onsdag 22 september 2010

Klädshopping



Bilder med tillstånd från La Redoute.


Idag har liten i magen varit riktigt aktiv och busat med mamma, kickade loss när pappa ringde på vägen hem, hihi! Vore skoj om h*n kände igen hans röst på högtalartelefonen men mysigt hursomhelst.

Det finns så himla mycket fint och sött i butikerna till de små och jag roar mig ibland med att surfa runt och kika. Inget köpt ännu men tanken är att vi ska åka till Ullared i slutet av oktober för att inhandla det vi behöver både i kläder och annat. Det vi inte finner där tar jag sedan här hemma eller på nätet (How to kiss a frog, Kinoko, Pomp de Lux och La Redoute är nog favoriterna men det mesta får bli Ullareds). Då är jag i åttonde månaden och väl lagom tajming att göra det för vem vet hur jag mår och kan röra mig längre fram? Med tanke på att det var riktigt jobbigt att gå på ett museum häromdagen och jag fick sätta mig några gånger så får det nog bli så. Maken har hittat fäste för sin Iphone till barnvagnen på nätet, mycket viktigt.. ;-)

Mamma ska plocka fram de kläder jag och min bror hade när vi var små så jag får plocka ut det vi vill använda, hon har vårdat dem ömt och jag kikade på dem i förra graviditeten och såg söta små vita och bruna kläder som föll mig i smaken. Funkar än idag och tänk vilken kvalitét om de hållit såpass! Det närmar sig boa och shopping med andra ord, en månad kvar tills dess, mysigt!

Mia

13 kommentarer:

Noamaja sa...

Åh, vad mysigt du har det! Jag tror att jag har missat att tacka dig för länken du gav mig angående storleken på bilderna i bloggen. Har inte provat ännu men är tacksam för din hjälp <3

Barnkläder är ju fantastiskt roligt! vet ni om det är en pojke eller flicka? Just nu är Pomp de Lux en favorit. H&M har ju också mycket fint, speciellt L.O.G.G. La redoute har fina pärlor de med...suck snart får jag inte bestämma vad de skall ha på sig mer haha.

ha det fint och mys!

Kram,
A

alegni sa...

vad fort tiden gått, mia. jag tycker det var alldeles nyss som du berättade den glädjande nyheten i bloggen.
må så gott!
kram
ingela

En liten bit kaka - Evelina sa...

Gud så skoj att få shoppa bebiskläder :) How to kiss a frog har ju väldigt mycket fint!
Ååh...jag vill också!

kram FINA du!

Nattmia sa...

Handla bebiskläder som är så kul.. Jag har en kompis som skall ha barn om ett par veckor, när jag vet vad det blev så skall jag ut och shoppa :-) Blir det en flicka funderar jag på att sticka en cape till henne..

Ullared blir jag avis på, vill med dit och shoppa loss :-)

Kram Mia

Hus Nr.5 sa...

Hej Mia!

Vad mysigt att ni snart börjar boa. Det har gått fort. tycker inte det var längesedan du plussade. =)
på gekås finns massa billiga barnkläder, nappflaskor, skötbäddar, amningskupor, Barntops och allt det där man behöver. Passa på att fylla på förrådet. För när man kommer hem från BB är det skönt att bara kunna slappna av hemma. =)
Undrar du över nåt eller så...Så tveka inte att fråga.

Kram Verra

Anonym sa...

hej!!

Alltid mysigt med att shoppa kläder, det blir ju bara till barnen man handlar när man ute å shoppar :) Svårt att låta bli.
Såg att du skrev att du skull till gekås, nu et jag inte vart du bor om du är där ofta, men vi bor ca 40 min ifrån... Och ska sj dit nu i helgen. Men dom har byggt ut å fått större barnavdelning..Lite mera ordning & reda. Lätt å hitta, textiler till vagn%vagga ä superbilligt så du kommer nog att göra många bra köp. Vi sj köpte våra sängar till barnen där, duger å fungerar kanon.Lakan för spjäl kostar 29 kr såå passa på å köp!

ha en trevlig dag å njut när ni är där, ni lär behöva en heldag :)

Kramar Emmeli R

Jannicke sa...

For en deilig tid du har i vente :o) deilig og travel :o)

Blir kjekt å handle inn litt klær.. men det blir vel helst nøytale klær da, siden du ikke helt vet hvem som kommer?

Tiden flyr, Mia! Kos deg!

Klem J.

Madame Vit sa...

Vad mysig tid du har framför dig =) Låter helt underbart =)
Tack för dina ord, blev jätteglad!!
Ja kvalite som fanns på kläder är tyvärr inte densamma idag, suck, inte alls roligt.
Har du något bra recept på något smaskigt så KA får arbeta? =)
Kram Fia

Stockholmsjul sa...

Åh så spånnande med en liten i familjen! :)

Popprinsessan sa...

Å jag skulle också vilja åka till Ullared innan jul, men jag vet knappt hur jag ska få tid till det :-)

Vad härligt att känna sparkar, här har det inte börjat ännu. Ska på UL nästa vecka så det ska bli så kul att se hur det sprattlas även om jag inte känner något. Hoppas jag iaf!!

Kram!

Jenny sa...

Hej Mia!
Vad mycket fina barnkläder det finns! Skulle kunna shoppa hur mycket som helst till mina syskonbarn om jag hade pengarna,hihi!

Såg tävlingen i Drömhem & Trädgård som kom med posten idag! Kul att ni är med, ska såklart anmäla mig:)

Ha en mysig fredag!

Kraam Jenny

Ljuva HEMligheter sa...

Vad spännande och roligt med en liten bebis på väg, stort grattis! Att handla kläder till de små är fantastiskt roligt..och förödande för ekonomin ;). Ha en fin helg!
Kram L

maría cecilia sa...

Hola Mia, so very beautiful blog and all you share, wonderful!!
greetings from Chile,
maria cecilia