tisdag 23 mars 2010

Påskägg



Måste erkänna att både jag och maken är urdåliga på att äta ägg. Och då är vi så lyckligt gynnade att vi får från svärisarnas egna höns. Pinsamt! Men egentligen är det ju faktiskt gott och egentligen borde man väl unna sig en lyxig stor frukost på helgerna men det brukar vi också vara dåliga på. Och äter man då sällan ägg till och med på påsk kan man ju göra det som jag gjort - jag kom nämligen på att ett värmeljus passar perfekt i äggkoppen ;-) (Tändsticksasken finner du i butiken.)

Mia

16 kommentarer:

Lilla gårdshuset sa...

Hej!
Det var ju smart, äggkopp som ljusstake:). Snyggt var det också.
Fin blogg du har.
Kramis/Heléne

ANETTESHUS.COM sa...

Så smart!! Vakkert!

Ha en fortsatt fin kveld!

Klem klem
Anette:)

Inspiration i vitt sa...

Hej Mia, jaaa vad smart du är, klart man kan ha ljus i dom, fint. Jag älskar kokta ägg till frukost men jag håller med dig, man kunde ju lyxa till det lite mer vid frukosten, i alla fall till helgen. Kram på dig/Ingela.

Hvita Hjärtat sa...

Lyckliga ni som har tillgång till "egna" ägg, de är så mycket godare än såna man köper! Fint med äggkopp som ljusstake :o)

Kram,
Jennie

Tina sa...

Hej hopp.
Va fint & påskigt du gjort på din blogg Mia!!!
Ja, jag använder oxå äggkoppar & även snapps glas som ljusstakar..fniss.. alla sätt är bra utom de dåliga =)
Ha en fin Onsdag & hoppas du mår bra!
Kram Tina

Noamaja sa...

Ja men nu måste ni ju börja äta ägg! Jag äter det varje dag då jag äter "GI-mat". Hade gärna haft egna höns om vi hade haft plats;-)

Gulligt med äggkoppen till värmeljuset...synd att lilla S hade sönde vår sista äggkopp häromdagen *fniss*

Kram,
A

seasons of my house sa...

Whe've got our own eggs too, a little bit too much for us three so our family is very happy with it :o) Nice idea, your little candle!
Enjoy your day, Karin

Allt o Inget Med Jeanette sa...

Bra tips! O jättefin bild :)

Kram Jeanette

Mamma C sa...

Tufft, det har inte jag tänkt på förrut. Vi äter ägg i perioder här hemma.
Kram mamma C

Nygammalt sa...

Vilken smart idé. Är inte heller någon äggätare men på så sätt får man ju användning av äggkopparna! :)
Kram.

Angel.Pearls sa...

Gullig äggkopp! ..gör omelett, pannkaka o sockerkaka på äggen.. Kram//Eva

Nina`s Lantliga med Pamp sa...

Hej Mia,
Hahaha, visst e det så att man hittar lösningar till allt?! Som dina äggkoppar. Men du....ägg som e så gott...omelett, stekt, på macka med majonaise och bacon, kokta med kaviar eller majo eller bara lite örtsalt. Åh nej, vad sugen jag blev nu :))
Kram, Nina

Lilla Vrån sa...

Vad listig du är...äggkopp som ljusstake!
Ha det fint!
Kramar/Carina

Nordingården sa...

Urfina små detaljer från din läckra butik, och ngt mer som är läckert var din nya header, så vårfint, krispigt, man blir glad!!!

Tack för tv-tips, Tinas Trädgård låter toppenbra! Mari.

Nordingården sa...

Ps, jag äter ofta ägg, jag älskar äggröra och omeletter, stekta ägg och även kokta, vilket jag ofta har på mackan, men vill du höra ngt sjukt då det gäller just kokta ägg, jag rullar bort gulan: ) Mari.

Therése sa...

Jag är inte heller så mycket för påskpynt men det var ju en jättebra idé att använda äggkopparna som ljusstakar i stället (jag har faktiskt hela två stycken!). ;-) Äter inte heller mycket ägg men något ska jag väl trycka i mig till påsken!