måndag 26 april 2010

Frusen marängrulltårta med blåbär



Bilder: Mia

I helgen kom min familj för att fira mig i efterhand, brorsan som blev fast i Stavanger pga vulkanaskan kunde då inte komma till mitt födelsedagsfirande. Och eftersom jag aldrig bakar till bara mig och maken så bakar jag mycket gärna till våra gäster.

Till fikat denna gång blev det ett försök som jag blev betydligt mer nöjd med än bakverken sist. Den frusna marängrulltårtan med blåbär från Sommarens söta som jag faktiskt själv måste säga blev riktigt god. Värd att testas! (Tallriken finner du i butiken.)

Mia

24 kommentarer:

Jannicke sa...

God morgen, Mia.
Mmm - for en fristelse på en tidlig mandag morgen..

fatet kaken ligger på er så fint!!

God start på uken :o)

Klem søs

Beate sa...

nam, nam. ser kjempegodt ut!
fatet er lekkert!

nyt dagen
klem beate

♥ Fyra årstider sa...

Den ser himmelsk god ut. Dina bilder är ljuvliga som alltid. Jag har mailat Kristin nu så vi kan boka en dag vi kan komma i sommar. Hoppas att du har det bra Mia. Jag är inte så aktiv med kommentarer längre..men jag tänker på dig goa Mia ofta, ofta.
Kram Lotta

My coastal home sa...

Ah, ser härligt gott ut. Ska försöka ta reda på receptet annars får du hemskt gärna meddela det :)
Må så gott och sköt om dig! Jackie

Ett hus i vitt sa...

Åh ser supersmaskigt ut!! Stort grattis i efterskott. Kram, Anette

Peace of cake - Evelina sa...

GOTT! Såg att de bakade något liknande på Nyhetsmorgon igår...tror det iaf. Han kallade det rulltårta och han gjorde maräng :)

Kram Evelina

Fröken Machuna sa...

Den ser riktigt mumsig ut.

Fröken M

Therése sa...

Smask det där såg riktigt gott ut! Måste testas!

Kram Therése

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Så gott det ser ut! Måste nog baka rulltårta snart.

Och urfin banner du har:)
Jag vill gärna också ha en ny..om du har lust;) En ljus och vårig....
Susanne

StrandviksVillan sa...

Tack för tipset! Verkar superlätt att göra, så jag sparade länken!

Fiiiint fat! Om man ändå hade ett sånt...

Camilla sa...

Aaaaaa känner hur det vattnas i munnen...vill bara äta upp dom =0P

Jag kommer och fikar direkt! hehehe

Du har fått en AWARD på min blogg!

Kram Camilla

Camilla sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Nattmia sa...

Den ser fruktansvärt god ut :-)

Kram Mia

Jenny sa...

Hej Mia!
Rulltårtan ser jättegod ut och ett sånt vackert fat du har lagt upp den på!
Får kika lite närmre på det i din butik;)

Ha en trevlig vecka!

Kraam Jenny

Linruz sa...

Åhhh vännen den har jag kikat på ett flertal ggr.
Måste ta och testa den då om du säger att det var god.
Kram Lina

Hem och Harmoni Marie sa...

Tack för tipset, den ska jag definitivt testa någon helg framöver.

Ha det gott vännen!
Kram Marie

mitt skärgårdsliv sa...

Det ser mycket gott ut och tallriken är så vacker! Ha en riktigt god start på den nya veckan! Kram!

Filippas vita sa...

Ser riktigt god ut, måste jag testa :-)

Designe sa...

Ser underbart gott ut! Måste absolut prova framöver! Är så sugen på Per Morbergs bok oxå, den verkar intressant! Kram :)

Fröken C sa...

Ser fanstastiskt god ut! Måste baka till helgen!

Sally och jag sa...

Den ser underbart god ut. Stort grattis i efterskott!

Kramar från
Sally och jag

Sophie sa...

Mums vad gott det ser ut :) Ville bara säga att du har en riktigt fin och inspirerande blogg, titta gärna in på min!

Mira sa...

Oj oj, låter gott. Farligt att läsa när jag precis sitter här o är hungrig... får testa nån dag!

Kram/Mira

Matilda K sa...

Men å, appropå mitt inlägg från ikväll. Denna måste jag testa att baka! Önskar skön Valborg!
Matilda