fredag 16 juli 2010

Januaribarn


Bild: Mia för Ellis Corner

Igår var vi på BMG för att titta till bebisen och se om h*n mår bra. Alldeles utmärkt visade sig, h*n växer så det knakar och såpass bra att bf är flyttat två dagar tidigare. H*n låg still i början men började sedan fäkta med sina små armar och fötter, om och om igen, vände sig sedan lite grann med rumpan mot oss, urgulligt!

Såå härligt och en så häftig känsla att få se lilla hjärtat sådär, fortfarande ofattbart men såå underbart! Att jag har en stark känsla av att det blir en liten pojke och att jag omedvetet hela tiden säger han får vi väl se om några månader om det stämmer.. ;-)

Mia

26 kommentarer:

http://limbergivitavillan.blogspot.com/ sa...

Det är någit extra att gå i väntans tider =) man blir trött mot slutet men sen saknar man ändå magen.

Kram Ulrika

Pia sa...

Ja, det blir spännande att se om du får ret i at det er en liten han:-D Jeg får vänta 4 veckor enda, da hoppas jeg de ser om det er en liten hun eller han, (er sååå nyfiken *fnis*)

KRAM

♥ Fyra årstider sa...

Å vad kul. KOmmer ihåg när jag fick se mina barn.
Kram Lotta

Femtio vita kvadrat... sa...

Åhhh vad myysigt!!! =)

Hälsning från Patricia

Peace of cake - Evelina sa...

Vad mysigt :) Så glad för er!

Kram

Therése sa...

Så skönt att allt går bra, kan tänka mig att det är en magisk känsla att se sitt barn så där på skärmen!

Kram Therése

Sjabbig men chic sa...

Åh, vad häftigt! Jag minns ultraljuden det var så himla skönt när man såg att allt var bra och så blev det lite verkligare. Grät och skrattade varenda gång. Sonen hann vi se att det var en liten pojke eftersom de gjorde ultraljud flera gånger. Så när han kom ut så var han liksom kändis redan;)
Dottern var jag av någon anledning lika säker på att det skulle bli en flicka. Så både sonen och dottern hade sina namn klara. Det var liksom bara självklart. Konstigt det där...

Kramis och må så gott i sommarvärmen
Lisa

Jennie sa...

Vad härligt att höra att h*n mår bra!! Hade också känslan av att det låg en kille i magen redan från början. Tror att intuitionen väger stort... ;) Är så glad för din skull!!
Ha en riktigt mysig dag, Jennie

Min plats i solen sa...

Åh, vad härligt Mia! Är så glad för er skull. :)

Sköt nu om er alla tre och njut av den härliga sommaren. :)

Kram Lotta

Marita sa...

Å Mia vad härligt!! Visst är det helt underbart att ha en liten i magen...att känna hur den rör sig där inne...att få höra dess hjärtljud!!! Så underbart! Jag har fått uppleva det tre gånger, har tre fina vuxna barn idag. Grattis vännen! Njut av tiden som gravid, även om det blir tungt mot slutet, så njut ändå! Det är så kort tid i liven man får vara i det underbara tillståndet!!!
kram, Marita

jakt,skor,barn,inredning sa...

Så härligt att allt är bra och den lilla krabaten växer bra. Nilla

Livsnjutaren sa...

Härliga tider framöver då,med ett litet knytte som växer;)

Anonym sa...

Härligt det låter, alltid lika förväntansfull å vilja se bäbisen på ultraljud :) det är en fin härliga känsla, våran lilla tjej är oxå januari barn :)

ta det nu lungt i värmen !

Kram Emmeli R

Stämningsfullt sa...

Mysigt :)
Idag är det lilla O´s ettårsdag men jag tycker inte det var längsen jag själv låg där med magen i vädret och fick se hennes lilla hjärta slå!
Underbara mirakel är de, alla fina barn!!

Signe 1 sa...

Åhh vad spännande, får se om din känsla är rätt att det blir en han!:-) Januaribarn är det bästa, jag är oxå det, hihi...


Ha det gott!

Kram Sofia

Jannicke sa...

sååå spennende. Er så glad alt går fint med deg og ditt lille januar barn! Klem J.

Fru Sirlig sa...

Hej Mia!

Grattis till den glada nyheten, så glad jag blev för din skull. Ni har något oerhört och fantastiskt framför er.

Önskar dig en fortsatt skön sommar!

kram Heléne

Grodmamman sa...

Vad skönt att allt såg bra ut! Och visst är det spännande att se vad det är för liten filur där inne när det väl är dags!:)
Kram

Lily of the valley sa...

Tack för tipset!
Kul att höra av dig :D

Det är magiskt att se livet inuti magen.

Ha det gott
Kram Lily

Mira sa...

Önskar dig en skön helg, vad härligt det måste va att se h*n röra sig därinne. Sköt om er, kramar/Mira

mali-mo sa...

ÅÅÅÅ!!! Gratulerer så mye, kjære deg, dette hadde jeg ikke fått med meg!!!

Ønsker deg fine dager fremover mot januar, håper formen din er fin!

Klem fra meg.

petra sa...

Januaribarn är bra. Jag har två stycken. Lycka till med allt!
Många kramar från Petra.

Julie sa...

Jag känner inte dig men läser din blogg ibland. Jag ville bara säga att jag verkligen önskar dig all lycka med barnet, det är du verkligen värd. När jag läste att du var gravid igen blev jag så rörd att jag nästan började gråta. Ta hand om dig!

Marita sa...

Så roligt att höra att allt är bra. Spännande att se om du har rätt med pojke.
Vi vet ju inte vad vi ska ha så vi får vänta ett tag till.
~Marita~

Hem och Lycka sa...

Tusen tack Julie, så himla gullig kommentar!

kram Mia

Matilda K sa...

Hej Mia!
Tack för besöket nyss : )
Ja, det stämmer, vi väntar en sladdis. Bf nyårsafton!
Jag hade även jag ett mf i vårvintras men valde att inte skriva om det, nästa vecka ska vi på vårt andra ul, spännande som attans! Ta hand om dig i värmen...
Stor kram!