söndag 29 augusti 2010

Utflykt



Bilder: Mia

Jag och maken tog oss en liten sväng till de västgötska slätterna där jag föddes och bodde som yttepytteliten en riktigt kort tid innan pappa flyttade mig och mamma upp till det nordligaste Bohuslän. Släkt har jag kvar här och minnen förstås från alla spenderade somrar i Skövdetrakten, särskilt hos mormor och morfar. Alla härliga bad i insjö, jordgubbsplock i morfars gigantiska land och alla turer till ställen runtomkring är sånt jag värdesätter extra mycket idag när jag blivit vuxen och jag hoppas kunna ge till våra barn.

Och hos Marie i Hjo tog vi ett stopp och fann både detta underbara tråg plus ett par saker till (som ni får se senare) i hennes gårdsbutik. Tack Marie för att vi fick komma en dag som butiken inte var öppen! Ett tråg i passande storlek och ett utseende som tilltalar har jag letat efter mycket länge så det är kul att man finner det när man minst anar det ;-)

Mitt söndagstema blir detta till den nystartade inspirationsfabriken!

Mia

14 kommentarer:

Barn och Pyssel sa...

Hej

Vilket härligt tråg.

Ha en fortsatt trevlig helg

Många kramar

Carina

Drömmar och Lycka sa...

Hej! Vilken härlig utflykt och underbart tråg.

Ha en fortsatt underbar dag! kram Linnéa

jakt,skor,barn,inredning sa...

Mycket trevligt tråg, superfina bilder. Nilla

Tulipa sa...

Hej Mia!

Vad trevligt det lät!

Och kul att besöka Marie och hennes nya lilla butik, skulle jag också vilja...

Jättefint tråg! De gick ganska dyrt sist jag såg sådana på auktion.

Kram Mariette

Vardagslyx sa...

Åh, vilka underbara bilder1 Jättefint tråg.

Kram Pernilla

Fru Westman sa...

Hej!

Tack för hälsningen på min blogg!

Du har verkligen hittat ett fint tråg!

Kram

CAISA K. sa...

härllig höstbild.
gillar!

fin vecka.
kram.

Designe sa...

Jättefint tråg! Passar bra med äpplen däri! :)

Annas skattkammare sa...

Vilket fint tråg! Längtar till jag också får besöka Marie i hennes butik. Så skoj att du också har rötter på västgötaslätten. Vi bor ju i Lidköpingstrakten.
Kram /Anna

Nyanser av vitt sa...

Vilket underbart tråg.
Kram Agneta

En liten bit kaka - Evelina sa...

Jag har gett dig utmärkelsen Beautiful Blogger! Läs mer på min blogg om du är nyfiken :)

Kram vännen!

Betty sa...

Det låter som om ni hade en toppenresa. Bilden du tagit på tråget är helt underbar.

Kram Betty !

sandra sa...

Vilket fint tråg!

Marie sa...

Hej Mia!

Vad fint tråget blev hos dig, underbart vackert med äpplena i.

Kram Marie

Ps. Hoppas skärbrädan kom fram ordentligt!