lördag 7 augusti 2010

Nix Formex


Bild: Mia


Första gången tidsbrist, andra gången biltrubbel, tredje gången saftig bilreparationskostnad och nu fjärde gången är jag sjuk med resförbud (och femte gången ligger jag förhoppningsvis och föder barn eller snusar bebis). Jag blir så trött och jag blir så less..

Och att jag är riktigt ledsen eftersom jag sett fram emot Formex och att träffa vänner för tredje försöket gillt kanske inte är så konstigt. Så trött på att det varje gång ska gå i stöpet i sista sekund. I höstas blev dessutom vår resa till Köpenhamn inställd när vi förlorade vårt barn.

Att få en diagnos på varför jag inte mått så bra den senaste tiden var förvisso bra men jag förväntade mig kanske inte att det skulle vara såpass allvarligt. (Inget som smittar.) Att medicinera är det inte tal om med bebis i magen så det får vänta tills efter barnet är fött eller jag slutat amma beroende på hur jag mår då. Tur och så skönt ändå att bebisen inte påverkas enligt läkaren (jag kommer oroa mig ändå) men nu får jag inte resa och ordinationen är vila, lugn och ro.

Mia

21 kommentarer:

Pia sa...

Krya på dig Mia!

Stor kram Pia

Stämningsfullt sa...

Hej!
Oj då så trist :( Hoppas att du får må bättre snart!
Formex har ju inte sin sista mässa heller ;) Du kan åka dit vaaaaarje gång sen med lilla mysen i vagnen, haha :)
Krya på dig, vännen.
Kram vanja!

jakt,skor,barn,inredning sa...

Bamse krya på dig kramar från mig ! Ta det lugnt! Nilla

Lantligt i smultronbacken sa...

Hua! Du får lyda läkaren och vila hemma istället, Formex finns ju kvar och även dina vänner

Kram

Huset på kullen sa...

Fy vilken otur och vad trist :( Hoppas att du mår lite bättre snart!

Kram Linda

Minnelita sa...

Huff så synd. God bedring fra meg.

Livsnjutaren sa...

Då måste du verkligen lyssna på doktorns ord även om dom är hårda. Ta hand om dig och bebisen. Snart ligger du och snuffar den i det mjuka håret.

LInruz sa...

Stackare...ta hand om er nu.
Kram Lina

Marita sa...

Ja det låter ju inget vidare...det är nog allt bäst att lyssna på och lyda doktorn. En mässa är ju faktiskt inte hela världen...men det är din hälsa! Hoppas att allt kommer att gå bra. Om doktorn säger att barnet inte påverkas, gör den så klart inte det! Så oro dig inte nu utan njut av din graviditet! Ammningen är inte heller det viktigaste i livet, det är viktigare att du mår bra! Jag hoppas att det inte är någon allvarlig sjukdom du har drabbats av...och att du kommer att pigga på dig. Sköt om dig nu vännen och njut av din lilla bäbis i magen!
kramar, Marita

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Men tar det aldrig slut på elände för dig Mia! Stackare. Nu får du vila ordentligt och se till att bli uppassad ordentligt:)

Kramar i mängd
Susanne

Gotlandsliv sa...

Åh vännen, vad tråkigt att höra att du inte mår bra! Jag hoppas verkligen att det inte är något allvarligt, och att du kryar på dig fort, fort , fort! Och det kommer fler Formex-chanser... har själv också missat mässan varenda gång hittills, men i år håller jag tummarna för att jag kan komma iväg en sväng.

Stora krya-på-dig-kramar!

himmel och hav sa...

Vila och njut av den lille i magen!
Ta hand om dig!

Stor kram Veronica

Kia sa...

Ta det lugnt och vila. Det andra finns kvar sen. Passa på att bara tänka på dig själv sen har du en, som du kommer märka, annan som du sätter först!
Krya på dig!

Grodmamman sa...

Vad tråkigt!
Krya på dig också!
Kram

kjersti sa...

Hei Mia:)

Først, jeg må jo har gått glipp av noe stort, for jeg visste ikke at du var gravid! Gratulerer sååå mye:)
Denne bloggesommeren har virkelig gått meg hus forbi...
Jeg fulgte deg jo i fjor høst, og er veldig glad på deres vegne:)
Men så leit å være syk...
Uff, jeg håper det ikke er noe alvorlig..?
Selv fikk jeg nyregrus når jeg var høygravid, er så typisk at man blir rammet nettop da...!
Masse god bedring til deg og bebisen:)

Kjempeleit at du ikke får dratt...

Klem Kjersti

Cathrin sa...

Det där lät ju inte så bra. Ta nu hand om dig och försök bara njuta av ditt "tillstånd". Bättre tillfälle finns inte. Kommer förhoppningsvis många Formex-mässor (även om det ju verkar ha gott troll i att komma iväg för dig).

kram
Cathrin

Mira sa...

Vad tråkigt att du är sjuk, men då är det bara att vila o tänka att det blir fler formex som du KAN gå på, krya på dig o sköt om er! Kram/Mira

Hanna sa...

Nu tar du det lugnt och vilar, sen när bebben är född kan du ta igen dina missade Formex-mässor. Vila och ta hand om dej, hoppas du snart mår bra igen. Kram på dej

Jackie sa...

Hej Mia!
Formex finns kvar och ta hand om dig, en god prioritering!
Kram på dig!
Jackie

Therése sa...

Så typiskt! Men som flera har sagt, det kommer fler Formex och viktigast är att du och barnet mår bra!

Kram Therése

Tidsmästarinnan sa...

Hej Mia,
usch vad tråkigt med Formex och framför allt att du inte mår bra!
Önskar att du snart ska må bättre, du får tänka på bäbisen och ta hand om dig vännen!
Stor kram
Susanne