måndag 26 juli 2010

Det är..



Bilder: Mia


..så synd att de vackraste blommorna blommar ut så fort. Men kanske är det därför de anses vara så vackra.. Eftersom vi får njuta av dem så kort tid.

Pionen har vi fått från farmor och farfars trädgård, från den släktgård som gick i arv i generationer i hundrafemtio år men nu är såld sedan några år tillbaka. Jag hade gärna velat låta mina barn få uppleva denna underbara plats som låg bara några meter intill det västerländska salta hav där mina förfäder levt sina fiskarliv. Sorgligt men livet är så ibland, både grymt och orättvist men det är väl så vi uppskattar de där stunderna som är lyckliga desto mer. Är det inte så? Tur är det väl att man inte kan sälja sina minnen utan de finns kvar i hjärtat för evigt, bara man vårdar dem.

(Och det märks kanske att jag är extra blödig med en liten, snart fem-månaders bebis i magen?)

Mia

9 kommentarer:

Stinas butik sa...

Ja du Mia tur att vi inte kan sälja våra minnen.
Kramar

Anneli sa...

Hejsan.

Fint foto!

Ett tänkvärt och vackert inlägg.

Ha en fin dag
Kram Anneli.

Peace of cake - Evelina sa...

Vad fint du skriver, Mia :)
Älskar pioner och har tänkt plantera det vid vår uteplats! Men vet inte riktigt hur de funkar i skugga...

KRAM!

Livsnjutaren sa...

Ja det kan storma i känslorna även utan bebis i magen ;) Vi har ett ställe vi skulle vilja "köpa" tillbaka till vår släkt. Min farmors barndoms hem. Jag har själv inga minnen därifrån,men det jag hört är så vackert så det skulle vara som en saga om det kom i släktens ägo igen. Men tyvärr tror vi inte det kommer ske för dom som äger det nu behöver varken pengarna vid en försäljning eller några känslor för stället. Synd ;(

Lottaspace sa...

Pioner är så vackra. Och minnen också.

Vi planterade några pioner ifjol. I år kom fyra av sex upp.. Men inga blommor ännu..Får se hur det ser ut nästa år..

Kram, Lotta

Jorid ♥ Noe på Hjertet sa...

Så nydelig :-) Her har blomstene nesten ikke fått springe ut, pga regn, regn og regn!

Ha en fin kveld min venn!
Klem J

Malmkakan sa...

Åh, vad tråkigt att släktgården fått lämna er. Men du skriver så klokt att era minnen alltid kommer att finnas kvar.
Vackra pioner! Jag älskar dessa blommor och doften....

kram, Cecilia

Mira sa...

Hej Mia, det är minnena som blir vårt liv! :-) Fint. Pionerna är underbara!

Ha en skön dag, kram/Mira

Myhome sa...

Et vakkert innlegg i ord og bilder!!!
Peoner er så skjønne, og det er synd de ikke står lengre i blomst:)
Klem Anita