måndag 8 mars 2010

Sommar med Ernst

9789153434511.jpg
Pressbild med tillstånd från Ica bokförlag.

Programserien Sommar med Ernst blir bok! Och vilken Ernst-fan kan motstå boken? Inte jag i alla fall. Beskrivningen av boken var så fin att jag väljer att citera den från Ica bokförlag;

"När Ernst Kirchsteiger firar sommar gör han det med ena metern i hängmattan och den andra i verktygslådan. Sommaren är lika delar kontemplation och kreativitet. Det är nu vi har tid och lust att gå loss på projekt och laga lagom lättjefull mat.

”Vi är förvirrade bönder allihop. Vi låtsas vara storstadsmänniskor och urbana, men inom oss finns en längtan efter att gräva, dona i trädgården, sätta en bröddeg, måla om – just det där handfasta som vi fått armar och hjärna för att göra.”

I ”Sommar med Ernst” ryker både strumpor och skor när vår folkkäre inredare bjuder in läsarna till sin sommarvärld. Vi får lära oss allt från att sy hissgardiner till att grilla kräftor. Ernst bjuder på sina smartaste fix för sommarstugan och lagar mat i det fria. Det vankas somriga recept, ärliga material och fiffiga lösningar. Allt färgsatt med vackra bilder från Ernst egen sommar."

Boken utkommer den 16 april (på min födelsedag passande nog). Gör en bevakning exempelvis här så missar du den inte!

Mia

20 kommentarer:

Stjärnor & Champagne sa...

Hm är sådär i den mysollen....
Men härlig bild på boken.

Kram Anne

Hem och Harmoni Marie sa...

Tack snälla för tipset! Vad skulle jag göra utan dina boktips....

Nu har jag tre härliga böcker på bevakning....ser fram emot utgivningarna.

Ha en underbar dag, kram Marie
PS. Tusen tack... du visste precis vilka ord jag behövde höra!

Linruz sa...

Ja det är nog en bok som tål att bläddras i.
Kram Lina

Villa Solgården sa...

Ja den där vill man ju ha... :) härligt somrigt blåvitt omslag...

Kram!
Sanna

Nilla sa...

Ser ut som en skön bok! :-)

Karna sa...

Det blir spennende, har nettopp oppdaget programmene hans, da han pusset opp en gård i fjor sommer...mange gode ideer der...gleder meg til boken, så takk for tips!

Dicksonska våningen sa...

Låter som intressant läsning till sommaren. Kanske när man ligger i hängmattan :)
Ha det så bra!
Kram Annika

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Åh jag hade gärna legat i en hängmatta just nu, såg så skönt ut! Kul då har man båda Leila och Ernst att inspireras av under våran då!

Stor kram!

(Nu funkar det jättenbra för mig att gå in här ;) )

LiseLotte sa...

Jaha!
Efter Jul med Ernst kommer

Sommar med Ernst
och efter den kommer?

Köpte jul med Ernst på rea
Så jag väntar ett tag ;)

Fånga dagen sa...

Ernst, en av storfavoriterna.
Grattis till vinnarna av dina fina priser förresten. Jag hade gärna velat ha din vackra lykta där.
Ha en skön dag och kväll
Kram Lena

erica sa...

Den där vet jag någon som skulle vilja ha, hihi

kram erica

-en annan inredningsbloggare

ps: jag har börjat skriva om annorlunda inspirerande hem och byggen, först ut är en lyxyacht...ds

Fyra årstider ♥ Fotoblogg sa...

Den måste jag köpa! Tack för tipset.
Kram Lotta

timelesshome annika sa...

Ernst och jag, vore super om han kom hit!!!!
Annika

Hus nr.14 sa...

Tack för tipset... Hans tankar och ide´er vill man gärna ta del av !
Marielle

mitt skärgårdsliv sa...

Den boken hamnar man nog att köpa! Ha det bra!

Nordingården sa...

Men tack för ett toppentips! Visste inte att karln ska ge ut en sommarbok också, den blir given hos mej, jag älskar hans sätt att se på livet! Mari.

Hem och Harmoni Marie sa...

Hej igen...javisst är tavlan från Dreamhome :)
Och stegen inhandlades också igår, på Åhléns.. tänkte hänga nån pläd där och kanske någon liten lykta.

Ha en fortsatt fin kväll, kram Marie

Ljuva Lantliv sa...

Tack för tipset Mia! Tycker Ernst är helt underbar. KRAM Anna

Sari sa...

Ernst har man ju svårt att säga nej till! Tack för boktipset!
Ha det bra!
Sari

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Jag är inte riktigt övertygad vad gäller Ernst, men känner flera som också gillar honom precis som du. Kanske borde ge honom en chans? :P

Annars tycker jag Leila är kanon :)

Oavsett är det alltid skoj med såna böcker!

Kram o ha en fin dag!

Susanne