söndag 28 mars 2010

Anslagstavla


Bild: Mia

Att arbetsrummet är övermöblerat väljer jag att blunda för, det finns liksom ingen annan lösning när vi bor i en trea med två verksamheter och ett privatliv som ska funka tillsammans. Jag väljer helst inredning med mycket luft emellan, rena ytor och så lite som möjligt framme. Det får dock bli i nästa boende ;-) Min käre make lägger dessutom
emellanåt gärna saker på golvet när han anser att han inte finner plats någon annanstans (istället för att g ö r a plats) vilket ger mig nippran (inte särskilt lättstädat eller snyggt) och längtar då efter fler avställningsytor samtidigt som jag vräker upp sakerna på hans skrivbordsstol eller på hans skrivbordsyta (vilket han inte gillar att jag gör förstås). :-D

Hursomhelst blir det att bygga på höjden, med högt till tak är det en fördel att kunna få upp smålådor för förvaring och pärmar på hyllplan. För ett litet tag sedan köpte jag en fin anslagstavla för att sätta upp de där komihåglapparna som gärna samlas framför datorn plus de där detaljerna man behöver ha koll på och lättillgängliga. Satte då för tillfället upp gratulationerna vi fick när vi öppnade butiken, som är roliga att titta på och minnas tillbaka..

Mia

21 kommentarer:

Tina sa...

Hej.
Ja, jag håller med dig.. utrymme kan man nog aldrig få för mycket av..fniss..
Skön Söndag önskar jag dig.
Kram Tina

Marita sa...

Snygg ram på anslagstavlan!
har sj'älv i planerna att fixa en anslagstavla bara inspirationen kommer ;)
~marita~

Smått å Gott sa...

Vad praktiskt det är med en anslagstavla. Ska nog "sno" din idé och fixa en snart! Må gott. //Maria

Huset vid ån sa...

Utrymme går alltid åt! Önskar dig en skööön söndag! Och Ha en trevlig Påskvecka! Kram Therese

Hem och Harmoni Marie sa...

Vad fint! Och vad glad jag blir när jag ser mitt kort jag skickade :)

Ha en fin söndag, kram Marie

MITT VITA HUS sa...

nepp utrymme är mycket bra att ha och bygga på höjden är väl inte fel:) Ha en fin söndag, stor kram Mia <3

Mamma C sa...

Jättebra när man kan bygga på höjden. Funderat på att göra en anslagstavla själv, bara tiden kommer.
Kram mamma C

Annas skattkammare sa...

Vad fin anslagstavla!

Vit och pastell sa...

Anlagstavlor är riktigt praktiskt. Jag har en nere i hallen. Den är från Granit och i vitlackad metall så man får använda magneter att sätta fast lapparna med. Jag är jätenöjd med den.

Kram Mia

♥ Fyra årstider sa...

Även om du har trångt så är din bild så fin. Här borde jag sitta mer på kontoret, men det är så tråkigt.
Kram Lotta

Vintage House sa...

vilken härlig anslagstavla..
ha en mysig söndagskväll
sandra

Tulipa sa...

Hej!
De där anslagstavlorna är snygga!! Säljer dem i min butik...
Att hålla ordning är alltid en kamp, men har man inte så många rum är det klart svårare att oraganisera...

Kram Mariette

Jenny sa...

Hej Mia!
Praktiskt med en anslagstavla och fint att ha grattishälsningarna från er butiksöppning framme:)

Gillar din header, heelt underbar!

Ha en trevlig påskvecka!

Kram Jenny

Tidsmästarinnan sa...

Hej allra goaste Mia,
DEN var snygg! En anslagstavla man gärna kikar på ofta.
Kram till dig!
Susanne

Betongängeln sa...

behöver oxå mer utrymme ibland...finns så mycket roligt och fint som man vill ha framme, men ibland brukar jag byta ut...snygg anslagstavla, det har inte jag nån...har målar skåpluckor med tavelfärg som vi skriver mycket på istället...
kram

isacathrine sa...

Kjenner igjen problemet ja! Bor på en liten hybel og her er det ikke mye plass. Ikke får jeg henge opp flere hyller heller, selv om det trengs!

Ha en fin dag!

Stjärnor & Champagne sa...

Hallå vännen...Hoppas att allt är bra med dig....Den är jättefin och smart som sagt att bygga på höjden. Undrar när du skall få in den vita roskudden igen? Jag är ute efter en till min mamma, har en själv...
Kramkram Anne

Stjärnor & Champagne sa...

Ja gör gärna det vännen för då skall jag ha en till lilla mammma...
Natti natti/ Anne

Théa & Linnéa sa...

Hej!
Förvaring, detta ständiga dilemma...
Finns vissa ställen här hemma som också ofta svämmar över. Snygg anslagstavla! God inspiration i lapparna.
Ha en mysig vecka
/Karin

Ljuvligt Hemma sa...

Vilken underbar anslagstavla... jag vill också haaaaaaa :)

Tezz från Kungens Kurva sa...

Nej det är inte alltid så lätt att få plats med allt när det både ska jobbas och levas hemma, man får göra så gott det går :) Huvudsaken är att man trivs och att allt funkar!
Hoppas helgen varit bra.
Kram