söndag 4 juli 2010

Sommar i köket



Bild: Mia

Ojoj vilken värme vi haft, så otroligt varmt! Som tur är har det blåst lite grann så vi kunnat sitta ute och äta. Jag är väldigt glad över att ha en liten trädgård till vår lägenhet att öppna dörrarna till och sätta sig en stund i skuggan tills jag kan sitta en stund i solen när det blivit lite svalare. Är förstås lite försiktig med solandet för bebisens skull och jag orkar inte ändå sitta länge. Idag ösregnar det och jag släpper in den svala härliga luften som jag längtat efter.

Så somrigt vet jag inte kanske om vårt kök är just nu men mer somrigare än blåvitt och pelargoner blir det inte hemma hos oss. Kökssoffan lyser med sin frånvaro, försenad ännu en gång och jag hoppas den hinner komma till slutet av juli då vi får finbesök, mer om det senare.

Jag plockar gärna in lite blomster från trädgården och får ofta från svärmor som delar med sig generöst, nu härligt doftande rosor från hennes stora trädgård. Jag måste erkänna att jag är lite snål, tycker blommorna är så vackra där de står där ute men ibland nappar jag med mig en liten kvist in ;-)

Mia

22 kommentarer:

Camilla Toniolo sa...

Ditt kök ser fantastiskt ut!!! Så skulle jag gärna vilja ha det i vårt nya hus också.

Camilla

Cathrin sa...

Alldeles lagom somrigt och väldigt vackert tycker jag! Själv väntar jag också på kökssoffa. Kruxet är att jag inte hittat den ännu...

Kram
Cathrin

Jorid ♥ Noe på Hjertet sa...

Hei Vakre! :-)
Så nydelige og sommerlige bilder! :-) Tusen takk for hyggelig kommentar, bloggen din er nydelig!

HA en fin dag!
KLem J

Verra sa...

Så mysigt!
Ni har det jättefint hemma!

Kram Verra

Verra sa...

Så mysigt!
Ni har det jättefint hemma!

Kram Verra

Marita sa...

Så fint det ser ut i köket. Ljust, svalt och somrigt.
Ha en fin kommande vecka
marita

A House With A View sa...

Åh så ljust och fräscht ditt kök är, superfint!! Håller med, jag är också rädd om mina sommarblommor. Blir så glad när jag får snittblommor från svärmors trädgård istället, hihi.

Kramiz aka

Ljusa Rum sa...

Vilket underbart kök! Och vilken fin blogg du har. Ska titta in i butiken också.

Linn sa...

drømme-sommerkjøkken! :O)

Nyt søndagen vidare.

*klem*

Hanna sa...

Ha en fortsatt bra sommarkväll!
Kram
Hanna

junhe sa...

härligt fräscht sommarkök!!!
njuter av bilderna lika mycket som du säkert trivs i ditt kök!
ha en fortsatt bra söndagkväll/ kram junhe

Frida- trendenser.se sa...

Vilket härligt och somrigt kök du har! Så vackert och enkelt med pelargonen.
/Frida

Bella sa...

Vilket UNDERBART tyg era stolar är klädda med. Vi har exakt detsamma :-D

Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Har varit sämre väder här också. tycker att det är jätte mysigt i ert kök och att det är somrigt också.

Ha en bra sommar!
Ulrica

Popprinsessan sa...

Vilket ljust och fint kök!
Och grattis till att allt såg bra ut på UL!

Kram!

Therése sa...

Ni har ett jättefint somrigt kök! Kom just på att jag ju också har tänkt skaffa löpare att lägga så där tvärs över bordet som ni har gjort - måste inhandlas omedelbart. :-) Längtar också tills vi får byta ut våra furumöbler mot vita - det kommer at bli ett lyft!

Julias vita drömmar sa...

SÅ somrigt :) !

Jag skrev på msn idag till dig, jag har helt enkelt missat dig och "ngn" har klickat bort hela konversationen...nåja, du ser vad jag svamlar om på msn *hihi*

Sköt om er alla tre!

kram

Julia

Min plats i solen sa...

Hej Mia!

Oj, vad mycket som har hänt här hos dig under den vecka jag har varit på semester. :) Jag har en hel del att läsa ikapp mig på ser jag. :)

Vilka härliga bilder från ert kök och det första jag tänkte då jag såg dem var just: "Vilket somrigt och fint kök!" så för mig ser ert kök verkligen somrigt ut. :)

Ha det så bra i värmen vännen och sköt om er alla tre. :)

Kram Lotta

Casa e Cose sa...

Hej!
Inte visste jag att du har en butik med helt UNDERBARA saker!!!
Harliga photon ocksa!
Skickar du till Spanien? Har du ekologiska varor?

Helena

mali-mo sa...

Nydelig og sommerlig synes jeg. Lyseblått og pelargonier blir jo aldri feil da! Herlig!

Vårt kjøkken er en eneste ommøbleringssone for tiden. Vi bygger om litt, og da er kjøkkenet både kjøkken og stue for tiden ;) Nesten som å bo i campinghytte, og med oss alle tre sovende på et soverom ;9 Lillemalien synes denne nye ordningen er helt fantastisk, og vil IKKE flytte tilbake på rommet sitt ;) Men vi får vel se... ;)

Ønsker deg en kjempefin sommer!

♥ Fyra årstider sa...

Jag älskar ditt kök. Du bor så fint.
Kram Lotta

♥ Fyra årstider sa...

Älskar ditt kök. Gud så fint!
Kram Lotta