torsdag 10 juni 2010

Vackert



Foto med tillstånd: Mari Eriksson

Det finns så många vackra hem men vissa faller man pladask för som detta underbara i Sköna hem med bilder tagna av Mari Eriksson från sekelskifteshemmet i Gävle som säkert många redan sett. Helt i min smak och så vilsamt för ögat. Kudden på sängen finns att köpa i vår butik förresten.

Jag längtar efter ett hus med gott om utrymme, nu ska vi bli 3 i vår lilla 3:a och det ska förstås bli underbart men tänk så ljuvligt med ett eget rum för det kommande barnet och lite mer luft mellan möblerna i alla andra rum.. Två verksamheter och tre personer (snart) tar ändå mycket plats även om jag tycker vi fått till det rätt bra ;-) Vi har tänkt bo kvar så länge som möjligt så kanske ett par år till, vad som sedan väntar står skrivet i stjärnorna..
Drömmen är förstås ett gammalt hus på landet med vita trägolv, vit sval luftig känsla och en blandning av nytt och gammalt, dyrt och billigt..

Mia

10 kommentarer:

Pia sa...

mmmm, vackert hem! Tycker det er så roligt at du har fået op et bild af din lille baby på bloggen nu, så jeg kan følge med på udveklingen - og det går hurtigt kan du tro! Har fått ind ett bild på min også nederst på venstre side:-D Håber inte du er alt for illamåande?

Kram

Hem sa...

Underbart! Så behaglig gråfärg skala.
Hoppas att du får en fin dag:)
kram Annaleena

♥ Fyra årstider sa...

Jag ser fram emot ert kommande hem.
Kram Lotta

Tigris Predikantan sa...

På ngt sätt så blir det inget mer utrymme trots att man flyttat till större ... så ologiskt men så upplever jag det.
:)

Barn och Pyssel sa...

Hej

Ja bilderna av hemmet är underbara.
Ta det lugnt och njut.
Kram

Jes/Vita villa vila sa...

Verkligen Underbart!

Kram Jes

Jenny sa...

Hej Mia!
Vilka fina bilder, Mari är verkligen duktig på att fotografera:)

Är säker på att ni kommer hitta ett jättefint hus så småningom:)

Syrran o hennes familj (de har två små töser) bor oxå i en 3:a (utan uteplats o balkong), de längtar efter nått större de med:)

Ha en trevlig helg!

kraam Jenny

Stjärnor & Champagne sa...

Hallå raring....Underbar bilder på ett fantastiskt hem. Jag vill gratta er igen för att ni skall bli 3 och jag är så glad för er skull. Vet precis vad du pratar om när du beskriver det hus du skulle vilja ha. Jag har hittat det nu vid 42 årsålder....Och Mia, jag lovar att i oktober kommer det massor av bilder. Jag vill inte vissa några nu med hänsyn till dom som bor där nu. Ha det gott vännen/ Stor kram A

Grodmamman sa...

Stort grattis till bebisen!:) Håller tummarna för att allt går bra den här gången!
Fina bilder!
Kram

Min plats i solen sa...

Hej Mia!

Jag hoppas att ni en dag kommer att hitta ert drömhem och kanske är det just ett hem på landet. ;) Ni kommer att veta den dagen ni finner det. :)

Ha en fin lördag och sköt om er alla tre. :)

Kram Lotta