onsdag 21 april 2010

Muffinsformar




Ni som har gott minne minns kanske att jag vann lite bakprylar i Lottas tävling för någon månad sedan, bland annat dessa två formar. Äntligen har jag fått möjligheten att testa inför kalaset som var i helgen och resultatet blev Leilas muffins med dumle. Kräsen som jag är så föredrar jag dumlekaka men det är förstås en smaksak.

Formarna var helt ok att baka med även om jag kanske föredrar vanliga lösa formar så var det inte alls dumt, rätt lätt att få ur kakorna och smidiga att använda i ugnen. Finns förstås hos Bagaren och kocken om du vill ha en eller några egna. Övrig rekvisita finns i butiken ;-)

Mia

14 kommentarer:

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Underbart söta:) Måste skaffa några silikonformar i roliga mönster som omväxling till alla pappersformar.
Ibland vill man baka, men har för få formar hemma. Då kan det vara praktiskt med sillisar i lådan:)

Kram Susanne

Beate i Husets Hjerte sa...

Kjempesøte da!! Må jammen få meg noen sånne. Gjør seg veldig på kakefatet! Elsker bloggen din!!! Ha en skjønn dag!

Helt Enkelt sa...

Vilka fina formar. Gillar ju hjärtan!
Har varit lite tveksam förut om det skulle vara svårt att få dem ur formen. Men det verkar ju funka bra!

Ha en fin dag!

Signe 1 sa...

Åh så söta hjärtan-muffins, bedårande!!:-) Sånna måste jag införskaffa mig *ler*

Kram Sofia

Jannicke sa...

Så koselig med hjertemuffins :o)

Håper du får en FLOTT onsdag :o)

Klem J.

Kia sa...

Vad fina de blev! Kul med lite andra former.

Jannicke sa...

...hei igjen

Linker til deg i dag!

Klem

Nattmia sa...

Fina blir de men jag säger som du, föredrar vanliga formar.. Jag har med dessa fast i rött och bara använda en gång..

Ha en fortsatt bra dag..

Kram Mia

Anette Willemine sa...

Hjertemuffins - så romantisk!

Så vakker blogg du har! Jeg følger deg gjerne videre. Hjertelig velkommen til min blogg også!

Ønsker deg en fin onsdagskveld!

Anette Willemine

Saramedflera sa...

Åh så söta o fina. Vilken tur du hade som vann dom.
Kram

Annas skattkammare sa...

Så fina bilder! Grattis till vinsten! Skoj med något annorlunda till fikat ibland.. =)
Kram /Anna

Stjärnor & Champagne sa...

Mums vad goa dom ser ut...Jag har lösa silikonformar som jag inte ens har testat. Ja det kanske blir lite bak i helgen.../ Kramkram Anne

Inspiration i vitt sa...

såå söta de var de små hjärtanen, fina saker att baka med och titta på. Kram på dig Mia/Ingela.

Levindas Värld sa...

Vilka söta hjärtmuffins!!!

Såna skulle inte vara helt fel att hugga in på!

Själv bakade jag cupcakes igår, men det skulle ju va jättemysigt att mumsa en hjärt-cupcake *ler*

Ha det fint!