tisdag 24 augusti 2010

Gott


Bild: Mia


Jag kan villigt erkänna att jag är en liten (eller stor) gottegris. Men bebisen i magen gillar tydligen inte så mycket sött och därmed inte jag heller, i små lass åt gången vilket resulterar i att min käre man frågar mig när det finns nåt hemma om han kan äta upp mitt godis. I bästa fall, ibland frågar han inte alls :-D

Smarrigt värre och så läskande gott var istället bigarråer häromdagen, å så mumsigt! Längtar efter de där vansinnigt söta och goda clementinerna som kommer lite längre fram. Tills dess håller jag till godo med satsumas som inte alls är samma sak men de får duga ;-)

I bakgrunden skymtar något fint jag hittade för inte så länge sedan, återkommer om det!

Ikväll tisdag säsongsstartar Såld på hus (kolla på fina hem) i TV4+ kl. 21 och så denna film i TV3 kl. 21. Spela in eller välj det du föredrar!

Mia

13 kommentarer:

Drömmar och Lycka sa...

Jag erkänner också, jag är också en stor gottegris, älskar allt som är sött och gott :) Spännande att se vad det är som skymtar i bakgrunden, ser väldigt fint ut.

Nu har jag lagt en beställning hos Ellis Corner, åh längtar så tills mitt paket ska dimpa ner "brevlådan". Tyvärr blev det inte någon av de fina kuddar (drömmar, längtar...) som jag planerat från början, men kanske klickar hem dem vid något senare tillfälle ist. Du har en underbar butik, kul att ha möjlighet att handla hos dig.

Ha en fortsatt underbar dag! kram Linnéa

Mitt vita hus sa...

Hi hi så var jag med som gravid:) i sommras fick jag världens allergiska reaktion när jag mumsade bigaråer tyvärr, tur i oturen var jag på jobbet så det blev medicinering bums! Hoppas magen mår bra å du med, kram kram M

Lantligt i smultronbacken sa...

Gottegris där. Jag önskar att jag kunde "skylla" mina extra kilon på Liten som vi väntar, men tyvärr så går inte det något vidare då vi väntar h*n i hjärtat istället för i magen. Men hormonrubbningarna, de skyller jag allt på:))

Jag längtar också till de goda clementinerna som man brukar kunna köpa i en fin trälåda längre fram. Mums!!!

Kram

Nyanser av vitt sa...

Åh vilken fin skål vännen. Och gott med lite nyttiga bär istället för godis
Kram

En liten bit kaka - Evelina sa...

Hihi...klart man är gottegris :) Fast bara lite när det gäller godis...sen tar det stopp. Chips, nötter, popcorn osv kan jag äta non-stop dock :) Sååå gott...

kaos i ett vitt hus sa...

hej Mia!
jag hade oxå problem mad sötsaker när jag väntade Vilmer, det skulle bara vara frukt och det i mängder!! däremot min första graviditet med Eddie kunde jag äta semla efter semla och det bästa jag visste var julmust.. :D
kram, ninna

sandra sa...

Åh tack för tipset, ska se såld på hus!

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Jag har varit en riktig gottegris, men nu när jag äter LCHF har sötsuget försvunnit helt! Trodde inte det var möjligt, men jag är glad så länge det stannar borta:)

Söt skål du visar. Och linnena är ljuvliga:)

Kram Susanne

Jes/Vita villa vila sa...

Hej fina Mia,
Hoppas allt är bra med dig & bebisen i magen! Tänker mycket på er ♥. Vilken härlig bild!

Ta hand om dig!

Stor kram Jes ♥

anna k. sa...

Mmm, bigarråer och vindruvor, räddningen för oss gottegrisar som måste avstå från godispåsen!

Hoppas du mår bra och har det gott!!

Marita sa...

jag är en riktig gottråtta!!! Går fram som en bulldozer när vi har godis i skålen... inte bra!
Men jag håller med dig, det ska bli såååå smarrigt när clementinerna kommer...de från Marocko... sååååå gott!!
kram, Marita

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Jag är toknöjd med lampan, har inte hunnit skriva det bara :) dyker väll upp i bloggen så småningom ;) kram till dig och magen!

Mamma C sa...

Vem är inte en gottegris :-) Clementiner är bara så gott, nu längtar jag oxå på dom.
Kram mamma C