lördag 15 maj 2010

Lill*n


Bild: Mia

Idag är dagen då jag skulle bli din mamma
då jag skulle få hålla dig för första gången i min famn.

Få känna din lilla hand greppa om mitt finger
och pussa din lilla söta näsa.

Jag skulle få stryka dig över din fjuniga hjässa
och njuta av att du var en del av oss och att vi två blivit tre.

Någon ville annorlunda och du lämnade oss
tre månader gammal utan att få se världens ljus.

Men jag blir varm i hjärtat av att du inte ville lämna tryggheten
i min mage utan fick hjälpas ut på traven
och att du lämnade ett märke på min kind
som alltid kommer minna om dig.

Sorgen efter dig är stor.

Mamma


30 kommentarer:

Jenny sa...

Vad fint skrivet Mia, får en klump i halsen när jag läser dina ord..
stor kram!
Jenny

Madicken sa...

Åh, min vän! Vill bara krama om dig!

Superkramen från mig!
/Victoria

FruFly★Heidi sa...

Jeg er så lei meg for at du ikke fikk beholde din lille venn. Føler sånn med deg, Mia. God klem

Smått och gott hos Lina sa...

En stor kram till dig!

<3
KRAM

Therese sa...

Jag torkar en tår och lämnar en stor varm kram <3
Therese - Sockenvägens Söta

Linruz sa...

Tänker på dig och kramar om

Marita sa...

Du skriver så fint!
Saknaden känns hela livet, jag vet. Men småningom kommer ljuset.
~Marita~

Tina sa...

Blir så berörd av dina ord....Stor kram till dig ♥

Jannicke sa...

...dette var sterke ord på en lørdag morgen. Jeg føler med deg og tenker på deg..
Varm klem fra søs.

StrandviksVillan sa...

Kära du...
Hoppas så innerligt att det ska få komma ett syskon väldigt snart.
Bekanta har berättat åt mig att dom alltid kommer ihåg datumet som skulle varit deras barns födelsedag.

Sköt om dig!
stor kram,
Ann-Christine

Jessica sa...

Så fint skrivet, jag skickar en varm kram och hoppas att det snart är dags för er igen att få ett litet liv i magen som denna gången är redo för världen utanför.

Stor kram till er

annashusidingtuna sa...

Kram till er!!!Det är verkligen inte lätt att gå igenom.
kram kram Anna

Mamma C sa...

Vilka fina ord du skrivit. Tårarna rullar ner på mina kinder. Många kramar till dig/er.
Kram Mamma C

Nattmia sa...

Kramar till er..

//Mia

Ulrika sa...

Åh, såklart att sorgen är stor.
Ledsamt att någon ska behöva gå igenom så jobbiga saker.
Man blir berörd av dina vackra ord

Kram från Ulrika

Hem och Harmoni Marie sa...

Kram...vackert skrivet! Ta hand om dig idag...
Marie

Verra sa...

Börjar nästan gråta när jag läser detta. Så fint..och så sorgligt.
Många varma kramar..Verra

Pia sa...

Började gråta när jeg läste dit fina dikt, och torkar just nu tårer från min kind :-( Stakkels stakkels dig lilla Mia, hoppas så at du skal få lov at bli mamma igen engang.

Stor kram till dig midt i sorgen

/Pia

Det ljuva livet i stan sa...

Blir så berörd av dina fina ord, även om jag inte gått igenom samma sak som du så förstår jag ändå sorgen!

Men en dag snart kommer turen att vara med Er och du kommer att bli en underbar mamma!

En varm kram från mig
/Frida

♥ Fyra årstider sa...

Å Mia..tänker på er! Förstår att det känns svårt.
Kram Lotta

mi-rachel sa...

å så vondt.

Ullis/Leva på landet sa...

Så fint du skriver om lill*n. Verkligen så tråkigt att det inte blev som det var tänkt. Hoppas av hela mitt hjärta att den dagen kommer inom en snar framtid när ni blir tre.

Stora kramar Ullis

Peace of cake - Evelina sa...

En stor kram till dig, Mia! Jag känner dina tankar och dina känslor så väl...kommer nog fälla både en och två tårar på måndag <3

Hoppas så att er dröm snart blir sann!

KRAMAR!

Marits vita skrin sa...

Många varma kramar till dig.

Marit

Anne sa...

Kram.

Nettan sa...

Å så fint skrivt Mia...sänder
en stooor varm kram Nettan

Sanna sa...

Finner inga ord...

Stor kram till dig!

Therése sa...

Tänker på er!

Kram Therése

Jonna sa...

En stor kram från mig!
Jag tänker på er!
/ Jonna ♥

Lilla gårdshuset sa...

En stor och varm kram sänder jag till dig!

/Heléne