fredag 24 september 2010

Dahlia




Det blidde inga dahlior i vår täppa i år. Inte alls. Inte heller ville farmors ros blomma och min röda ros blommade mycket sparsamt innan den la av för säsongen i förtid. De gillade kanske inte den kalla vintern, vad vet jag? Dahliorna kom ju i och för sig inte i jord förrän i vår så där kan jag inte skylla på Kung Bore..

Men vackra är de vita och rosa som kommer från svärmors prunkande trädgård, tänk om man hade fötts med riktigt gröna fingrar och fick sin trädgård att blomstra som hennes samt farmors och mormors gjorde i sina dagar. Eller kan fingrarna bli gröna med åren..?

Missa inte säsongsstarten av Skavlan, ikväll fredag SVT1 kl. 21!

Mia

15 kommentarer:

Lilla gårdshuset sa...

Vilka ljuvliga bilder du bjuder på idag.

Trevlig helg!

Kramis/Heléne

Annelie sa...

Åååh vilka vackra blommor och vilka härliga färger..:)...Jag går oxå och väntar på gröna fingrar min mamma är grym på blommor och den genen verkar inte jag fått..:))..Ha en riktigt skön och mysig fredagkväll...Kram/Annelie

En liten bit kaka - Evelina sa...

Jag tror det kommer med åren! När man insupit tillräckligt med livsvisdom får man kunskaper på andra områden :) Min farmor var en sån tant som låg dubbelvikt i rabatterna tills hon knappt kunde gå...med LJUVLIGA blommor! Vore fint att få en sån trädgård.

KRAM!

Ann-Catrin sa...

Hallå där!
samma här... vet inte hur länge jag ska invänta den "genen".. min mamma är grym och brukar hjälpa mig!

Underbara bilder bjuder du på.. vilket ljus vilka färger!!

Klart du går låna bild från min sida

Bara kul!!

kram på dig och trevlig helg
A-C

Barn och Pyssel sa...

Hej

Vilken ljuvlig bild.
Ja inte var det mycke som blev bra i trädgården.
Om man nu inte ska se till äppelträdet där har en del grenar till och med gått av eftersom det blev så mycke äpplen.

Trevlig helg
Kram

Popprinsessan sa...

Vilka vackra blommor! Får nog bli ett besök till blomsteraffären i morgon, för här finns det absolut inga blommor i trädgården! Enbart sådana i krukor...

Passar på att önska dig en skön fredag!

Elin - Ett hus till oss sa...

Vilka underbara blommor! Jag är verkligen urkass på blommor men önskar att jag kunde få allt att växa, såklart ;)

Härliga bilder här! Jag önskar dig en fin kväll.

♥Franska Liljan♥ sa...

Så vackra dahlior! Min dog! Blommade med vackra blommor i 2 veckor, sedan la den tvärt av och dog... Jag har väl inte rätta handlaget med dahlior, det är tydligt. Tycker din plansch så skymtar är så fin., påminner om den jag fick av min mamma för lite sen.

http://franskaliljan.blogspot.com/2010/09/min-vackra-skolplansch.html

Kram Helena

Susanne sa...

Jättefina bilder!!
Trevlig helg

Kramen

Ullis/Leva på landet sa...

Underbara bilder. Känns som om sommaren är här igen.
Ha en bra helg!
Kram Ullis

mi-rachel sa...

så fiiin bukett!

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Så vackert:)
Gröna fingrar vill jag också ha. Jag påtar och petar, men det blir bara halvdant.

Susanne

SwedishCorner-DownUnder...Pernilla sa...

Sååå fina blommor, vackra färger - ljuvliga foton!!

Kram från Australien♥

Dessie sa...

Vilka ljuvliga bilder.

Ha en trevlig helg.

Kram Dessie

Fru Westman sa...

Otroligt vackra blommor!

En sådan där kruka/vas står på min önskelista! :)

Trevlig helg!