tisdag 10 augusti 2010

Hur man vet att man är gravid?


Bild: Mia
för butiken

Man skyr lukten av vitlök
men sniffar gärna på fingrarna efter man skurit röd- eller vanlig lök.
Vattnet man dricker börjar lukta illa
och när man tänker efter så smakar det inte bra längre heller.
Humöret är som en berg- och dalbana
vilket gör att makens suckar blir tyngre och tyngre.
Man sover uruselt om nätterna
delvis på grund av de nattliga besöken till toaletten
men också för att makens snarkningar blir outhärdliga.
Aptiten är lika med noll
men när cravingen slår till gör den det med besked
och har maken råkat ta den sista kanelbullen slutar det med att man börjar storgrina.
Orken är lika med noll och det som ska göras görs i slowmotion.
Det fladdrar så härligt i magen (särskilt när jag pratar med blivande morfar och när jag nyser)
och maken blir lite svartsjuk som inte kan känna ännu.

Idag har vi sett vår lilla bebis på UL och h*n låg med ena handen på kinden och benen i kors. När barnmorskan skulle fota så la sig busungen mot oss vilket gjorde fotandet svårt och en sämre bild men efter några buffningar från barnmorskan så la h*n sig tillbaka igen. Mys!

Credit till min käre man som står ut med mig och till och med önskar mig god natt i sömnen efter mina nattliga besök. Jag tror dock att hans cravings är värre än mina just nu ;-) eftersom han äter upp mitt godis medan jag helst äter så lite som möjligt (även om jag förstås försöker få i mig det jag och bebisen behöver).

Mia

28 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Härligt!

Glad för er skull

Kram

Ljuvligt Hemma sa...

Ååååh det är så underbart att vara gravid & att se sin bebis på ultraljud är ju helt magiskt!

Kram kram

Livsnjutaren sa...

Härlig tid ni har framför er,bra där med mannen. Dom brukar lägga på sig i samma takt,haha.

At Lily´s ♫♫♫♫♫ sa...

Det är magiskt när man ser sin bebis på ultraljudet..
En obeskrivlig känsla :D
Kramar från Lily

Ett hus i vitt sa...

Åh så härligt med ultraljud!! Och alla dom där tokigheterna man har för sig som gravid känner man ju igen :-D. Kram, Anette

Pia sa...

Så bra at allt gikk bra på UL:-) Det der med dårlig smak på vattnet kan jeg prata med om! :-)

Kramiser

HOUSE OF SVEA sa...

Å så fint! Vad kul med ultraljud och med ens blir allt så mycket verkligare, det är verkligen ett litet liv där inne. Sitter här bredvid min snart tre månaders bebis och varje gång jag tittar på honom blir jag så tacksamm och lycklig!

All lycka till er!

Kram

Anna

Jessica sa...

Åh vad mysigt!! Ja det är magiskt som många skriver, sedan när man tänker tillbaka på ultraljudet när bebisen är ute så kan man nästan se att man känner igen den...Om du förstår vad jag menar -haha!

Kram kram

Jenny sa...

Åh vad härligt Mia, blir så glad för er skull!



Kramis Jenny

mali-mo sa...

Kjempeglad for din skyld!!!!

Husker jeg drakk mangojuice i litervis og spiste speilegg hver kveld da jegvar gravid med Amalie. Med Wilma var jeg helt hektet på tyggis med mintsmak!!!! Nyt dagene,og toalettbesøkene ;) de blir gode minner en dag ;)

Klem fra meg ;)

Hedvig och Jag sa...

det är precis som det ska vara. jag började gråta en gång för att min man föreslog en stickad tröja när vi skulle på fest haha..

Vita små hjärtan sa...

Åååå vad mysigt och härligt!!!!!
Lycka till med allt...
Kram Agnetha

lottens vita och gröna sa...

mia blir sååååååååååååååå himlans glad vännen att du är gravid, ta hand om dig vännen, varmkram lotten

Vintage House sa...

Hej,
vilka underbara nyheter:)
oj oj man känner igen sig....
Så underbart att få se det lilla livet är verkligen en underbar känsla..
kram i massor
sandra

Jannicke sa...

herlig skrevet, Mia! Jeg kan trøste deg med at energien kommer etterhvert.. du kommer ikke til å være trøtt og sliten hele svangerskapet igjennom. Tiden mellom begynnelsen og slutten er ofte en flott tid!
Nyt at du har en flott og aktiv baby i magen!!
God klem :o)

Trottinglady - Cajsas Rum sa...

Ja, tur att veta varför man inte gillar vissa lukter och annat, övergående! Intet är som väntas tider...
Carin

Annas Lycka sa...

Ljuvliga nyheter!! stort grattis!!

Kram Anna

Therése sa...

:-) Fin beskrivning! Spännande att ni får se lilla underverket på bild nu.

Kram Therése

Mina dagar sa...

Åh, vad allt känns igen:) Precis på pricken känns det igen:)
När man fick se bebisen på en liten ruta var det Magiiii!
Lycka till med allt!
Kramar Eva

Susanne sa...

Ja det är inte alltid lätt att vara gravid, i alla fall inte för sin partner ;o)
Lycka till!

Kramisar

Nattmia sa...

Ul är häftigt, att man kan se sitt barn där i magen..

Inte alltid det roligaste att vara gravid men det är ju ändå positivt och en häftig upplevelse..

Kram Mia

Jennie Karlsson sa...

Härligt att ni fått se h*n. När vi var på UL rörde sig den vilt där inne, vi tror det blir en han men vågar inte tro något utan det återstår att se, blir glad vilket det än blir! Under vårat UL vinkade den lilla åt oss och kliade sig på ögonbrynet, visst är den en häftig känsla att efter som vi gått igenom missfall äntligen se att det lever och rör sig där inne på oss. Att det faktsitk finns något vackert och något fint!! Jag håller mina tummar hårt för er och önskar er ALL lycka!! Kram

VITA NYANSER sa...

Åh, grattis, så himla kul att ni ska ha barn!!! Och att få se den lilla, underbart!

Ha det bra!
Kram L-L

sandra sa...

Åh vad roligt med UL! Kramar

Lilith sa...

Grattis till er båda, vad roligt! Önskar er all lycka! :)

Det väntar en award på dig inne hos mig! :)

Många kramar!

Anonym sa...

wellenrutsche, Baby Rutsche und Kinder Spielplatze

Camilla sa...

STORT GRATTIS OCH ALL LYCKA MED DET KOMMANDE UNDERVERKET.

♥ Fyra årstider sa...

Jag blir tårögd när jag läser om din bäbis. Njut!
Kram Lotta