måndag 10 maj 2010

Bottlegreen


Bild: Mia

Jag fick ytterligare en produkt från Haugen-Gruppen att testa och det är en ny kolsyrad dryck, Bottlegreen i två olika smaker, äpple och fläderblom.
Drycken räknas som ett mellanting mellan kolsyrat mineralvatten och cider eller läsk. Låter riktigt somrigt läskande, inte sant? Den är dessutom inte pastöriserad utan dess smaker bevaras på bästa sätt genom traditionell kallfilterprocess (på samma sätt som vin framställs).

De smakade underbart iskalla helt naturella men man kan även blanda i lite gin t.ex i fläderblomsdrycken och whisky i äpplesmaken. Jag föredrar dem dock naturella exempelvis till grillningen i sommar som ett alkoholfritt alternativ. Ett gott tips inför sommaren!

Mia

6 kommentarer:

Jannicke sa...

Fine flasker - så leskende friskt ut :o)
Klem til deg :o)

Vita rosor och förgätmigej sa...

Såg ju ruskigt snyggt ut när du visar dem sådär! Något att tänka på inför sommarens grillpartyn... Åh, som jag längtar efter värme nu! Var kan man köpa dem?
Kram/ Anna

Åsa sa...

låter som en dryck som måste prövas under sommaren + att det var väldigt snygga flaskor :)
kram

Stjärnor & Champagne sa...

Mums det ser gott ut....Vad fint med dom gröna äpplena till, en riktig färgklick Hoppas att allt är bra...
Kramkram Anne

Nordingården sa...

Ha, ha, du testar dryck och jag rengöring: )

Dessa drycker såg helläckra ut med sin gröna färg och lät som en dricka i min smak- ska testa, tack för tipset och mycket lockande bild dessutom! Mari.

Smultronbo sa...

Vilka läckra flaskor. De vill man ju definitivt ha på midsommar bordet!

Vet du var man kan köpa dom?

Kram Camilla