söndag 17 oktober 2010

Hav



Doften av vårt salta västerländska hav är nog bland det bästa jag vet. Och som uppvuxen i Sveriges västligaste stad har det blivit måååånga turer på havet och ned till strandkanten, egen båt var en självklarhet och med ett sommarställe som man bara kom till med båt så var jag inte mer än ett par veckor gammal innan jag fick följa med på böljan den blå.

Så vackert, så farligt, så underbart och så befriande. Egen båt är tyvärr i dagsläget något vi inte har möjlighet med (trots att förarbeviset är fixat sedan flera år tillbaka) och därför blir turerna fattiga få. I sommar blev det en enda gång (då med pappa) och därför nästkommande somrar tänker jag se till att vi tar någon av skärgårdsbåtarna och färjan ut till öarna för att få den där härliga bohuslänska känslan lite oftare som jag faktiskt saknar. Har man inte tillgång till eller egen båt får vi göra det bästa vi kan. Matsäck i väskan, en liten batting i Babybjörn på pappa och med barnvagnen i bagaget så får det bära av, tur att vi bor bara tio minuter från färjan ut till öarna!

Ikväll ser du denna film i TV4 kl. 21.

Mia

6 kommentarer:

Lärarbostaden i grönskan sa...

Hej Mia!

Läser ofta din blogg, men är lite dålig på att kommentera här. Du skrev så gulligt till mig när jag var gravid. Tack så mycket för det om jag inte sagt det tidigare! Och STORT grattis till ert lilla underverk (om jag inte grattat tidigare). Är så spännande att följa era förberedelser här på bloggen. Dagens bild var helt underbar tcker jag och du skriver så fint om era kommande skärgårdsäventyr. Helt underbart! Vi har en liten plastbåt själva, men den här sommaren användes den inte alls. Jag ser dock fram emot att nästa sommar packa in lilla familjen i den och åka ut picknick på en närliggande kobbe.

Kram Amanda

jakt,skor,barn,inredning sa...

Vilken fin bild ! Nilla

Stinas butik sa...

Så härligt du skriver och vilken bild!!!
Kram

Kia sa...

Visst är det härligt med havet! Vi har turen att bo 300 meter ifrån det. Men vi kom faktiskt oftare ut med båten när vi inte gjorde det. Man planerade mer då nu tycker man det är så lätt, bara gå ner till bryggan och ta en sväng. Bara det att det kommer så mycket annat i vägen. Nästa sommar dock ska vi få i segelbåten som fick ligga på land i år då husbygget fick ta plats, för då ska vi vara ute 3-4 veckor i ett sträck är det tänkt!! Ser verkligen fram emot det!

Landlige Hjem sa...

Vilken skön bild!! Tänk om man kunde bo nära havet!! Vilken lyx!!♥
Måste säga att du har en fantastiskt vacker blogg så jag la till mig♥ Glädjer mig att följa dig ,)
Må så gott ♥ trevlig ny vecka önskas!
Kramis Anki

Mamma C sa...

Så fint skrivet och bilden är så vacker.
Kram Mamma C