fredag 26 mars 2010

Julklappen


Bild: Mia

som blev en stor surprise för mig var denna fina jordglob som jag tittat på till maken för att ge till honom i födelsedagspresent i år (mars). Jag försökte vara lite smidig och visa honom den för att få en hint om jag var helt fel ute eller om den skulle falla i god jord. Han hummade lite och jodå, den var snygg så jag la det på minnet för ett senare inköp.

Hur förvånad tror ni jag blev när jag packade upp samma jordglob bland m i n a julklappar från mannen i mitt liv? Han trodde att jag - genom att jag visade honom den i butiken - var hett förälskad i den och var stolt som en tupp att han kommit ihåg det.

Jo, visst är jordgloben fin men det var ju inte riktigt så det var tänkt :-D Men hursomhelst pryder den nu sin plats i arbetsrummet.. ;-)

Mia

6 kommentarer:

Camilla sa...

hahaha vilken rolig "soppa". Men tur att du med tycker om den då =0P
Kram C

Nattmia sa...

Ha ha.. Ja vi tänker ju inte alltid likadant som männen.. Nu fick du hitta på ngt annat till honom, då kanske det blir ngt du vill ha ;-)

Kram Mia

Peace of cake - Evelina sa...

Haha så det kan gå :) Men nu kan du ju köra samma "metod" med något du vill ha ;)

Kram E

Pia sa...

Ha ha ha ha... - den var god;-) Men Globusen var snygg da:-D

KRAM

♥ Fyra årstider sa...

Har aldrig tidigare sett en så snygg jordglob.
Kram Lotta

HomeRiver sa...

Vilken roligt berättelse :)