fredag 13 augusti 2010

Praktiskt snyggt



Bilder: Mia


Jag gillar när saker både fyller en funktion och är snygga. Trälådor, gamla eller nytillverkade är fint, särskilt de äldre förstås. Tyvärr har vi inte rum för så många som jag hade behövt eller velat ha, tänk att få ställa in några gamla margarin- eller sockerlådor i ett skafferi och fylla dem med höstäpplen, potatis och annat gott.

Jag har ställt mina gamla lådor, margarinlådan från mina farföräldrar och den andra är köpt från Ingrid för länge sedan, ovanpå vårt skåp i vardagsrummet och fyller dem med diverse ting, inga rotfrukter eller andra smarrigheter men det där som man kanske inte använder dagligen och inte heller vill titta på.. Och när jag behöver det så vet jag ändå var det finns ;-)

Mia

16 kommentarer:

HOUSE OF SVEA sa...

Så snyggt det är med trälådor! Jag är lika som du, jag älskar dom. Skaffade två sockerlådor till samlingen för ett tag sedan, superfina och superbra förvaring!

Kram Anna

Livsnjutaren sa...

Ja vad härligt, och förvaring kan man ju aldrig få för mycket av;)

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Ja det är så fint med gamla lådor! Tyvärr vet jag att det fanns massor hos mormor och morfar, men det har blitt kastat:(

Susanne

sandra sa...

Tycker också det är snyggt med trälådor! Charmigt på något vis!

Nattmia sa...

Trälådor gillar jag med, fast jag har bara en och den är nytillverkad från Kiviks musteri, men snygg.. Tidningar och kataloger ligger i den :-)

Kram Mia

Hanna sa...

Snyggt med trälådor.
Ha en bra helg.
kram
Hanna

mitt skärgårdsliv sa...

Älskar gamla trälådor... borde få tag i flera :) Trevlig helg!

Anna sa...

Instämmer helt, trälådor är så snyggt! Jag har dem överallt, sovrummet, badrummet, gästrummet, vardagsrummet...;) Bra förvaring med andra ord!
Ha en fin helg! Kram/Anna

Ullis/Leva på landet sa...

Håller med dig. Det är ju så snyggt med trälådor. Har inte heller något skafferi att kunna stoppa in dem i, och funderar just på var jag ska ställa några som just nu står i förrådet.
Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Jackie sa...

Ursnygga lådor! Perfekta att ha till det mesta! Kram Jackie

Tidsmästarinnan sa...

Hej Mia,
jag gillar också gamla lådor! Hur bra som helst :-)

Kram på dig (och klappa magen! Vad härligt att det kvillrar!)
Susanne

Det Vita Timmerhuset sa...

Verkligen fin trälåda. Letar för fullt efter något liknande, men de riktigt fina är svåra att få tag i.

Kram, Karin

Maria sa...

Det är ju så vackert med gamla trälådor! Jag har absolut inte heller plats för alla lådor som jag skulle vilja ha. Men den dagen jag har det där stora ljusa huset med vackra trägolv, ljusa väggar och enorm trädgård så ska jag ha en massa trälådor både ute och inne!!

Det är fantastiskt att få läsa om er lycka över pyret i din mage. Förstår att du längtar till hösten/vintern!

Stor kram
Maria

Skomakarstugan sa...

När min mamma röjde i ett förråd i stugan hittade hon inte mindre än 3 gamla sockerlådor!
Det är så himla fint med sådana gamla lådor!

Kram, Annica.

Luna D Sign sa...

Hej! Just nu har jag en tävling på min blogg där du kan vinna en valfri Lunafigur. Kolla in om du har lust!
Kram Malin

Mamma C sa...

Håller med dig, gamla lådor är jättesnyggt. Sedan är det ett bra förvaringsalternativ oxå.
Kram Mamma C