onsdag 18 augusti 2010

Sovrum



Bilder: Mia


Helt opiffat och enkelt blir det idag. Sommarbäddning dessutom vilket innebär påslakan utan täcke, inte kanske så länge till förresten, det närmar sig ju september och höst!

Vi har haft makens canvastavlor över sängen länge och nu testar vi med ram, ett nytt motiv, det vänstra är min favorit, bryggan jag sprungit på så många gånger när jag var liten upp till vuxen ålder fram tills att vårt släktställe såldes. Nostalgi på hög nivå alltså ;-) Den vackra fyren finns bara en bit härifrån, så vacker..

Vänstersidan är min, konstig kudde tycker kanske en del med en liten bulle längst ned men det är min ergonomikudde eftersom jag har ständig värk i nacken sedan 9 år tillbaka vilket jag kan tacka min mobbande chef för. Krocken vi utsattes för för något år sedan gjorde värken snäppet sämre ironiskt nog. Tänkte passa på när jag ändå är inne på ämnet ergonomi och sovrum om någon av mina läsare använder Tempurkudden? Värd sitt pris?

Makens tavlor och Lyckakudden finner du i butiken.

Mia

23 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Ser skönt ut... nästan så man blir lite sömning nu, hihi!
Jättetrist hur händelser kan lämna spår som sitter i så länge :(
Har inte själv provat tempur, men mina föräldrar har såna madrasser och är nöjda med dom.

Hoppas du och lillplutten mår bra!
kram, Ann-Christine

Livsnjutaren sa...

Här ska också fixas sovrummet snart. Vägrar ligga mycket mer i hans "gamla" säng där allt det "gamla " hänt ;)
Vill få hit min härliga Indo säng,och fixa så det känns som vårat sovrum.

Jannicke sa...

et lyst og pent soverom, Mia :o) jeg har planer om nytt sengeteppe og kanskje nye puter på vårt soverom også. Er ikke mye som skal til før det føles litt nytt og fresht. Mannen min bruker tempurpute, men jeg liker ikke det så godt.. jeg har faktisk en pute som er 20 år gammel 8!!!). en skikkelig kosepute, som jeg faktisk av og til tar med på ferie også, haha..
Ha en fin dag, her i Bergen er det skolestart i dag - og her er VARMT!!
Klem J.

Mitt vita hus sa...

Åh vackert:) Enkelt är ibland det vakraste...vi bäddar inte heller med överkast på sommaren om vi itne ska ha gäster då då:) Kram på dig fina du och hoppas magen mår bra:)

Kram M

Mira sa...

Vad fint sovrummet är! Och fina tavlor, kul när man har minnen på väggarna. Kram/Mira

sandra sa...

Vilket fint sovrum ni har! Tycker det enkla kan vara finast ibland!

Nyanser av vitt sa...

Så fräscht och fint du gjort. Kudden med LYCKA är underbar.
KRAM Agneta

jakt,skor,barn,inredning sa...

Ser väldigt trevligt ut, gillar tavlorna ! Nilla

Smått och gott hos Lina sa...

Sommarfräscht! Men håller med om att det börjar kännas lite höstruskigt nu. Funderade för första gången på läääänge att det skulle vara mysigt med brasa ikväll :-)

Så snygga tavlor!

Kram Lina

Hem och Harmoni Marie sa...

Så fint ni har det i sovrummet, tavlorna är jättefina och personliga.

Trist med din nacke, det är för &%!% att elaka människor ska sätta sådan spår.

Jag har tempurkudde och kan inte sova utan den. Tar med den när vi reser bort :)
Är inne på min tredje kudde på ca 12 år och de är absolut värda sitt pris.
Både min sambo, svärfar, mamma, pappa och syster har också en. Och min mamma även madrassen som hon är supernöjd med... :)

Ha det gott och klappa magen från mig! Kram Marie

AK sa...

Jag har tempurkudden och även madrassen, jag sover jättebra på min kudde (och madrass)! Jag släpar med mig min kudde ibland jag också när jag åker bort, och de gånger jag inte gör det och det är "vanliga" kuddar så sover jag inte alls lika bra.
/AK

£lli£ sa...

Så snyggt och stilrent!
älskar vitt i sängen;)

Kram på dig!=)

Maleviks Rosenträdgård sa...

Fräscht :)
Håkan

Nattmia sa...

Så fint ni har det i ert sovrum och verkligen härliga bilder..

Kram Mia

Fru Westman sa...

Hej!

Vilket fint sovrum. Lugn och harmoniskt!

Hälsningar Linda

Sofia sa...

Jättebra blogg!

Tips, om du gillar Vogue så har Nordic Art House hundratals Vogue tavlor till bra pris som man köper på nätet! Det är tavlor av klassiska covers från Franska Vogue. Det kan man hitta på nordicarthouse.com, kolla in det dom är jättefina...

Ha det bra!

Maria sa...

Fint! Detta påminner mig om att vi absolut borde ta oss i kragen och göra något åt vårt otroligt oinspirerande sovrum....

Ha en fin kväll!
Kram Maria

Nori sa...

Tempurkudden är verkligen värt sitt pris. Lätt! Tar med den när jag åker bort om jag har möjlighet. Vi har madrasser också, helt underbart.

Therese sa...

Härligt lugnt och harmoniskt sovrum!

Känner igen det där med chefen, och inser ännu mer vikten av att de ska behandla en som människa, inte som robot utan känslor.

Marie sa...

Hej, hej

Så ljust och härligt ert sovrum ser ut. Så kul med foton/bilder/tavlor som betyder något för en själv.

Ha en mysig helg!

Kramar Marie

Madame C sa...

Så enkelt, men samtidigt mysigt och inbjudande! Underbara tavlor och kudde. Måste ta en titt i butiken också, tror jag.)
Ha det gott,
Charlotta
Cesars trädgård

Evelinas hus sa...

Hej,
Mysigt sovrum ni har.
Tack för din hälsning. Hoppas det är bra med dig och magen.
Kram Caroline

Anonym sa...

Tempur är helt klart värt priset! Du vill aldrig byta kudde sen! // dalkulla