning förstås *fniss* Och tur att vi har det intresset gemensamt också ;-)

Tofflorna hittar du i butiken.

Mia

18 kommentarer:

Beate sa...

da er nok jeg som deg! liker meg bedre hjemme, enn på by´n på en lørdagskveld

kos deg

klem beate

Nyanser av vitt sa...

Jag är också en hemmagris och det beror ju såklart på åldern men främst på att man trivs hemma med familjen. För min egen del beror det också på att jag reser mkt i mitt jobb just nu.
Kram från en annan gris

Hem och Harmoni Marie sa...

Hemmagrisar är vi med! Krogen vet jag knappt vad det är längre, har nog inte varit "ute" på tio år... :)

Mysiga tofflor, kanske nåt att önska sig av Tomten...

Kram Marie

Vita Villan sa...

Varför ska man ut när det är så mysigt hemma?

Vi är också riktiga hemmagrisar. Det är så skönt, speciellt när man vet att man har en hel helg framför sig, att bara mysa.

Mira sa...

Å jag känner verkligen igen mig, och har ibland tankar om det huruvida "osocial" eller trist jag är, men jag gillar att vara hemma!

tofflor, ser riktigt gosiga ut. Ha en skön söndag!

Kram/Mira

http://limbergivitavillan.blogspot.com/ sa...

Åh jag kunde inte sagt det bättre själv ;) e hellre hemma jämt å pysslar å fixar å bara myser med familjen..

Kram Ulrika

♥ Fyra årstider sa...

Instämmer till viss del. jag älskar att vara hemma..men måste ut och flyga ibland.
Kram Lotta

Livsnjutaren sa...

Ohh ja visst är det väl det härligaste att mysa till det hemma. Jag uppskattar också det livet. Krogen lockar inte det minsta. Däremot är det kul att någon gång om året ta en Hotell-weekend eller gå ut och dansa ihop. Vi älskar att bugga.Igår blev tv-rummet vår dansbana och musiken fick vi från tv,n och dansbandskampen.

c a i s a k. sa...

... samma här. Trivs att vara hemma och dona och skrota.

fin söndag.
kram.

popetotrora sa...

Jag tycker inte ni låter tråkiga, utan att det låter rätt lugnt och skönt faktskt. :-)

Superfina tofflor, som skymtar också! :-)

Barn och Pyssel sa...

Hej

Jag håller med dig.
Är också en riktig hemmagris.
Men det är det gött att vara.

Många kramar

Ann-Catrin sa...

Är nog oxå en hemmagris.. men ibland blir jag rastlös och måste ut på äventyr i världen.. men sen längtar jag hem igen

kram på dig
A-C

Lottaspace sa...

Jag gillar nog också att vara hemma.. Och nu har jag ju också så mycket att göra hemma med mitt företag, så det är ju bra att man trivs!
Kram, Lotta

Kia sa...

Jag håller med hemma bäst! Det är mysigt att bara vara, sen kanske man är lite bekväm också. : )
Trevlig helg!

mitt skärgårdsliv sa...

Javisst är det mysigt att bara få vara hemma och mysa. Kroglivet lockar inte ett dugg. Ha det bra!

Skänk bort gamla prylar på ny sajt! sa...

Hej ett litet tips till dig;)

iLoveGratis är en sajt där man kan skänka bort prylar och möbler man inte behöver istället för att slänga de, på så sätt sparar man pengar men samt hjälper mijön genom att du låter prylen återanvändas!

Är du en student eller någon annan som behöver möbler och prylar till inredningen av hemmet? hitta det mesta gratis på sajten...

Just nu finns det 1000-tals prylar som skänks bort allt ifrån gardiner till soffor, bokhyllor och bilar.

Tipsa gärna dina läsare om sajen:)

Jenny sa...

Hej Mia!
Låter som en passande beskrivning på mig o min sambo oxå:)

Önskar dig en fin start på veckan!

Kraam Jenny

Ljuvligt Hemma sa...

Jag är precis som dig... en riktig hemmagris :) Borta bra, men hemma är verkligen bäst!