tisdag 2 februari 2010

Vinter





Jag läser på var och varannan blogg att man längtar efter våren nu. Jag är nog ensam i bloggvärlden som njuuuter av vår härligt ovanligt kalla och snörika vinter. Det är såå otroligt vackert med snö och härligt med lite kyla - få klä sig i varma koftor, tofflor och kura ihop sig under filten i soffan med en bra film och tända ljus. Gå långa promenader så man får härligt rosiga kinder, statiskt hår efter att ha dragit av sig mössan och halvfrusna tår. Värma sig med lite varmt te eller en kopp rykande varm choklad. Det är vinter det! :-D

Njut av Kung Bore när han äntligen är här, nästa vinter kanske vi får en genomsnittstemperatur på +6 grader och ihållande ösregn. Och hur kul är det? Våren kommer tids nog ändå och då längtar vi till sommaren istället.. ;-)

Tänk vad trist om vi bara skulle ha samma väder för jämnan, typ vår så kallade svenska sommar bestående av duggregn och 15 grader varmt :-D Och för att få en varm sommar måste vi också få ha en kall vinter, färgsprakande kylig höst och vacker vår när knoppar brister...

Mia


33 kommentarer:

Anna sa...

Jag är en av dem som också njuter av vintern! Visst vill jag ha vår, men att inte njuta av den kalla och vita istället för att ha grått och regnrusk är fel för mig.

Härligt med tulpaner hemma. Har inte haft några på någon vecka nu och börjar längta.

Angel.Pearls sa...

Ja, visst har vi en sagolikt fin vinter! Härligt att tulipanerna kommer nu i läckra färger! Love//Eva

Stjärnor & Champagne sa...

Mmmm Mia vilka härliga färger.Psst jag både längtar till våren och samtidigt njuter av snön men då måste det vara kallt och inte rått.Skulle inte vilja ha samma väder jämnt.

Krma till dig/ Anne

Jansson bygger hus sa...

Jeg er helt enig! :)

Janne sa...

Ååå herlige bilder;)

Klem fra Janne

Jessica sa...

Bra skrivet Mia! Jag håller med, enda gången det är lite jobbigt är när man måste ut med bilen :-(

Jag älskar ju din blogg som du vet :-) Meeen jag tycker texten har blivit så himla liten, men det kanske säger mer om mina ögon än din textstorlek... Kanske får skaffa läsglasögon istället!

Kram i snöyran!

seasons of my house sa...

I agree, but this morning, when I slipped en fell on my way to work, I wished King winter had gone away. Ouch.
Karin

StrandviksVillan sa...

Håller helt och hållet med dig!
Nu är det vinter och våren kommer nog så småningom ändå. Allt prat om att leva i nuet - men ändå ska allt jäktas fram... Visst ska vi njuta av den vackra vintern nu, vem vill väl ha en med grått och slask och totalt mörker, som det ju oftast varit de senaste åren.
Just nu singlar stora snöflingor ned hos oss :)
Men... det får gärna fortsätta vara -6 som nu istället för -26, det säger jag nej tack till!

Hoppas du mår bra!
Jättefina bilder!
kram, Ann-Christine

mitt skärgårdsliv sa...

Jag med njuter av vintern när det är så vackert med snö. Fast en lite onödigt kallt har det varit!! Ha en bra vinter dag! Kram!

kjersti sa...

Jeg nyter også vinteren, men i natt har det kommet altfor mye snø. Vi hadde liksom nok fra før;)
Herlige bilder du viser:)

Klem Kjersti

Stämningsfullt sa...

Hmmm jag är inger vinter-fantast men måste säga att jag föredrar detta ist för slask såklart :)Men jag läääängtar till våren.

Härlig färg på flaskorna!
Kram!

Hem och Harmoni Marie sa...

Visst är vintern vacker men i lagom mängd kan jag känna... :)

Ha det gott, kram Marie

Nettan sa...

Vilket härligt inlägg! Lite possitivt om snö och kyla, ä det vinter så är det!! Våren kommer såsmåningom!
Kram Nettan

Mina dagar sa...

TACK för bra inlägg!
Jag håller verkligen med dig!!!
Det är underbart ute nu!

Härligt när vinter är vinter!!!!!

SUPERDUPERFIN Header!! (stavning?)
Kram Eva

Anonym sa...

Hej Mia!

Tycker jättemycket om din blogg men jag håller med Jessica om att texten har blivit väldigt liten och sidan hakar upp sig väldigt mycket när man ska bläddra lite, om du förstår?!

Ha det gott!/ Karro

Nattmia sa...

Jag vill ha vår.. Så är det bara.. Jag tycker at vintern är fin när den är så här men det behöver ju inte hålla på så länge ;-) Nu får det vara bra med snö och kyla, nu vill jag att termometern börjar dra sig upp mot 10-15 grader :-)

Ha en bra dag..

Kram Mia

Jessica sa...

Kalas blev det :-)

Kram kram

Hem och Lycka sa...

karro - sedan jessica hade synpunkter på textstorleken ökade jag upp den lite grann men större än så här kan jag inte ha den utan att det ser dumt ut.

Hem och Lycka sa...

karro - att sidan hakar upp sig låter snarare som du inte väntat tills den laddat klart/din internetanslutning men jag ska höra med några om de har samma problem.

Sally och jag sa...

Ditt försvarstal för vintern gav mig en tankeställare. Härlig du är som passar på att njuta!

Hälsningar från
Sally och jag

Hem och Lycka sa...

karro - inga problem hos dem jag frågat så det är nog tyvärr problem hos dig.

vitavillan sa...

Jag njuter också av vädret vi har.
Jag har längtat efter en riktig vinter i många år.
Slasket vill jag inte ha.

Annas skattkammare sa...

Jag tycker också att det är härligt! Är så trött på alla slaskiga vintrar vi haft! Önskar bara jag hade lite mer tid att vara ute och njuta av den med skid- och pulkaåkning! ;)
Kram /Anna

Noamaja sa...

Ja men du har ju så rätt! Jag tycker också att en vinter skall innehålla snö och kyla. Sen är jag ingen vintermänniska, den är för lång för mig. Jag åker hellre på en skidresa och myser, *hihi*. Å andra sidan gillar jag inte extrem värme heller, *haha*. Jag är nog en medelhavsmänniska, ljumma vindar och nära till alperna, perfekt:-)

Kram,
A

VITA NYANSER sa...

TACK för din goa omtanke hos mig! Så skönt med föråelse från någon som vet. Har vilat ett par dagar nu och börjar känna att krafterna börjar komma tillbaks!

Härligt att du njuter av vintern! Vitt och fint ute, ja det njuter jag oxå av.

Kram L-L

Filippas vita sa...

Håller med dig, det är hur härligt som helst med rejäl vinter. Men jag saknar ljuset! Helgerna är så härliga med solsken, gnistrande snö och en tur på längdskidorna.

Anonym sa...

Hej igen!

Det kan säkert vara problem med min dator men dessvärre är det just när jag ska bläddra på din blogg det blir så - tyvärr :), det har inte varit så innan. Det fungerar alldeles utmärkt att bläddra på andra bloggar/sidor. Vet inte vad som är felet :).

/Karro

Hem och Lycka sa...

karro - tråkigt men jag kan inte göra så mycket när andra säger att de inte har samma problem. hoppas det är tillfälligt.

Jes/Vita villa vila sa...

Du är så go Mia :)
Jag är en av dem som längtar och jag längtar massor. Men visst har du så rätt. Man ska njuta av varje dag & nu är det ju en ordentlig vinter, vilket vi sällan får uppleva!

Stor kram till dig vännen!
Jes ♥

Nilla sa...

Jag håller med dig! Jag njuter också av vintern! Ha det bra.

Kia sa...

Det är det som är tjusningen med vårt land att årstiderna skiftar. Jag tycker det är mysigt med snö och barnen gillar det också. Blir mycket ljusare ute också om snön ligger. Det märker ialla fall vi som bor utan en massa gatlyktor omkring oss. Sen kan man förhoppningsvis se fram emot en varm och härlig sommar!
Nu ska jag ut och pulsa med hunden.

Kia

Fyra årstider ♥ Fotoblogg sa...

Det vackraste jag sett på länge.
Kram Lotta

Anonym sa...

Gals
You have got to see this. Obama playing on XBox. Funniest video ever. http://bit.ly/bllhx1