lördag 13 mars 2010

In case of emergency



Bilder: Mia

Måtte vi aldrig få vara med om något så hemskt som en brand och den tragedi som kan utspela sig då. Minns ni pappas hjälteräddning i deras grannhus? Man vet ju aldrig vad framtiden har planerat för en och ett måste är förstås en brandsläckare för att vara på den säkra sidan om olyckan eller oturen skulle vara framme.

Brandsläckaren med stort B som jag skrev om för någon vecka sedan i vitt hos Rusta fick jag faktiskt köpt då maken i ett svagt ögonblick sa ja utan att jag behövde fjäska. Och det är då man tar tillfället i akt att roffa åt sig en vit brandsläckare, ta den i famnen och lubba till kassan innan han ångrar sig :-D

Mia

33 kommentarer:

Linruz sa...

Fniss kan se det framför mig.....du och en brandsläckare full fart mot kassan.
Den är urfin!!!!
Kram kram Lina

Helt Enkelt sa...

tusen tack för tipset! den var riktigt snygg, (för att vara brandsläckare...;)

(jag har mailat dig ett par gånger angående din fråga. men jag misstänker att det inte kommit fram. jag har haft väldiga problem med min mail den sista tiden.
försöker igen i helgen.)

kram
anna-malin

Karin A sa...

Hihi, ja den är superfin! :) Bra att du slog till när tillfälle fanns. Tack för igår och för din fina hälsning! Ha en fin dag i solen!

Kram Karin

mammaxtre sa...

Rusta here i come :-)

Vardagslyx sa...

Den är fin! Och visst ska man ha en sån! Vilket vi inte har, men det kanske borde fixas i helgen...?!

Kram Pernilla

Popprinsessan sa...

Vi har en vanlig klassiskt röd, så den får inte hänga så där fint på väggen, utan stå undanskymt, men lättillgängligt :-)

Lottaspace sa...

Visst är den snygg! Tror minsanna att jag ska smuggla en hem i sommar då vi åker till Sverige..

Kram, Lotta

Maria sa...

Den är ju faktiskt riktigt snygg!! En så kanske man borde skaffa sig!? Sambon är ju trots allt brandman så han är nog inte så svårövertalad! ;)

Njuter av dina ljusa härliga bilder!

Ha en fin lördag!
Kram Maria

Annas skattkammare sa...

Snygg!! Visst är det hemskt med bränder.. ett grannhus brann ner när jag var lite yngre och bodde hos mina föräldrar.. en äldre dam brann inne.. så fruktansvärt. Så alla borde verkligen ha brandsläckare och brandvarnare hemma.
Trevlig helg!
Kram /Anna

Jannicke sa...

Tøff!! Mye finere enn de knallrøde vi har!
haha, jeg ser deg for meg : Løpe til kassen med apparatet ;o)
God lørdag, Mia!

Klem J.

Hanna sa...

Jätte fin.
Vår är stor och röd och tar plats, men samtidigt viktigt.
Kram
Hanan

alegni sa...

den är kanonfin, den vita brandsläckaren. vi har en klassisk röd, men den får stå i centralgarderoben och jag hoppas innerligt att vi aldrig behöver använda den.
kram
ingela

Huset på kullen sa...

Den var ju läcker för att vara en brandsläckare. Perfekt att kunna ha den framma hela tiden..

Ha en bra helg! Kram Linda

Peace of cake - Evelina sa...

Vad smidigt! Istället för en ful röd som man försöker gömma undan och tar plats i städskåp osv.... Den här kan man ju ha framme utan att skämmas :)

Nordingården sa...

Ha, ha lubba till kassan...ja den brandsläckaren är verkligen så snygg att den tål att synas! Och är det i ett hem så är det ju ok med vitt, då vet ju alla där var den finns ändå.... borde nog köpa en sån jag med, den röda kan jag ha på ngt mer osynsligt ställe...

Vackra foton Mia! Och va mycket fint du tagit in till butiken, den takkrokan, åh va snygg den är!!! Mari.

Tina sa...

Hej!!
Ja, den va snygg.. annat än min röda..fniss.. men det viktigaste är ju att den funkar OM ( vilket jag inte hoppas!!!!) den skulle behövas!
Vilket underbart ljust hem ni har! Ser mycket vackert ut!!
Önskar dig en underbar helg!
Kram Tina

Ullis/Leva på landet sa...

Brandsläckare är ett måste tycker jag. Vi har några stycken av den fula röda sorten så de kan jag ju inte sätta upp så där snyggt som din. Nu får de stå lite undanskymt, så de i alla fall är lätta att ta fram om olyckan ändå skulle vara framme.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Betongängeln sa...

fniss...me to!

Mamma C sa...

Den var fin, en annan har den klassiska röda.
Kram Mamma C

Små ögonblick av mitt liv sa...

Snygg! Kanske jag skulle ta mig en tur till Rusta ;)

Fortsatt trevlig helg / Åsa

Maria i Lilla villa vita sa...

Hej!

Tack för dina fina ord om min lilla butik, det värmer så mycket!
Du undrade över det reserverade tennisracket. Jag kommer att använda det i en kommande skyltning i en butik här i vår stad, där jag ska få visa lite av mitt sortiment. Efter denna tiden hör jag gärna av mig till dig!
Kram Maria

Maria sa...

Ja usch, tanken på brand är hemsk bara den... Men med bra skydd känns det ju tryggare iaf, de vita släckarna är snygga, mycket trevligare än de röda. Snyggt såg det ut! Trevlig söndag!

Fyra årstider ♥ Fotoblogg sa...

Ja tänk att något kan vara både snyggt och praktiskt.
Kram Lotta

jenny sa...

vad snygg den var!!
hade gärna haft en sån här hemma men vi har en vanlig röd, sambon sa dock att en vit inte är godkänd. han kom inte ihåg varför men det var något med färgen, att den då inte syns på samma sätt..
hmm ja jag hade gärna haft en här hemma istället för den röda.

Stjärnor & Champagne sa...

Den vill jag också ha Mia...Så fin, och den är ju till för något bra.

Kramkram Anne

Hem och Lycka sa...

jenny - Jo, den vita brandsläckaren är godkänd - se här
http://www.sjoshopen.se/slackutrustning/pulverslackare/pulverslackare-2-kg-vit-design-fireinvent.html

Nettan sa...

Har oxå kollat på de där snygga släckaren...men min praktiske make påstår att den inte är tillräcklig...hmph...ska nog övertala honom!;-)
Kram Nettan

Ida sa...

Åh vad snyggt med vit brandsläckare! Bra tips! Ha en bra start på veckan, kram Ida

HUSnrNIO sa...

Den där är fin den! Ha en trevlig måndag.

Karin sa...

Halloj!
Vi funderar också på den där! Bloggade om den för ett par dagar sedan, borde igentligen vara lag på att ha en i hemmet! Och den där var ju faktiskt riktigt snygg inte sant? :)

Fin blogg i övrigt! Följt den en längre tid!

Ha en bra dag!

Kram Karin

Mitt Lilla Sommarhus sa...

Tack för tipset, den var betydligt snyggre än den röda!
Ha en bra dag!

Charlotta Ward sa...

Ja - vilken fin brandslackare! Tack for det tipset - nu ska alla roda fula slackare ut!! (Eller kan jag spraya dom...) :)

xCharlotta

Jenny sa...

Hej Mia!
Vilken snygg brandsläckare, kan se framför mig hur du springer med den i famnen mot kassan på Rusta,hihi:)

Ha en trevlig vecka!

Kraam Jenny