lördag 17 april 2010

Baka baka liten kaka





Tack till er som lämnat fina grattishälsningar!

En av mina presenter från min käre make kom till användning omgående för baket inför helgens kalas. Den jättefina skålen från Granit som jag sett och önskat mig är tung och rejäl, ingen risk att den dansar omkring på bänken eller bordet när man rör med slickepott eller visp. Jättepraktisk med mått inuti, bara att adda ingredienser och pipen gör det smidigt att hälla. Kökshandduken hittade jag på Ica Maxi för en billig slant och den textar ett muffinsrecept.

Bakning pågår i dagarna två, mysigt! Recept och resultat hoppas jag återkomma till. Jag ska testa ett nytt recept på tårta, helvit sådan!

Mia

18 kommentarer:

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Stort grattis i efterskott:) Och massa kramar också!

Ljuvliga bilder och snygg skål du fått! Hoppas baket kommer i bildform här på bloggen också. En helvit tårta låter spännande!

Kram Susanne

Stinas butik sa...

Oj så gott det ska bli, jag väntar!
Kram

Två systrar sa...

Fina baksaker, det är så kul med inspirernade vackra husgeråd! Granit är även vår favorit...fint med lite oplanerat rim så här på lördagsmorgonen :-)

Peace of cake - Evelina sa...

Mums :)

Så avundsjuk på din kitchen aid! En sådan hade varit så fin i vårt nya kök!

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Åhhh nu blir man sugen på att baka... Vilka härliga bilder ;)
Kraaaam Linda

Linruz sa...

Fin fina blider söta Mia.
Ser fram emot att se det smarriga resultatet sedan .
Kram kram Lina

Saramedflera sa...

Åh jag vill också ha en Kitchen Aid :-) Fina bilder.
Kram

Marita sa...

Grattis!!
Vad spännande med en vit tårta...ser fram emot recept!
Ser att du också har en Kitchen Aid! Jag har en röd som jag fick av maken, fullkomligt älskar den!! Skålen du fått är superfin!
kram, Marita

Jenny sa...

Grattis i efterskott! Hoppas att tårtan blir god. Igår var hela familjen och firade svärmor. Idag ska vi tillbaka och äta rester med henne;P Italiensk buffé, jag klagar inte. Ha en skön dag. kram Jenny

Lottaspace sa...

Grattis i efterskott! Vilken praktisk bakskål!
33 får mig att tänka på att vi i min familj nästa år fyller 3, 30 och 33. Ganska lustigt att det råkar sig så.. 3 är dessutom mitt lyckotal!

Ha en skön helg!
Kram, Lotta

Nattmia sa...

Gott med nybakat.. Ha nu en bra lördag och ta det lugnt med bakandet ;-)

Kram Mia

Kia sa...

Man får gratulera i efterskott! 33 är väl ingen ålder(jag blir 32).

mitt skärgårdsliv sa...

Fina bilder och fina saker :) Stort grattis i efterskott! Vi är lika unga ser jag ;) Ha en god fortsättning på helgen. Kramar!

Jenny sa...

Hej Mia!
Vilken fin skål från Granit du fick av din make:)

En vit tårta låter spännande, ser fram emot att få se bilder!

Ha en trevlig lördagkväll!

Kram Jenny

Ullis/Leva på landet sa...

Stort grattis i efterskott. Så fin skål du har fått av maken. Är ju ännu roligare att baka när man har bra saker.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

LPW sa...

Stort grattis i efterskott! Kram

Dicksonska våningen sa...

Grattis i efterskott! Du är fortfarande ung!!!

Nu har jag klickat hem lite Maison Belle produkter hos dig nu. Har aldrig provat tidigare men man har ju hört så mycket bra om dem så nu kan jag inte låta bli längre!
Bra att priset blivit lägre!

Kram kram Annika

angelica sa...

hej! jag sitter och fixar lite med min blogg och undrar hur du kan ha flera mindre bilder som bloggrubrik, vill också ha det men kan bara ha en? jag har också blogspot. tack på förhand!