måndag 6 september 2010

Tiden går..


Bild: Mia


..och bebisen blir större och större, tyngre och tyngre. Att jag nu är i 6:e månaden känns overkligt på nåt vis men jag märker att bebisen ger sig tillkänna mer och mer. H*n gillar inte när jag ligger på vänster sida i sängen, kanske det lilla huvudet kommer i kläm, vad vet jag ;-) Och igår kände maken första kännbara sparken utifrån när han la örat mot magen och fick en kick rakt i örat :-D

Målet är att ha klart allt till jul, då ska barnvagn, bilstol och rubb & stubb vara inhandlat, i alla fall det vi behöver till henne/honom den första tiden. Jag vägrar ge mig ut i julhandeln eller januarirean för att leta det sista, inte höggravid och inte under stress & press. No way, julfriden ska infinna sig i dubbel bemärkelse den här gången ;-)

Och om jag gör som mamma föder jag för tidigt, i så fall blir det ett nyårsbarn men det vill jag helst inte förstås. Om jag prickar in farfars födelsedag enligt min pappas önskemål ;-) återstår väl att se, det diffar bara på några dagar. Det är ju liksom inte jag som bestämmer.. :-D

Men min käre man är liksom inte riktigt med i att det går undan, hade han kunnat tror jag han gärna hade lagt på ett par månader till på graviditeten. Men nio månader (eller snarare tio beroende på hur man nu vill räkna) räcker gott och väl tycker jag!

Ikväll två seriestarter - Halv åtta hos mig och The Good Wife, båda i TV4. 19.30 respektive kl. 21.

Mia


17 kommentarer:

Anonym sa...

Kul och följa din blogg Mia. När har du BF? om du vill besrätta det så klart. Jag har 10 januari :)/Caroline

Hem och Lycka sa...

Roligt att du tycker det Caroline! Jag har bf 22 januari. /Mia

Anna sa...

Godmorgon! Ännu en här i samma situation som du, har BF 20dec och vill hinna med så mycket som möjligt av inköp och liknande innan julruschen sätter fart. Ser sedan fram emot att ta det lugnt i december precis som du beskriv i förra inlägget... och julen finns redan i tankarna =). Även jag har en farfars födelsdag att ev pricka in samt en mor som fött förtidigt.. Ibland kan saker och ting vara lika =). Tack för fin läsning i din blogg och ta hand om dig och magen!
/Anna

Linruz sa...

Härlig tid när det börjar hända lite med magen. Det blir mer påtagligt när man även börjar känna sparkarna utifrån.
Tror du resonerar förnuftigt över att ha allt klart innan den värsta julruschen!!!
Ta nu hand om er.
Stor kram Lina

Camilla med C sa...

Härligt med fler gravida bloggare =)
Jag har BF 23 december (så gissa om jag vet vart jag befinner mig på julafton). Ska försöka hålla igen (haha) till januari...
Härlig blogg!!!

Kram, Camilla

En liten bit kaka - Evelina sa...

Så kul att få följa bebisen genom bloggen :) Glad för er!

kram

Noamaja sa...

Hej Mia!
Det låter som att du ändå trivs med fina magen?! Åh, jag fick lilla E 3 december...tänk att det är så underbart...efteråt. När jag var gravid var det inte så kul tyvärr... Mitt bästa tips till ett decemberbarn: Kronans dunåkpåse! Du slipper overaller och annat jobbigt. Bara vanliga kläder och ner i påsen, är man i affären tex öppnar man bara upp och behöver inte krångla med armar och annat. Jag hade ingen själv men ÖNSKAR att jag hade! Lilla E hatade nämligen overallen och vi kom knappt ut på 3 månader *hihi*

Vackra bilder som alltid! Nu måste jag fråga dig, en fråga jag ställt flera gånger i bloggen som ingen tycks kunna svara på... HUR får jag stora bilder, bilder som kan ligga bredvid varandra i bloggen?

Stor kram!
A

Susanne sa...

Spännande tid du har framför dig :o)
Ja ikväll blir det tv kväll...

Kramen

sandra sa...

Åh då börjar det närma sig! Tycker hösten brukar gå rätt fort fram till jul, jag var gravid samma tid förra året med min andra son. Hade BF 13 januari. Smart att försöka vara klar med alla inköp till julen, ingen hit med julhandeln som gravid märkte jag förra året :-)

Jannicke sa...

..tiden flyr! tenk du er hele 6 måneder på vei med den lille :o) smart av deg å være klar med alt før jul :o) på slutten er man litt tung og trøtt, da er det godt å samle krefter til det som kommer :o)

Ta vare på deg selv, Mia! Klem søs.

mali-mo sa...

Hei Mia!

Må bare få takke deg så masse for din omtenksomhet og de fine ordene du la igjen hos meg etter innlegget om min lille Wilma. Takk snille du!

Blir litt rar overgang her nå..men tenk, 6 måneder, du vet jeg gleder meg virkelig på dine vegne Mia! Håper resten av svangerskapet blir like fint , bra du er i form nå;) Kjekt når man kjenner sparkene, hehe, du skal se det er en liten fotballspiller der inne ;)

Ha fine dager ;) Klem!

Jonna sa...

Det är så mysigt att läsa om dig och din bebismage :)
Hoppas allt är bra med dig!

Du har en award att hämta på min blogg, om du vill :)
Kram Jonna ♥

Stämningsfullt sa...

Mysigt mysigt :)
Tror ni gör helt rätt i att ha allt klart innan jul. Man är ju inte särskilt smidig den sista tiden, ahaha :)Dessutom blir det skönt att bara mysa och njuta av julen!
Kram Vanja!

Märta sa...

Spännande tid som du går i, både att vänta på den lilla magen o att vänta på jul. Kanske tomten kommer med en liten baby?!
Läste i tidigare inlägg ang. anonym kommentar, urtråkigt med denna avundsjuka. När AiH kom så lusläste jag sidan o kikade på flera nätbutiker o jag tycker de har valt ut toppenbutiker. Så sträck på dig o njut av berömmet i tidningen. Vi bör strö lite mer rosor ikring oss och inte se avundsjukt på andra det mår vi bäst av både givare o mottagare.
Njut av hösten o den "lilla" magen. Själv väntar jag vårt fjärde barnbarn i början av februari. Så mysigt!
Ha det så gott!
Märta

Stjärnor & Champagne sa...

Åhh Mia det är så kul, jag är så glad för eran skull:)Vad kul att du hittade mig på FB:)Den sparken kommer man aldrig att glömma...Ja det är mycket man skall inhandla snäckan, men oj sååå kul. Var rädd om dig/ Kramkram Anne

Popprinsessan sa...

När jag var gravid med L var hon beräknad till den 2 mars och jag var helt säker på att gå över tiden. Slutade jobba på fredagen och på lördagen kom hon... den 19 feb :-)

Nu är det ny bebis på gång med bf 8 mars så vi får väl se hur det går denna gången!

Kram!

Ingen vanlig dag sa...

Åh så underbart. Jag älskade hela tiden med att vara gravid och allt spännande som händer med kroppen och kontakten med bebisen som växer mer och mer. Lycka till med allt och njut av din mage :)
/Kristina