tisdag 14 september 2010

Vagnköp


Bild till vänster: Martin, bild till höger: Mia

Min man tyckte att hittar man en bra deal så är det inte nåt att orda om, bara att slå till. Jag har inte riktigt sett det så, vänta så länge som möjligt har liksom varit mitt tänk (och är fortfarande angående bebisprylköpen) men när en bra, fin vagn i riktigt bra skick och den "rätta färgen" dök upp så vann min käre make tvisten. Vi har valt att kika på nytt i barnvagnsbutiker men sedan att vänta på klippet på Blocket.

Att få både sitt- och liggdel samt skötväska samtidigt är förstås inte dumt. Och att alla delar inklusive väska är som nya, inte en enda fläck trots den ljusa färgen är ju ett gott tecken på att eventuella fläckar bara är att torka av. Nu är köpet gjort hursomhelst och jag tror nog min man har rätt, jag hade ångrat mig om vi inte slagit till. Jag går snart in i 7:e månaden så så tidigt kanske det inte är ändå..

Stort tack till blivande mormor och morfar som bidragit till vagnen!

Mia

31 kommentarer:

Cecilia sa...

Sååå fin! Vi har en Emmaljunga nitro och den är underbar att köra. Du kommer bli så nöjd!
Kramar

En liten bit kaka - Evelina sa...

Superfin är den! Ni gjorde rätt som slog till :)

Anonym sa...

Grattis till barnvagnen, den ser ju riktigt bra ut! :)

Jag undrar hur du räknar månader i graviditeter, om du snart går in i sjunde månaden? Själv är jag i v.25, men har ingen aning om vilken månad jag är i! :) Är jag i sjunde månaden nu eller? Och räknas det med 9 eller 10 månader? *förvirrad* :)

Ha det gott!

Hälsn. Sara

Karin sa...

Fin!

Ja det är en väldigt speciell känsla det där med första vagnen. Stort!

Hem och Lycka sa...

Sara - Tack!

En graviditetsmånad är ju bara 4 veckor så kalendermånad och graviditetsmånad är inte samma sak. Vi är gravida i 10 graviditetsmånader men 9 kalendermånader, snurrigt jag vet.. Du är i 7:e månaden, kika här - http://www.familjeliv.se/Vantar_barn/Kalender/graviditetskalender.php Registrerar du dig kan du även följa månaderna men vill du inte det så räkna med hjälp av länken - 1-4 månad 1, 5-8 månad 2 osv.

Lycka till i din graviditet! Mia

Anonym sa...

Aah, det där med graviditetsmånader och kalendermånader hade jag på klart, men trodde ändå att jag var i sjätte månaden eller nåt... Tack för hjälpen, ska kika in på familjeliv och ta mig en bättre titt! :)

Lycka till själv!

/Sara

Stämningsfullt sa...

Så fin! Min kompis har en av samma modell och den var riktigt skön och enkel att köra! Grattis till köpet :)
Kram Vanja.

Ulrika sa...

Vagnen är jättefin ;)
Den ser ju sprillans ny ut också.

Kram U

Jenny sa...

Nej, det är nog inte för tidigt. Du kommer kanske ihåg va jag gjorde när jag var i sjunde månaden=)(Låg på sjukhus och jobbade med att INTE få en bebis)Vi hade bara köpt vagnen när lilla E nedkom i vecka 33. Grattis till ett bra vagnköp, har flera i mammagruppen som har samma vagn. Kram Jenny

kjersti sa...

ååå, Mia:)
Det er veldig spesielt å kjøpe sin første barnevogn,
jeg husker det så godt selv:)
Gikk rundt og trillet den tomme vognen i stua i flere uker før jeg fødte, hihi:)
Blir nesten litt rørt merker jeg...

Dere har nok gjort et kupp, og fornøyde blir dere garantert!
Selv var jeg masse frem og tilbake, og ente opp med Bugaboo, som jeg er veldig glad i:)
Min venninne har lik som den dere har kjøpt, og er også veldig fornøyd!

Nå er det ikke lenge igjen til du blir mamma...;)

Klem Kjersti

jakt,skor,barn,inredning sa...

Jättefin vagn ! Nilla

Skatan sa...

Det blir fint till ett välkommet lite pyre :)

Anna

Drömmar och Lycka sa...

Så fin den var, förstår verkligen att ni valde att slå till. En absolut topp-tio :)

Ha en fortsatt fin eftermiddag! kram Linnéa

Jenny sa...

Hej Mia!
Superfin vagn till ert lilla Hjärtegryn!!

Ha det bra,

Kraam Jenny

Jenny sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sandra sa...

Åh vilken fin vagn ni köpt!! Kram

Fru Sirlig sa...

Åhh nu blir jag lite sentimental. Minns precis hur vi gick och letade efter vagn och aldrig hittade det vi ville ha. Till slut dök den upp på blocket en nästan ny Emmaljunga med sitt och liggdel samt skötväska hihi, låter det bekant? Vår vagn har också samma färgskala och det har aldrig varit ett problem, tvättmaskin och så är den som ny igen.
Grattis till ett lyckat köp!

CAISA K. sa...

vilken fin vagn.
Snygg färg.

åh. spännande spännande tider.
hoppas du får må bra.
kram.

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Superfin vagn:)

7:e månaden! Wow...vad fort det går:) Tänk att snart är h*n här! Och jag hade det mesta klart i 7:e månaden i min första graviditet oxå. Kändes som om man var redo på nått sett:)

Och andra gången var jag klar redan i v.20 eftersom jag troligen skulle få för rätt mycket för tidigt pga komplikationer, vilket jag också fick..han föddes dock inte förren i v.34:)

Kram Susanne

Mamma C sa...

Vilken fin vagn ni köpt. Tänk vad tiden går snabbt, nu är det snart dags.
Kram mamma C

Ullis/Leva på landet sa...

Härligt med vagnsköp, då känns det ju verkligen som om det närmar sig. Den var jätte fin. Ser ju ut som ny.
Kram Ullis

Smått och gott hos Lina sa...

Visst är det något speciellt med den första barnvagnen. Vi hade faktiskt också en Emmaljunga, samma färg. Jag var väldigt nöjd med vår vagn och tyget höll sig fint även om vagnen användes till två barn, både sitt och ligg delarna. Var inte så förtjust i skötväskan som kom med, men er kanske är bättre. Annars är det ju lätt att köpa en annan till.

Bra att ni slog till!
Kram Lina

Lilla gårdshuset sa...

Fin vagn ni har köpt.

Du frågade om min burk som jag har värmeljus i. Den kommer från Ib Laursen.

Kramis/Heléne

Lilla gårdshuset sa...

Fin vagn ni har köpt.

Du frågade om min burk som jag har värmeljus i. Den kommer från Ib Laursen.

Kramis/Heléne

Marita sa...

Å vilken fin vagn ni har fått tag på!! Bra köp! Förstår att ni längtar efter att få lägga bäbis i den...det är ju så himla roligt att vara gravid och längta efter den lilla raringen! Själv har jag tre stycken, men de är vuxna nu så jag får njuta av barnbarnen i stället!
kram, Marita

Barn och Pyssel sa...

Hej

Vilken fin vagn.
Själv väntade jag in i det sista. Och han presic med två dagar tillgodo.
Men killarna skulle ju inte vara födda förens tre veckor senare, så jag hade ju god tid tyckte jag.

Ha det bra.
Kram

Karna sa...

Kjempe fin vogn, nå kan du bare glede deg til lange trilleturer...grattis!

Karna sa...

Kjempe fin vogn, nå kan du bare glede deg til lange trilleturer...grattis!

Dona blogg sa...

Längesen en annan var i vagnköpartagen... Men barnvagn väcker känslor, det är sådant man minns.
Er ser superfin ut :) Förstår att det värmer mammahjärtat..

Men egentligen ville jag tacka för suverän service i webshopen. Du är bäst!

Kram!

Linda E. sa...

Härligt med vagnsköp, då vet man att det ju verkligen närmar sig. Snygg vagn :)

♥ Fyra årstider sa...

Det tycker inte jag var tidigt. Det är skönt för er att ha en vagn när bäbisen kommer. Man brukar få dem tidigt, det fick i alla fall jag.
Kram Lotta