fredag 3 september 2010

Julelängtan


Bilder: Mia

Nu får ni gärna tycka att jag är helt galen men jag längtar efter jul. Julbeställningar till butiken och att dessa varor har börjat droppa in gör sitt till.

Söta goda clementiner, alladinchoklad, julmust och lussekatter.
Få vara höggravid med en liten som sparkar ikapp med Peter Jöbacks julmusik.
Få titta på vår plastjulgran (jag orkar inte traggla in en riktig som barrar av halva kostymen innan jag fått den på plats) som tindrar så vackert.
Packa in julklappar lite halvvackert sådär och hoppas på att tomten kommer med nåt jag önskat mig.
Jäkta runt till släkten och önska god jul medan man försöker hitta den där julefriden man helst vill uppleva.
Titta ut och se vit snö dala ned från skyn och få uppleva ytterligare en vit (?) jul..

Mia

26 kommentarer:

Jansson bygger hus sa...

Å, jeg lengter etter jul i nytt hus :) Blir nok en bestilling hos Ellis Corner på fine juleting og fylle det nye huset med! Ha en god helg! Mvh Elin

Livsnjutaren sa...

Ja riktigt än har jag ingen jullängtan,men jag brukar vara tidig. Dock hann du före;) Ha en kanonfin kväll.

Smått och gott hos Lina sa...

Visst är du lite galen vännen, och det är ju det som är så bra. Tråkigt med människor som inte är lite galna :-) Kan tänka mig att julsakerna gör sitt också till jul-längtan :-)
Och visst låter det mysigt som du beskriver det.

Kramar

Anonym sa...

Till och med jag som inte är nån julfantast känner en längtan dit när jag läser ditt blogginlägg.
Ett stort och varmt grattis till den kommande bebisen! Det har jag totalt missat. Eller har du inte skrivit om det förut?
Stor kram. :) Heléne

Gedigo sa...

vilken tur att jag inte är ensam :)

ha en fin kväll.

Hem och Harmoni Marie sa...

Inte alls fel att längta till jul, det är vi nog många som gör (även jag).

Jag var precis ute och tände ett par lyktor, satte mig i soffan och hör nu på regnet... det är höstmysigt tycker jag.

Ha det gott Mia och ha en underbar helg!
Kram Marie

NataljaOblonskaja sa...

Hejsan!!
Fick först en chock när jag såg ordet jul, men sedan kände jag att det nog inte skulle vara helt fel men en liten lussekatt och lite must:)
Men först får gjärna hösten vara varm och bjuda på en massa höstfärger.
Ha en skön helg!
Camilla

sandra sa...

det är så mysigt med julen!

Nattmia sa...

Ja faktiskt kan jag med känna en liten längtan efter julen.. Såå mysigt med all pynt och alla ljusstakar och stjärnor..

Adventsljusstaken du visar en skymt av är så otroligt fin..

Kram Mia

poetrywhite sa...

Jag håller med! Längtar också efter julen, men efter jul vill man ju ha våren direkt :-)
kramar Malin

Popprinsessan sa...

Hi, hi, orden clementiner, Aladin, julmust och lussekatter fick mig också att börja längta lite :-) Men jag föredrar nog julmusiken med Magnus Carlsson istället ;-) Eller varför inte båda? ;-)

Hoppas att du har en skön kväll och grattis till utnämningen i AiH!
Kram!

Annelie sa...

Jaaa gud va mysigt..:)..Å Peter Jöback är ju helt underbar..Önskar dig en härlig dag..Kram/Annelie

Camilla sa...

Jisses, har inte ens hunnit börja tänka på julen! Men "tack" som påminner mig om att vintern snart är här igen =(...hehe

Det är faktiskt mysigt med julen, men jag skulle nog föredra sommar större delen av året.

Vilken snygg adventsljusstake du har på bilden. En sånn MÅSTE jag ha!!!

Kramen

jakt,skor,barn,inredning sa...

Här längtas också.....maken håller på att bli galen på mitt jultjat !

Hus Nr.5 sa...

Nej Mia..du är inte alls konstig. =) Jag längtar faktiskt oxå. Det är så mysigt på julen.
Och jag tycker det är såå skönt nu när det börjar bli mörkare ute. Man kan tända ljus, och man har en dotter som förstår när det är dags att sova..*ler*

Kram Verra

Kia sa...

Ja, jag längtar också efter julen. Jag brukar börja planera julklappar nu och hade bestämt redan innan sommaren att vi skulle vara hemma i år i vårt förhoppningsvis färdiga hus.

Kia sa...

Fin adventljusstake förresten! Har du den i butiken?

Kia

Anna-P sa...

Vilken tur att man inte är ensam. Här hemma skakar dom andra på huvudet när jag nynnar på julsånger redan och planerar för årets julpyssel. Längtar sjukt mycket efter årets mysigaste tid =)

ANETTESHUS.COM sa...

SÅ enig! Jeg roter rundt i juleeskene i dag;)

Klem klem
ANETTE:)

Drömmar och Lycka sa...

Hihi, vilket mysigt inlägg. Ja, julen är allt underbar. Längtar också och hoppas faktiskt att vi får en lika vit jul även i år :) Finns inget juligare än snö.

Ha en fortsatt underbar söndag! kram Linnéa

Ullis/Leva på landet sa...

Visst är det mysigt när julen väl kommer, och det är kul att göra i ordning för den, men jag tycker att den kommer alldeles för fort varenda gång. Vill njuta av sommaren längre.

Ha en bra vecka!
kram Ullis

Jes/Vita villa vila sa...

Sötaste Mia,

Jag längtar till jul bara för din skull! :)

Största kramen!
Jes ♥

Mira sa...

Neeeej! Inte jul än ... :-) men förstår att man måste va utei tid för att ha grejer redo. Fina saker var det!! Önskar dig en skön vecka o njutning med bebben i magen!

Kram/Mira

Hanna sa...

Ja jag längtar också till julen, ännu mer nu när du visade den fina ljusstaken. Hoppas du och bebben mår bra. Ska bli så spännande att se barnrummet, vagnen och allt det sen. Kram på dej

Hem och Lycka sa...

Heléne - tack för gratulationen! jo, jag har skrivit om det tidigare men det är kanske lätt att missa. kram Mia

Anni sa...

Du är inte galen! Jag längtar ihjäl mig efter julen nu! Tittar ut och det spöregnar och är grått :( Vill inget hellre än att ha december nu :)

Mvh/ Anni från http://mobler-inredning.blogspot.com/