tisdag 3 augusti 2010

Ljuva sommartid


Bild: Mia


Att jag längtar till hösten och vintern mer än vanligt i år är väl kanske inte så konstigt. Jag har börjat känna så smått av hjärtegrynet t r o r jag med fladder och pirrningar men helt säker kan jag ju inte vara vilket gör att jag ju längtar efter riktiga sparkar och buffar. Och eftersom vi nu närmar oss halvvägs hoppas jag att det blir snaaart!

Så sommaren njuter jag inte direkt av i år, jag väntar och längtar och ser fram emot att få köpa lite små kläder sent i höst/vinter och kanske någon söt leksak men oron sitter i så de inköpen får vänta. Tills dess så försöker jag uppleva sommaren innan den är helt över, det är ju redan augusti!

Mia

18 kommentarer:

Huset vid ån sa...

Jag förstår att du längtar... Det är något alldeles speciellt med dom första sparkarna! En känsla som man aldrig glömmer. Men jag kan förstå din oro också. Ett stort Lycka Till! SommarKramar Therese

StrandviksVillan sa...

Man brukar ofta börja känna små rörelser när man är halvvägs, så jag tror säkert att du har varit med om det redan :) Särskilt efter man varit igång och sen sätter sig ner för att vila, då minsann börjar det hända grejer! Jättemysigt <3
Njut nu av det som är kvar av sommaren!
kram på dig, Ann-Christine

jakt,skor,barn,inredning sa...

Den längtan är sååå underbar, må så gott ! Nilla

Lantligt i smultronbacken sa...

GRATTIS till bebisen i magen, det har jag helt missat.

Kram från Mig

Skomakarstugan sa...

Vad spännande för dig!
Du kommer snart känna dem! Små, små "fladder" eller vad man nu ska kalla dem!
Först tänker man: "Vad var det? Var det en spark?"
Sen växer bebben så det knakar och vänder sig med huvudet neråt och kommer att sparka/spjärna emot dina revben!
Det gör ont men det är helt underbart!

Kram, Annica.

♥ Fyra årstider sa...

Du har det mest underbara framför dig.

Marita sa...

Så klart att du längtar!! Det du har känt tror jag nog är lilla bäbisen!! I början känns det som du beskriver det...sedan blir med mer påtagliga kickar! Du har en underbar tid framför dig, även om du kommer att känna dig trött, tung och oformlig...men njuuuut! Tiden går så fort och man är inte gravid så stor del av livet. Köpa babykläder är ju hur roligt som helst!! Man köper alltid för mycket i de små storlekarna, hinner oftast inte använda allt!! De växer ju så hiskeligt fort i början!! Lycka till vännen!!
kramar, Marita

Nattmia sa...

Ja självklart längtar du efter det lilla grynet du har i din mage.. Så härligt när man börjar känna att det rör sig i magen..

Men jag hoppas att det blir en fin höst med vackert väder vi går till mötes, då blir inte vintern heller så lång, känns det som..

Kram Mia

Marie//Tekla Maräng sa...

Visst förstår jag att du längtar efter höst/vintern till bebisen har kommit. Dom små svaga rörelserna har du nog redan känt.
Kramar:O)

Kia sa...

Jag förstår att du längtar till hösten och vintern. Ni har något stort och spännande framför er. Jag vet 4 stycken som väntas i december. Babyboom. Nästan man känner sig lite utanför. :)

Kram Kia

mitt skärgårdsliv sa...

Jag minns att man längtar så för att få se det lilla barnet man bär :) du har en härlig tid framför dig förstår din oro men denna gång går det nog bra! De känns som nån lätt kittlar en inne i magen till en början före de riktiga sparkarna kommer ;) Ha det bra!

Lottaspace sa...

Den är nog så underbar den där längtan.. och sparkarna..
Kram!

Verra sa...

Hej Mia!

Förstår att du längtar.. =) Det kan mycket väl vara bebisen du känner nu.
Jag har moderkakan i framvägg så jag kände inte riktigt förrän i v.20. Många andra känner jättetidigt. =)

Vilken spännande resa ni har framför er!

Ha de bra! Kram Verra

Jes/Vita villa vila sa...

Å Mia, jag förstår dig! Jag är såå glad för er skull!!! ♥ Så klart ni längtar till höst & vinter!

Största kramen Jes ♥

Peace of cake - Evelina sa...

Njut kära vän! :) Till och med jag längtar å era vägnar... Och klart du ska köpa lite söta saker!

Min plats i solen sa...

Hej Mia!

Jag förstår att du längtar och räknar dagarna och att all väntan och otålighet gör det lite svårt att njuta av sommaren.

Vad härligt att du har börjat känna det där fjärilsfladdret i magen. :) Underbart! :) Och att få känna barnet röra sig inuti dig kommer förhoppningsvis göra längtan och väntan lite lättare att bära.

Ta hand om er alla tre!
Kram Lotta

Ullis/Leva på landet sa...

Det är klart att du längtar extra mycket efter denna höst/vinter. Är ju så mysigt när man börjar känna det där pirret och även när sparkarna kommer.
Kram Ullis

ias corner sa...

Ville bara hoppa in och skriva att jag är såå glad över att du stannade kvar på nätet (minns ju vad som hände) och att det går så bra med det lilla livet i magen (Extra lycklig för den saken ju!!)!!

Stora kramar!