tisdag 4 maj 2010

Loppisfynd


Bild: Mia

Som jag berättade för ett tag sedan så hittade jag och maken några loppisar på resan till Öland/Kalmar och eftersom min man är lite intresserad av att göra det där superfyndet på en kamera eller nåt tekniskt (han gjorde ett superfynd i höstas) så är det inte svårt att locka med honom. Perfekt alltså! ;-)

Kannan hittade jag nånstans i Småland och jag vet att den inte är så gammal men ändå så smart i bakning och matlagningen med måtten på insidan istället. Används flitigt allaredan!

Mia

10 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Har du köpt Leilas nya bok ännu? Jag insåg i helgen att den är ute nu, när en vän fick den i present. Vet inte om jag ska ge mig ut och köpa den själv, för jag hintade starkt inför mors dag annars... :-)

junhe sa...

härligt fynd du gjort och med en make som oxå gillar loppis är ju halva nöjet =)
(får jobba järnet med min...)
ha en bra dag/ junhe

Skomakarstugan sa...

Ja, den var ju jättesöt! Och praktisk! Det är bra med måtten på insidan!

Kram, Annica.

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Så söt! Min finaste kanna hittade jag faktiskt i Alingsås. På en bokhandel vid ett torg av alla ställen:)

Susanne

Jannicke sa...

En nydelig loppe :o)

Håper dagen din er fin :o)

Klem søs

Jenny sa...

Hej Mia!
Vilken fin kanna! Jag har en liknande fast med annat mått:)

Kul att din make gillar loppisar!
Min sambo följer gärna med mig på både loppisar och auktioner, han letar alltid efter oljelampor:)

Ha det gott!

Kraam Jenny

Kia sa...

Fin & praktisk!

Anneli sa...

Hejsan.

Mycket fin kanna!

Kul när man tycker om loppisar båda två, det är alltid roligt att dela ett intresse, det blir liksom ännu roligare då....

Ha det gott,
Stor kram Anneli.

Mamma C sa...

Den var söt och praktisk på samma gång. Gör ju inget att den inte är gammal.
Kram Mamma C

Saramedflera sa...

Vilken fin kanna!
Kram