onsdag 10 mars 2010

Jag föll

DSC_7878.jpg

tillföga för gula påskliljor i år i alla fall. Jag gillar nämligen inte gula blommor, vet inte varför men är inte särskilt förtjust i gult överhuvudtaget vare sig det gäller inredning, kläder eller blommor. Men i år har jag haft en liten dragning efter gula påskliljor och måste erkänna att det är en liten energiklick i alla fall, kan behövas efter en mörk vinter också i väntan på vårvärmen.

Ni vet väl att det är påsk redan om tre veckor? Shoppa gärna påsk i butiken!

Torsdagkvällens säsongsstart är Lyxfällan i TV3 kl. 21.

Mia

25 kommentarer:

Jannicke sa...

Jeg har det som deg : Ikke særlig glad i gult...
Men påskeliljer er nydeli - energigivende!

Klem J.

Ljuvligt Hemma sa...

Jag älskar påskliljor... måste införskaffas till helgen nu när jag sett din fina bild :) Kram kram

LOTTAS HOME sa...

Hej! Känner precis som du, gillar inte gult. Men jag har också kännt mig sugen på att köpa några påskliljor. Det är något uppiggande och vårligt över dem som vi nog behöver denna tiden.
Ha en bra dag! kram

Stinas butik sa...

Såå fint Mia!!!
Kram

mitt skärgårdsliv sa...

Jag är inte heller förtjust i gula blommer eller gult överhuvudtaget. Men konstigt, gula påskliljor köper jag alltid ändå hem ;) Ha det bra!

Signe 1 sa...

Sååå fin bild! Du är verkligen duktig att fota!! Påskliljor är så fint tycker jag! Kram Sofia

Linn sa...

nyyydelig bilde!

*klemmar til deg*

Fröken Fräken sa...

Jag är inte heller så förtjust i gult. Men på blommor är det en annan sak! Och de där påskliljorna såg ju ut som en liten bit solsken!

StrandviksVillan sa...

Näe, jag hade faktiskt inte riktigt insett att det bara är tre veckor kvar! Fast ingen stress ändå, jag brukar inte pynta särskilt mycket.
Däremot vet jag att jag har hela påskhelgen ledigt i år så man borde hitta på nåt kul, kanske bjuda gäster på middag eller nåt :)

Förresten, grattis till vinsten hos Lotta! Verkligen söta formar!

kramkram!

StrandviksVillan sa...

Jo, och så skulle jag ju skriva att det var en väldigt läcker bild du tagit av liljorna!

Linruz sa...

Hej MIa
Jag är inte heller så jättfrtjust i gult men just till påsken gillar jag att ha påskliljor.
Älskar bilden ch du är verkligen en klippa på att fota.
Kram på dig.
Lina

Nattmia sa...

Jag gillar däremot gult, helst i en del kläder men ävein i blommor :-) Så fina påskliljor..

Kram Mia

Trottinglady - Cajsas Rum sa...

Ja det är konstigt att man har lite svårt för det gula men helt plötsligt är det ok. Tror att det är hur man arrangerar det hela och saker och ting runtomkring det beror på!
Ha det så gott önskar
Carin

Helene sa...

Vilka fina bilder du tar!
Gult är inte min favoritfärg på blommor heller men till påsk går det an!
Du har en AWARD att hämta hos mig!
Kram, Helene

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Påskliljor är vårigt. Vare sig de är vita eller gula:)

Kram Susanne

Fånga dagen sa...

Ja men precis som du säger så är ju påskliljor en fin färgklick och härliga i formen.
För mig är det våren som hägrar när jag ser påskliljor, hör dit liksom.
Ha en fin dag nu
Kram Lena

Anna sa...

Vad fint du har det med påskliljor! Jag får nog ta och köpa några snart.

Hus nr.14 sa...

Gillar inte heller gult!
Men just nu känns dom gula påskliljorna så rätt... det är väl för den långa vintern vi haft!
Marielle

Nordingården sa...

Vilken enormt vacker bild!!! Ja, vi är så tarditionsbundna in i generna, vi kan acceptera en färg vi inte gör annars bara för att det liksom är "legalt" en viss period, men jag håller med, jag har heller aldrig gillat gult, vare sig i inredning el kläder, varför kan tyckas, det är en fin färg! ( men kors, nu minns jag, jag hade två mjukgula fåtöljer och ett gult rum 1993!: , men det var riktigt fint! ) Men det är lika med ceriserosa, den färgen har nästan aldrig förekommit bland vare sig kläder, inredning el blommor! Och så hade det varit genom hela livet! Turkost har hört till den listan också men det är en färg som smugit sig in sista åren på detaljer vad gäller kläder o inredning...men som sagt, NU vill vi ha gult och bilder som denna får en att vilja ha allt i gult: ) Mari.

Nina`s Lantliga med Pamp sa...

Hej Mia,
Själv älskar jag gult och påskliljor lyser ju verkligen upp. Och visst blir man glad av gult?!!
Kram, Nina

Tulipa sa...

Hej Mia!
Vad kul att du vill vara med och tävla!
Kan inte heller påstå att jag gillar gult precis, men en liten vårblommande sådan kan ju förstås få slinka förbi!

Kram Mariette

Stjärnor & Champagne sa...

Mia...Här har du en till. Inget gult här inte men kan sträcka mig till påskliljor vid påsk.
Krma till dig/ Anne

Karin hemochliv.blogg.se sa...

Tack för tipset om din butik. Vad mycket fint du har!

Ser också på Lyxfällan- man bara: men sluta köp gräsklippare!

Karin A sa...

Jag har alltid ratat gult men på senare tid har jag så smått börjat att gilla det. Har citroner hemma som inredningsaccessoar tex. ;) Fin bild!

Kram Karin

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Hej Mia!

Visst är det ibland fint med gult, men jag håller med om att det räcker gott och väl endast till Påsk...;-)

Tack för en mysig blogg där man alltid får fina tips och härliga bilder!
Inspiration på högsta nivå!
Du har fått en liten Award, som finns att hämta inne hos mig, om du har lust!

Kram Fröken Vit.