söndag 12 september 2010

Sommarens sista blomma..


Bild: Mia


..är i alla fall luktärter hos oss och de kom igång först när sommaren var på väg bort. Synd, jag var väl lite sen med att få dem i jord och så tog det lååång tid innan de väl började blomma.

Jag njuter av dess doft och tar förstås in dem så jag får lukta på den underbara doft liiite till, vacker fägring på soffbordet..

Ikväll börjar Ensam mamma söker och så ser du filmen Mamma Mia (visst älskar vi Abba), båda i TV3 kl. 20 respektive kl. 21.

Mia

20 kommentarer:

Linruz sa...

Myisgt när man kan hålla kvar sommaren lite till.
Hoppas allt är bra med er.
Kram kram Lina

poetrywhite sa...

jag håller också kvar sommaren, vill inte riktigt släppa den till hösten .-)
Hoppas att du har det bra med magen och allt :-)
Kram Malin

Karin A sa...

Luktärter är verkligen en favorit så här års. Tacksamma och med så god doft! Vilken rar bild Mia - jättefint fotat och stylat.

Ha det gott!
Kram Karin

Mrs. b sa...

Så fina luktärter & fin söndagsbild!

Ida - Decoria sa...

En mycket vacker bild! Ja, sommaren vill man hålla kvar.
Trevlig söndag!

En liten bit kaka - Evelina sa...

Luktärter är så härliga... Många minnen! Farmor hade ett hav av luktärter som klättrade upp för den putsade fasaden på hennes hus :)

Lilith sa...

Vacker fägring kan man aldrig få för mycket av, särskilt inte väldoftande sådan! Luktärter är underbara, hade tänkt så såna själv i våras men det blev aldrig av... Men NÄSTA år SKA jag ha luktärter, det bestämmer jag nu!
Ha en fin söndag!

Wilda Stenlyckan sa...

Luktärt är en av mina favoritblommor. Men jag är duktig på att misslyckas med dem. Sådde dem alldeles för sent ifjol och i år sådde jag inga alls.
Fin bild!
Tack för tv-tipsen :-) Ska nog se Ensam mamma söker.
Kram på dig och magen / Sara

Annika- Jag Älskar VITT sa...

Vacker färgklick! Jag hann inte ens få ner några luktärtor alls i sommar....men nästa vår då... :)
Ha en trevlig söndag! Kram Annika

Sandra | Inspirera Mera sa...

Vad härligt att ta in blommorna så man kan njuta av dem lite längre

Stockholmsjul sa...

Härligt med en blommor på köksbordet.

Tack för påminnelsen, Ensam mamma söker ska jag bänka mig framför tv;n i dag :)

Nattmia sa...

Idag är det ju sommar här, 22 grader ute, så då passar ju en sommarblomma :-)

Kram Mia

Barn och Pyssel sa...

Hej

Har också haft problem med luktärtorna. De ville sig inte och jag satte dem tidigt.
Ha det underbart

Kram

Fröken Tindra sa...

Åh, vad vackra de är!! Och luktärter doftar ju verkligen underbart! Njuuut!
Kram!

Popprinsessan sa...

Jag har tyvärr inga blommor alls i trädgården längre.. så jag får väl köpa mig lite för att hålla kvar sommarkänslan inomhus :-)

Vet inte om jag orkar följa en omgång ensamma mammor till, jag är ju annars en riktig tv-sucker och följer ganska mycket. Vi får se! Själv ska jag iaf se Irene Huss-filmen ikväll eftersom Mamma Mia finns på dvd här :-D

Ha en skön kväll!
(Längtar till det börjar sparkas i den här magen också!)
Kram!

Stjärnor & Champagne sa...

Luktärtor är så vackra, synd att det är på sluttampen..Mmmm mitt kommande kök kommer aatt bli så fint och är så stort det är jag tacksam för. Ha det gott med lilla magen:)/ Kram A

Beas barnslikheter sa...

Det var ljusår sedan jag var inne hos dig, eller hos nååågon snarare. Jag läste med glädje att du har en liten välmående prins eller prinsessa i din mage. Ett VARMT grattis till dig. Du fortsätter att pynta och stå i och maken och du tar så fina kort. Roligt också att se att det går så bra för din webbutik. Du är duktig du.

Maria sa...

Jag älskar luktärter. Ljuvligt! Väldigt fin bild du visar också!

Japp ibland har man tur! ;)

Ha en fin vecka!
Kram Maria

Jannicke sa...

..innom med en mandagsklem til deg!
Håper du har det bra! Klem J.

Min plats i solen sa...

Hej Mia!

Luktärter är fina. En vacker bild. Ljus och härlig. :)

Här har vi turen att ha några av sommarblommorna kvar ännu. Rosor, vallmo, blåklint och solrosor blommar fortfarande. Så lite sommar dröjer sig allt kvar vilket är härligt. :)

Hoppas att ni mår bra alla tre och får en fin höst.

Kram Lotta