måndag 19 juli 2010

Kökssoffa




Bild: Mia

Så kom då vår efterlängtade kökssoffa, trots att den skulle komma försenad i slutet av juli enligt senaste budet så kom den tidigare trots allt. Och perfekt var ju det eftersom vi får finbesök om ett par veckor men som jag skrivit tidigare, mer om detta lite längre fram. Passar fint för kortsidan på vårt gamla klaffbord. Hade det fått plats en soffa på långsidan hade vi redan haft en men det är för trångt tyvärr.

Så småningom vill jag nog ha ett fårskinn på soffan.. Hursomhelst, jag fick min kökssoffa jag suktat efter och under locket proppar maken den full med diverse prylar, två flugor i en smäll! ;-)

Mia

27 kommentarer:

Villa Nordåker sa...

Jättefin!

Förresten skåpet/garderoben från Möbelgrossen är det hyllor i det?

Kram
Malin

Stora och små drömmar sa...

Hejsan jätte fin och gullig soffa, känner igen dynorna från jysk hihi. Ha en underbar vecka kram Jessica

sandra sa...

Vilken fin kökssoffa! Ha en fin måndag.

Beate sa...

åh, den er sååå lekker!!

nyt dagen

klem beate

Anonym sa...

Hej!!
Jättemysigt!
Vart är köksoffan köpt nån stans?
MVH emmeli

Kristin sa...

Hej Mia! Jag är så avis, jag vill så gärna ha en kökssoffa i mitt kök men det får inte plats och blir inte bra. Så snyggt blev det hos dig!!!!

Du, vi säljer fårskinn från våra egna får. De är grå i alla möjliga nyanser och är tvättbara i maskin(perfekt för bebis att ligga på längre fram...). Kan ta med mig om du vill kika på? Annars som "attiralj"... du får höra av dig om du tycker det låter intressant. Det är inget problem för min del och givetvis får du kvitto etc då vi är f-skatteregistrerade på jordbruket! :-)

Kram till dig och lilla januaripyret!

/kristin

Barn och Pyssel sa...

Hej

Vilken snygg soffa.
Jag skulle vilja ha en men sambon tycker vi har nog med saker.
Ha det underbart
Kram

Marita sa...

Vilken söt liten soffa!! Helt underbar! Blev så fint vid ditt bord. Vackert skåp du har bakom soffan...
kramis, Marita

Jannicke sa...

SÅ fin den var, Mia :o) en herlig sitteplass - blanding av det søte, det maritime og det industrielle.. du er så flink!
God klem til deg :o)

Hem och Lycka sa...

emmeli - kökssoffan kommer från en av våra egna leverantörer.

juliana.persson sa...

Så fin! Dessutom är det perfekt med möbler med förvaring i. Fråga vårt kistbord :)

Marie sa...

Sååå fint det ser ut, soffan är super snygg. Åh vad jag blir pyssel sugen när jag tittar på bilderna, känns så härligt att känna för att inreda och fixa igen :)

Tack för kommentaren hos mig :)

Ha en bra kväll!

Kramar Marie

Marita sa...

Jättesnygg soffa. den vi har just nu är alltför låg att ha vid bordet så jag vill gärna få tag på en ny.
Må så gott!
~marita~

Anonym sa...

Vad fint det blev med kökssoffan! Tycker att det ser väldigt mysigt ut med en kökssoffa men det passar inte alls in hemma hos oss.

Fårskinn hade nog varit väldigt fint i er soffa! Det finns en jättefin bild på Kvänum köks hemsida med en kökssoffa (tror att den var platsbyggd dock) med massa fårskinnskuddar i olika vita och bruna nyanser- SÅ snyggt!

Kram till dig och den lill* i magen!

// LPW

Millas hem sa...

KÖKSOFFAN ÄR URSÖT!!! =))


KRAM CAMILLA

Hem och Harmoni Marie sa...

Himla snyggt Mia!
Jag hade gärna haft en kökssoffa också men det får nog bli i nästa hus eller sommarstuga...här får det inte plats.
Du har verkligen känsla för inredning!

Kram Marie

Mamma C sa...

En jättefin kökssoffa.
Kram Mamma C

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken gullig soffa du har hittat. Passade ju utmärkt där. Har en kökssoffa i allrummet som jag gärna hade haft vid köksbordet men det är för trångt här också.
Kram Ullis

Jorid ♥ Noe på Hjertet sa...

Hei Skjønne! :-)
Den var bare fantstisk!! Misunner deg veldig.

Ha en fin dag!
klem Jorid

Mimmi sa...

Vilken fin soffa! Dessutom är de ju skönast att sitta i+ förvaring= kanonmöbel. Roligt att se att UL gick bra, hoppas du mår fint i värmen också! KRAM

Vita små hjärtan sa...

Så vackert o smakfullt! Ser rent o fräscht ut!
Ha de gott!
Kram Agnetha

Lilla gårdshuset sa...

Åh vilken jättefin kökssoffa. Ja hela köket ser lovely ut.

Kramis/Heléne

Stämningsfullt sa...

Vilken gullig liten soffa :)

MonaA sa...

Åhhh vilken fin liten kökssoffa! Var har du hittat den? Går det att få tag i en sån? Har länge letat efter en lite mindre kökssoffa, typ som den du visar!

Ha en fortsatt skön dag!

Kram
Mona

MonaA sa...

Hej igen!

Tack för ditt svar hos mig!

Betyder det att man kan köpa/beställa en sån hos er? Hur mycket kostar den isf?

Kram kram
Mona

Anna-Karin sa...

Den är ju i toppenstorlek. Jag har så litet kök att den skulle passa perfekt. (också kan man ju få undan pappersinsamlingen :-) Går soffan att få tag på?

Kram//
Frostisar

Milla sa...

Du har precis en sån soffa som jag skulle vilja ha. Så himlar´ns fin. Passar superbra hos dig (hoppas hos mig med) Jag ser att fler än jag är intresserad av att veta vart du fått tag på den man jag kan itne hitta någonstans vart den är köpt... Om du ser detta så vill jag gärna veta vart man kan köpa en sådan för den skulle göra sig bra hos mig också ;0)