torsdag 26 augusti 2010

Halvvägs!



Bilder med tillstånd från systerlycklig.se

Ja, tiden går - långsamt på ett sätt men fort på ett annat och nu har vi gått halvvägs! Jag tror min käre make tycker det går lite för fort, han sa "ja, jag vet" och såg lite stressad ut när jag sa att han kanske ska spurta på att kolla i bebisböckerna :-D

Jag har nu börjat tillåta mig att kika runt lite i butikerna på nätet, kolla lite smått på barnvagn, bilbarnstol och allt som hör till men också det som är så sött. Sebrasängen (finns även på etthusivitt.se) och de söta tossorna finns på Syster Lycklig med massa annat fint.

Säng är ordnad dock, redan under förra hösten och varför vet ni. Hjärtat vi väntade då fick ju aldrig sova i Junosängen vi hade sådan otroligt tur att få tag på (fanns
till och med här i Göteborg) men den står i säkert förvar hos mina föräldrar och väntar på vårt januaribarn. Vi var då tidiga även med att köpa några få plagg så det är därför jag inte vill köpa något förrän så sent som möjligt denna gång. Men sent i höst är det dags att börja tänka shopping och då inte till oss själva längre ;-)

Ikväll börjar ett nytt program i TV3 fullt med inredning, Välkommen hem kl. 20. Kolla in det, den svenska versionen av Extreme Home Makeover.

Mia

29 kommentarer:

Karin sa...

Vilken fin säng, finns såå mkt fint till barnkammaren.

Jonna sa...

Ni har en härlig tid framför er med planering och bebis-shopping :)
Hoppas allt är bra med dig och magen!
Kram Jonna ♥

Annelie sa...

Mysigt med en bebis i magen,jag tycker det är så vackert med dessa stora härliga magar..:)Tack för tipset om det nya programmet ikväll,jag har fullständigt tappat kontrollen på tvprogram..Önskar dig en riktigt härlig dag..Kram/Annelie

Fru Westman sa...

Underbara färger, och sängen är verkligen superfin!! :)

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så mysigt med allt ni har framför er! Här ruuusar tiden fram och det planeras redan för inskolning på dagis mm *snyft*.
Måste bara göra dig uppmärksam på en sak ang junosängen. Vi har ju också en sådan och grindarna lossnar lätt om sängen dras isär det minsta lilla. Jag fäste dem med söta spetsband men tyvärr var inte det nog. Bara ett tips så att ni kan komma på en bra lösning till er säng :) På vår sitter det fula buntband i tyg nu men säkerheten går ju före allt annat så.... Säkerheten var tydligen inte var prio ett på fyrtiotalet! :)
Ha det gott!
Kram Vanja!

Anneli sa...

Hejsan.

Hoppas allt är bra med dig!

Tack för tipset om TV programmet, låter som ett "måste" se program.

Njut av en underbar tid och det du har framför dig...

Ha det gott,
Kram Anneli.

Hem och Lycka sa...

Vanja - tack för tipset! Både pappa och svärfar är snickare så skulle det vara så med vår Juno så fixar de det nog om jag är snäll ;-)

kram Mia

Ulrika sa...

Hej!

Vilken härlig tid ni har framför er! Mysigt.
Har likadana påslakan till min dotter som på bilden. Härlig inspirationbild. Ljuvliga färger!

Kram Ulrika

Barn och Pyssel sa...

Hej

Vilka söta saker.
Man saknar småbarns tiden.
Min små killar är ju sju nu.
Och har börjat få en egen vilja.

Ha det bra
Kram

Vardagslyx sa...

Vilken underbar tid ni har framför er! Och jag kan tänka mig att det blir en hel del shopping när tiden kommer för det!;-)

Tack för TV-tipset, lät som nåt jag vill se!

Kram Pernilla

Kusin Anna sa...

Mitt tips är att börja kolla barnvagn omgående om ni skall ha en ny. Döm om vår förvåning när vi bara skull titta lite och fick veta att det var 16 veckors lev tid på Emmaljunga! Helt plötsligt blev det väldigt bråttom! Lite kortare tid nu skulle jag tro när sommarsemestrar inte spökar men hugha... Ändå längre än på flera nya bilar... Vi börjar dock gå in på upploppet nu! På lördag är det 5 veckor kvar till bf och det känns så skönt! Kram

Hem och Lycka sa...

Kusin Anna - Jag vet att det är långa väntetider men vi ska inte ha ny barnvagn utan kollar nya och köper begagnad. Lycka till nu, det närmar sig! kram

Annas skattkammare sa...

Hej! Skönt att vara halvvägs! Jag är snart där jag med- är i vecka 16 nu. Om knappt två veckor är det UL och först efter det kommer jag fatta att det är sant.. Junosängar som är så fina.. skulle själv vilja ha en, men studentplånboken säger nog ifrån tror jag.
Ha det gott!
Kram /Anna

Jannicke sa...

er du halveis allerede:o)? Så fort tiden går, Mia :o) klart du må begynne å titte/kjøpe litt babysaker snart... du får gjøre det i hemmelighet, så ikke mannen blir stresset - hehe..
Ha en fin ettermiddag.
Klem søs.

Ett hus i vitt sa...

Tack sötis!!! Åh vilken tur ni har som hittat en Juno! Det blir fint till bebben. Söta tofflor också! Oj vad mycket mys ni har framför er, så roligt att planera och skaffa saker. Och att få barn, det är verkligen det största största... Som att vara försälskad, fast *100!
Kram, Anette

Anonym sa...

Åh, så fin säng! Och tofflorna..
Finns så mycket fint :D

Tänk, min grabb blev 19år nu i sommar! Känns inte så längesedan som han var liten baby.

Ha det gott
Kram Lily

En liten bit kaka - Evelina sa...

Vad kul att få shoppa till bebis! :) Och vilket klipp att få tag i en Juno! Vilken dröm det vore...

La nyss en liten Ellis Corner-order...kunde inte stå emot ;)
Kram

Sandra sa...

Sängen är så fin! Så mysigt att kika på det man vill köpa. Ska också se det programmet ikväll!

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Om jag fick fler barn, skulle en Juno säng stå högt på listan:)

Härligt att hälften är gjort. Nu står det inte på förren du inte ser dina tår;)

Susanne

Smått och gott hos Lina sa...

Ja visst går tiden fort när man tänker tillbaka. Men när man väntar på något och tittar framåt känns det långt. Härliga saker du har tittat på! Dom bobux tossorna gillade jag till mina barn. Dom är så mjuka och sköna.

Kramar Lina

Livs Lyst sa...

Så utrolig skjønt dere har gjort det på barnerommet!!

Liv ;O)

Skomakarstugan sa...

Det är en spännande tid ni har framför er! Har den sparkat än? Se upp för halsbrännan som kommer! ;) Jag hade alltid handväskan full av "halsbrännemedicin"! Hahaha!

Jättefin säng! Den passar nog väldigt bra in hos er och den stil ni har!

Ni gör klokt i att köpa begagnad barnvagn! Man kan ju få en ett år gamla barnvagnar för halva priset på Blocket! De ser ju helt oanvända ut! Jag har ju lite erfarenhet när det gäller barnvagnar... har ju avverkat några... hehehe!
Brio: urdåliga! Tyget bleks superfort. Bromsar går sönder. Däck punkteras eftersom det är lufthjul. Plötsligt går vagnen inte längre att fälla ihop! Teutonia: bra. Liiiite kruxiga att fälla ihop när man tex ska ha in dem i bilen. Tyvärr är det luft i hjulen så de kan också gå sönder om man skulle råka köra på ett vasst föremål (vilket har hänt mig...).
Urban Jungle: jättelätt att köra, lätt att fälla ihop MEN tyvärr bleks färgen fort och så är det luft i hjulen och skulle man köra på nåt...
Emmaljunga är, enligt mig, bäst i test. Tyget bleks inte. Det är ingen luft i hjulen men hjulen är mjuka så bebisen får superkomfort ändå + att man slipper oroa sig för punka!

Lycka till!
Kram och må så gott!
Annica.

Drömmar och Lycka sa...

Åh vad mysigt det låter. Vad tiden går fort, önsker er all lycka och njut av din graviditet.

Ha en skön fredag! kram Linnéa

mali-mo sa...

Gleder meg veldig, veldig, veldig, veldig masse på dine vegne.

Klem

Hem sa...

Hej! Så roligt att du ville komma med i fabriken, där produceras för fullt nu många fina söndagsbilder,

Välkommen med!

Och så klart ha en mysig helg,
Kraam Annaleena

ps. vilken underbar bild på din mage:)

CAISA K. sa...

Hej,
va kul om du med dina fina blogg vill hänga med i fabriksprojektet. Sätter dig på vår lista!!

Junosängen e såå fin!

skön helg!

Hanna sa...

Fin säng.
Kram
Hanna

Annas Lycka sa...

Härligt att höra att du mår bra och att du äntligen kan känna att du kan unna dig att titta, i alla fall lite lite =)

Ha en fin helg! Kram Anna

SynnePynne sa...

Hei! Så hyggelig at du er gravid igjen, det hadde ikke jeg fått med meg før nå.
Jeg skal og ha bebis i januar som du, og jeg ser at vi har vert igjennom litt av det samme
Er litt som deg at jeg ikke vil kjøpe så masse ennå, men kjøpelysten kommer nok etter hvert. Juno sengen er jo den vakreste som finns.
Ønsker deg all lykke til videre med magen.

Synne