måndag 15 februari 2010

Vem är du?

DSC_3810.jpg
Bild: Mia

"Suddig och söt, mysiga snackkvällar med bästa vännen. Hemma bäst, gosigt, mjukt och skönt att krypa ner i soffhörnan. Naturligt, mjukt och ombonat där inget stör. Möbler som omsluter dig. Hemma hos dig är det hemvant, hemtrevligt och lagom inbott. Du älskar naturfärger och milda toner. Gärna organiska mönster på tapeter och tyger. Färg, tapet och golv med skön struktur gillar du också. Möblerna och inredningen är inte så genomtänkt. Du har helt enkelt valt det du tycker om och det du tycker om har fått stanna. Som kära gamla vänner. Mys är bäst!"

Jepp, det är tydligen jag det :-D Är du sugen på att kolla hur du är i inredningssammanhang så gör du Nordsjös test här.

Tusen tack till alla er som lämnar söta värmande kommentarer till förra inlägget, de värmer - ni är så söta! Jag har inte möjlighet att tacka er alla personligen men säger ett grupptack till era alla!

Mia

23 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Gjorde testet förra veckan, och visst är även jag en Myshumla... :)

Kram Marie

Drömmar och Lycka sa...

Vilket trevligt test, det ska jag prova att göra. Kanske t o m skriver ett inlägg om det som du, för det tyckte jag var roligt att läsa :)

Ha en fortsatt fin kväll! kram Linnéa

Levindas Värld sa...

Hej!

Jag gjorde testet nyss och visade mig också vara en riktig "myshumla" - lät ju otroligt sött...hihi!!

Ha det fint!

Jannicke sa...

Kjære M.

TUSEN hjertlig takk for den koselige gaven og gode ord!! Jeg ble helt rørt.. du er bare så snill. Filthjertene var så nydelig, nå må jeg bare finne det rette stedet :o)

Du har et stort og varmt hjerte..
Ønsker deg alt godt!

Klem fra søs.

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Måste testa jag med. Tycker du det stämmer då?:)

Ang förra inlägget.
Självklart är ditt missfall inte något du kommer glömma. Det är och kommer vara en del av ert liv.
Människor är taktlösa. Säkerligen även jag.

Har själv hurtigt sagt till en väninna, att ni får pröva igen....I samma stund önskade man att jorden öppnade sig...Jag pratar ofta först och tänker sen...
Naturligtvis vet de att de kan pröva igen, men det var inte det de ville höra, utan nått tröstande.

Jag kramar er och säger som förrut. Ta hand om er. Prata, prata, prata och ta tiden till hjälp. Inte att glömma, utan att lära sig leva med sorgen.

Kramar i travar
Susanne

Stinas butik sa...

jag blev också en myshumla!
Kram

Marits vita skrin sa...

Jag läste precis ditt förra inlägg och vill bara skicka en stor kram och säga att jag tänker faktiskt på dig ofta och vet hur det känns....

Marit

Lilla huset på prärien sa...

Hej Mia!

Läste ditt förra inlägg, jag har helt missat vad som hade hänt dig. Jag är SÅ otroligt ledsen för din skull! Gud hjälpe mig vad ledsamt. Förstår att du känner dig ledsen. Jag känner för dig och tänker på dig!

Kram Jenny

Vardagslyx sa...

Vilket roligt test! Måste jag prova!

Kram Pernilla

Tidsmästarinnan sa...

Hej Mys-Mia,
du, det där låter VÄLDIGT mycket som jag... men så tycker jag ju att ni har det ill-snyggt hemma också!
får nog prova testet jag med.
Stor varm kram
Mys-Susanne

Signe 1 sa...

Vilket skojigt test:-)
Tänker på dig!
Kram Sofia

Mamma C sa...

DEtta test ska jag prova på.
Kram mamma C

Limetwig sa...

Ha va kul, vi är samma :)
Ha det bäst! Åse

Marita sa...

Fniss, den där testen måste jag göra på en gång! Vad kul!!
kram, Marita

d-aniel sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
juliana.persson sa...

Tack så mycket.!
Måste erkänna att det kändes dumt när du kommentarade mitt förkylningsinlägg när det är så ynkligt med en liten förkylning i jämförelse med vad ni går igenom.

Jag tänker på er ofta och uppskattar mycket när du kommenterar i min blogg. Jag får ju inte så många kommentarer så det är så kul!

Kramar Juliana

Théa & Linnéa sa...

Hej! Här är en myshumla till, kan tro att vi är många sådana...
Fast vissa frågor fick mig att tänka att jag kanske var tråkig...
Jag har nog mest läst och tittat i din blogg om inredning och fina bilder och missat det som hände er i höstas. Det är svårt att kommentera utan att vara plump, men jag är ledsen för er skull och vet att sorg tar tid. Ett missfall är ju ett barn man mister, någon som man sett fram emot att få möta och följa. Sorg tar tid och måste så få göra. Sköt om er!
kram Karin

alegni sa...

jag blev också en myshumla :)
kram
ingela

StrandviksVillan sa...

Här har du en till myshumla!
Fina inspirationsbilder det fanns där på sidan. Jag är också lite rosamolnare, inte förvånad ;)

Tack för tipset och länken!
Kraaaam!

mali-mo sa...

Hei kjære du ;)

Har ikke vært på bloggen noen dager, jeg. Har hatt noen tøffe dager, litt av det samme som du skriver om i ditt innlegge under her. I norge har vi jo hatt "morsdag" nå søndag som var, og det kjentes bare slitsomt ;/ Ikke i form og ikke særlig glad ;( I tillegg så er jeg jo begynt i jobb, med hauger av mennesker, klienter og pårørende å forholde meg til hver dag. Dette ble litt mye klager fra meg idag ;/

Sender deg noen varme tanker likevel jeg.

Klem fra meg.

Annas skattkammare sa...

Aha spännande! =) tycker du att det stämmer? Får nog göra testet jag med.. =)
Kram /Anna

Ingela la la sa...

Tyckte att det där stämde väldigt väl in på min bild av dig :)

Angående ditt förra inlägg så vill jag bara skicka all kärlek jag kan till Er båda. Vi finns här både jag och Johan närhelst ni vill. Visst är vi människor lite speciella när det gäller andras människors sorg, det upptäckte även jag när min pappa gick bort. Kanske har man själv varit det någon gång, jag hoppas inte det men man upplever ju saker och ting olika...

Ha en bra dag vännen

Olelsi / Nettan sa...

Den här tjejen vill ha tips om en bra blogg, så jag tipsade om din utifall det dyker upp några nya bloggare på din sida så du vet vart de kommer i från.
Här e hennes länk i alla fall:
http://tjohalia.blogg.se/index.html

Kram Olelsi / Nettan i Hälsingland.