måndag 7 juni 2010

Vinterbarn


Bild: Mia


Jepp, en liten liten bebis finns i min mage, inte så stor eller gammal än så länge men h*n växer fort! Och fort har det gått sedan vi plussade och ni kan inte ana vad jag längtar efter detta lilla liv. T a c k till er som grattat, det värmer så gott och jag blir riktigt glad!

Det blir ett vinterbarn, i januari är det dags om allt går bra (som jag lägger till hela tiden, kanske inte så konstigt eftersom vi i höstas förlorade vårt barn som skulle fötts i maj). Några vet jag säkert tycker det är tidigt att avslöja detta men det är vårt val och vi resonerar som så att skulle något hända (snälla snälla, låt det gå bra!) så behöver vi allt stöd vi kan få och även om alla resonerar olika så ser vi inte någon anledning till varför man ska gå och hålla på nåt så roligt.

Hursomhelst ska det bli underbart att bli mamma och även om jag inreder barndelen i sovrummet i huvudet samt shoppar på låtsas är jag lite avvaktande och har inte handlat något ännu. Det kommer nog ta ett bra tag innan jag gör det också, jag försöker trycka undan min oro och glädjas istället men jag vet att ni som gått igenom samma helvete som vi gjorde vet hur det är, det är lättare sagt än gjort...

Mia

55 kommentarer:

Therése sa...

Nej men vilka underbara nyheter, GRATTIS!!! Jag förstår dina känslor, måste vara en salig blandning av lycka och tillförsikt hos er nu. Jag kommer att hålla alla tummar och tår för att allt ska gå bra, det är ni värda!

Kram Therése

Peace of cake - Evelina sa...

Jag förstår att ni vill berätta :) Och så resonerade jag också...om något händer vill jag att alla runt om mig ska veta. Och tur var ju det.

Är SÅ glad för er skull :)
KRAM

Hemmalycka sa...

GRATTIS och Lycka till, jag håller alla tummar och tår att det ska gå vägen denna gång.
Kram Åsa

Annas skattkammare sa...

Jag förstår precis att du vill dela denna underbara nyhet! Jag tror inte att jag skulle kunna hålla mig länge jag heller... =) Som sagt; håller alla tummar att det går bra för er.
Kram /Anna

Hem sa...

Ååå... grattis! Och många lycko-grattis-kramar
från mig!

/ Annaleena

Smultronbo sa...

Man ska göra det som känns rätt i hjärtat för en själv och det ska alla andra strunta i:-)

Ett stort GRATTIS och lycka till!

Kramar Camilla

Anna sa...

Vilka underbara nyheter!!! önskar er allt gott och att ber att det ska gå väl för er, denna gång....<3
kramar Anna

Lena Kristina sa...

Det är så sorglligt att förlora ett litet liv, det gjorde jag med för länge sedan. Vi hade då redan två barn så folk tyckte inte att jag skulle vara så ledsen utan i stället vara tacksam över de barn jag redan hade.

Personligen tycker jag int folk ska lägga sig i sådant. Alla sörjer på sitt sätt och hur mycket man vill. Det spelade för mig ingen roll att jag redqan hade två barn jag sörjde ju just DET livet som försvann!!

Nu är det kanske ändå skillnad att förlora ett liv när man inte har barn innan och jag håller alla tummar för att det ska gå bra och att du ska må bra under graviditeten. Mysigt att ligga i solen och klappa på lilla magen :)

Kram Lena

Anonym sa...

Hej!!

Jag hoppas å håller tummarna på all lycka att det kommer att gå bra!
Jag vet själv vad man går igenom, vi har också mist 2 små liv, men nu har vi en av varje å helt underbara barn... väntan var lång, men vi kämpade å vi hade varandra. Precis som ni kommer att ha!

Kram Emmeli R

Camilla sa...

Stort grattis till den stora lyckan att vara med barn! Det är så underbart med dessa små mirakel =)

Kram Camilla

Marie//Tekla Maräng sa...

Grattis till lilla buset i magen.
Håller alla tummar som går att allt blir till det bästa.
Kramar:)

Linda sa...

Har varit bortrest och sitter nu och uppdaterar mig...
Fick rysningar över hela kroppen när jag läste detta inlägg från dig - så underbart glad jag blir för er skull! Jag håller tummarna riktigt hårt för att allt kommer att gå bra den här gången!!
Kram Linda

Hedvig och Jag sa...

hej mia! vilken nyhet! Så roligt för er! jag ska hålla tummar och tår! Jag förstår dina känslor att vilja berätta och det är ju helt upp till er. Vad mysigt med ett januaribarn!

ias Corner sa...

Massor med grattis!!! Herregud, vad roligt!!
Och jag vet allt för väl, vad ni gått igenom, så tro mig när jag skriver att jag skickar all lycka och energi och styrka åt ert håll!
Ni får försöka intala er att det är er tur nu, det gjorde jag och sambon under vår IVF-tid och resultatet fyller snart 4 år!!

Det är helt enkelt er tur nu!
Stort grattis igen och en lika stor kram!!

Nattmia sa...

Grattis!! En liten bebis att sniffa på i kalla vintern är ju långt ifrån det sämsta :-)
Hoppas så klart att allt skall gå bra..

Kram Mia

Syster Yster sa...

ÅH, stort grattis till er båda!!!
Klart du ska berätta...det känner du ju bara själv. Håller tummarna, vilket jag inte tro behövs men ändå.

Varma kramar
Anette

ANETTESHUS.COM sa...

Kjære, Mia! Dette var gledelige nyheter!! GRATULERER så mye:) Er sååå glad på deres vegne ... Et vinterbarn høres underbart ut:) Masse, masse lykke til!! Denne gangen MÅ det gå bra!

Stooor klem
Anette:)

Marita sa...

Jag hoppas att allting går bra. Jag berättade till några ganska genast och så till andra då man började se att magen vuxit.
Ville liksom lite hållade för mig själv när vi också hade otur förra gången.
men nu hoppas vi att allt ska gå bra.
Ska bli kul att följa med vad du har för dig och pysslar till bebisen.
~marita~

Cattis sa...

Åhhh grattis... Vad glad jag blir för er skull!! Håller tummarna för er o det kommer gå bra...

Kjamis

Isa sa...

Hoppas så för er skull att allt går bra. Barn är fantastiska små mirakel. Ta hand om dig.

Stjärnor & Champagne sa...

Miiiiiaaaa...Hipp hurra för er, vad härligt. Klart att det skall gå bra nu , fattas annat. Vi håller alla tummarna så att dom blir blå. Jag har ett januaribarn och ett novemberbarn och kan säga att det är väääldigt positivt att vara tidig. Grattis igen raring/ Kramkram Anne

Signe 1 sa...

ÅÅÅhhh stort GRATTIS!! Underbara nyheter! Ta hand om er! Kraam Sofia

Lisa D sa...

Härliga du!

Stort grattis till er två!! Självklart ska ni berätta och njuta av varje dag. Acceptera att oron är där men lägg också märke till att den blir mindre i takt med att din mage så sakta växer. Det ska bli roligt att följa er, all lycka till er!

Timmerhuset sa...

Vad roligt med ett litet gryn i magen. Det är snart, snart januari ska du se! Grattis!

Jannicke sa...

...det skal gå bra, Mia. Det MÅ det :o) Du blir en fantastisk mamma!
Klem J.

Susanne sa...

Får verkligen hoppas att allt går vägen denna gång och jag förstår om man vill berätta en sådan glad nyhet för alla :o)

Kram och sov gott

Lilla gårdshuset sa...

Vilken härlig nyhet. GRATTIS!!! Jag håller alla tummar för er.

PS: Jag är också ett januari-barn;). Den 14:e;).

Kramis/Heléne

Tidsmästarinnan sa...

Åh, Mia!
Det var bästa nyheterna ikväll!
Grattis och stor och varm kram!

Susanne

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Grattis!!! Vad roligt och vad glad jag blir för er skull! :) Håller tummarna att allt går vägen och ta det lugnt!

Så söt den bilden är!

Kram o ha en fin vecka!

Susanne

FruFly★Heidi sa...

Kjære Mia!
Nå ble jeg virkelig glad! Gratulerer så mye! Håper av hele mitt hjerte at alt går bra og at du har en liten skatt hos deg i januar. God klem

alegni sa...

vilken underbar nyhet, mia! jag hoppas innerligt att allt går bra den här gången. ta hand om dig själv!
kram
ingela

Drömmar och Lycka sa...

Hej! Vilka underbara nyheter, stort grattis till er båda. Det är såklart att allt ska gå bra den här gången. Önskar er all lycka jag kan bringa och önskar dig en fortsatt härlig dag!

Stor kram Linnéa

himmel och hav sa...

Åhhh, vad glad jag blir!!! Har verkligen tänkt på er och hoppats att det snart skulle flytta in en liten bebbe i din mage igen!
Stort grattis!

Varma kramar Veronica

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Ååh Mia vad glad jag blir för eran skull <3 All lycka till er..

Massor med kramar!!

Sanna sa...

Stort grattis till lilla grynet! Detta kommer säkert gå vägen :)

Kram

Mira sa...

Grattis grattis till den glada nyheten! Håller tummarna o tror att allt kommer gå fint!

Kram/Mira

Kia sa...

Vinterbarn är bra! Alla mina är det. December, januari, februari. De gör bara en gång om året. : )
Det enda är väl planeringen av födelsedag/julklapp som kommer i varann. Men man kan ha roliga pulkakalas!

Annelie Johnsson sa...

Åh vad roligt för Er! Håller alla tummar jag kan!!! Tycker oxå att det är bättre att berätta, man ska dela både glädje & sorg, och i sorgen behöver man ju stödet om än mer än annars.

Stor kram!!!

Kusin Anna sa...

Håller alla tummar jag kan för er! Min lille krabat har varit helvild sedan helgen och gillar tydligen att bolla med min kisseblåsa - men hej! Ett fotbollsproffs kanske kan försörja sin lilla mamma? ;-)

mitt skärgårdsliv sa...

Underbara nyheter! Stort grattis och jag håller tummarna för att allt går bra denna gång!! Kram!

Lina sa...

Hej Mia!
Skickar en STOR grattis kram till er båda! Blev alldeles varm om hjärtat när jag såg din rubrik! =)Jag förstår att de är med blandade känslor som du blickar framåt, men njuuut, snart är de lilla livet här. Tiden går så fort både när de ligger i maggen och när de kommit ut!

Må så gott & sköt om dig!
Kram, Lina

Jonna sa...

Jag har tänkt mycket på dig efter att ha läst nyheten i ditt förra inlägg.
Jag är så otroligt glad för din skull! :)
Försök koppla av och njut!
Kram från Jonna ♥

♥ Fyra årstider sa...

Mia min Mia..jag är sååå glad för er skull. Du gör rätt i som vågas hoppas. Klart att ni ska ha en fin bäbis.
Kram Lotta

Maria sa...

Grattis! Jag väntar oxå ett januaribarn. All lycka vill jag önska er! Roligt att du delar med dig, du har en väldigt fin blogg. Kram!

Anna sa...

Tycker att man får göra precis som man vill, vissa håller på det länge medan andra berättar tidigt. Men det är något som var och en får bestämma, så skönt va :) Stort grattis och lycka till nu! Stor Kram

organic-lizzi sa...

Fantastisk Mia!! Gratulerer:-))
Skjønner godt du er engstelig,men dette er ikke forrege gang...Nå er det denne & da går det bra:-)
Sååå nydelig at du deler det tidlig synes nå jeg...
Håper kvalmen gir seg fort så du kan kose deg med godsaker i hele sommer...
Fortsatt deilig kveld & Klemmm Randi

Johanna Dolk sa...

Grattis till grynet i magen! Och hoppas det går vägen den här gången. Vi skulle också fått ett vinterbarn, början av februari, men det blev inte så tyvärr.
Men vi resonerade precis som du, och trots att jag två dagar efter vi berättat den roliga nyheten, fick berätta om missfallet, kändes det rätt att ha gjort så.
Kramar!

Matilda K sa...

Stort grattis Mia, ska också hålla mina tummar att allt ska gå vägen!
Kram

Minnelita sa...

Så morsomt å høre, Det går sikkert bra. Masse lykke til! ;D

Jes/Vita villa vila sa...

ÅÅÅ Mia!!!

Mitt allra varmaste GRATTIS till den underbara nyheten (för mig). Såg detta nu precis! Å vad kul för er!

Jag kommer att hålla alla tummar & tår för er och du ska se att det går bra!!!

STOR KRAM Jes ♥

Hwita Villan sa...

Så härligt Mia! Jag resonerar likadant. Dessutom tror jag inte det skulle göra mindre ont om det hände ngt och man hade hållit det inom sig.

Vi var likadana med barn nr1. Handlade ingenting förrän Ultraljudet faktiskt. Och det var dagen med stort D - då föll det liksom på plats och vi förstod att det var på riktigt! Vi grät båda två kan tilläggas för det var så underbart atts e det lilla pyret :-).

Njut av din graviditet och hoppas du mår bra!

Kram M

Smått och gott hos Lina sa...

Grattis igen vännen! Så glad för er! Kan bara tänka mig att det är väldigt blandade känslor, lycka och samtidigt stor oro. Hoppas och tror att allt går jättebra denna gång.

Stor kram
Lina

Helt Enkelt sa...

ett stort grattis!! så roligt för er!!

och tack för din hälsning hos mig :)

kram

anna-malin

Livet i träsket sa...

Jättegrattis & kramar!
/Kristina

Erika sa...

Åååh grattis till dig och din man!
Så fantastiskt att höra :)
Själv så fick jag missfall för ca 4 månader sedan, det var en pina att gå igenom både fysiskt (blev akuten för min del) mentalt...Vi som hade längtat och var ju så himla glada över att få bära på något så magiskt som en bebis....Men tyvärr så ville naturen något annat för vår del....
Men skam den som ger sig, när det jobbiga gått över får man göra nya försök...

Hoppas snart att lyckan är här hos oss med, men jag vill framföra alla mina lyckönskningar till er och hjärtegrynet lilla där ♥

Stort Grattis och lycka till!
Passa på att nämna, nyss hittat till din blogg men kommer gärna tillbaka igen...Så mysigt och fint ni har det :)

Vänliga hälsning.
Erika