onsdag 10 februari 2010

Tulpaner

DSC_6828
Bild: Mia

är toppen såhär års, lagom vår och lagom vinter i en bukett tycker jag. Lite vårvinter helt enkelt ;-) Billiga i mataffären dessutom, perfekt!

Denna bukett fick vi av svärisarna till Ellis 1-årsjubileum, tusen tack, en ljuvlig bukett med sprakande härliga färger. I bakgrunden ser ni vår knäppa amaryllis som vi fick av vårt bostadsbolag i julklapp och den blommar NU. Den hade en stängel med blomma i jul och därefter kom två till stänglar på tillväxt så jag tippar på att vi har blomning med denna plus nästkommande knopp ända fram till påsk :-D Nog för att det sägs att julen varar ända till påska men det får ju finnas gränser.. ;-)

Jag tror faktiskt jag ska trotsa mitt dissande av gula blommor i påsk och köpa lite gula (finns ju vita också) påskliljor, kan vara skoj med en färgklick här hemma för en gångs skull!

Mia

21 kommentarer:

Stjärnor & Champagne sa...

Visst är det vackert med alla färgerna. Älskar tulpaner, värsta jag visste när jag var mindre eftersom jag alltid fick dom när jag fyllde och vem ville ha blommor då hihi.

Kram Anne

Nygammalt sa...

Grattis till er 1-års dag! :)

Ljuvligt med snittblommor hemma, ska unna mig det någon dag. Roligt det där med amaryllisen ;)

Kram.

Trottinglady - Cajsas Rum sa...

Vad gäller gula blommor kan man ju vara så att man kan gilla dem i rätt sammanhang och var i rummet och till vad.
Inte sämre än att man kan ändra sig, så tänker jag. En bukett i blandfärger är fint ibland och enbart vita ibland, skönt att kunna variera. Ja, det blev en del om variation...
Hälsningar från mig
Carin

Signe 1 sa...

Åhh vilken underbar tulpanbukett!! En ren fröjd för ögat!!:-)

Kramkram sofia♥

Vardagslyx sa...

UNderbar bukett och underbar bild!

Kram Pernilla

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vad underbart vårigt med alla sprakande färger! Jag älskar verkligen såna buketter nu när det börjar lida mot vår. Följer numer din blogg så jag inte tappar bort dig igen...*hihi*
Kram/ Anna

Nattmia sa...

Klart du skall ha lite gult till påsken ;-)
Är ju en gul tulpan med i din fina bukett med.. Gillar blandade tulpanbuketter..

Ha en goer torsdag..

Kram Mia

Mira sa...

Jag bara älskar tulpaner!!! Vackra färger!! Kram/mira

Linruz sa...

Hej Mia.
Visst är det underbart med just Tulpaner.
En energiklick.
Försöker att ha en bukett på bordet så här års.
Ha en fin fin dag min vän.
Kram Lina

Allt o Inget Med Jeanette sa...

Tulpaner är såå vackra!
Jag gillar också de buketterna där det är olika färger.
Eller om man mixar in några andra blommor också:)

Ha det bra!

Kram Jeanette

Elsa och Helena sa...

Vilken vacker bukett. Håller med ibland vill man ha färg på blommorna. Har börjat tycka det kan vara jobbigt att jaga vita blommor jämt:)

Stor kram Helena

Skrållungar och skärgårdsliv sa...

Hej Mia!
Hoppas allt är bra idag!
Så vackert med tulpaner! och vilken fin kruka du har till orchidéen!

Önskar dig en skön torsdag!
Kram Nadja

Stämningsfullt sa...

Vilken härlig bukett! Ger riktig vårlängtan!

Eva - designing good life sa...

Maagiskt vackert med tulpaner, man får sådana vårkänslor.

Nettan sa...

Håller med dig, vet inte riktigt vad som hänt men helt plötsligt gillar jag oxå lite fär på blommaorna!...kanske är allt det vita ute??;-)
Kram Nettan

Vita små hjärtan sa...

Vilken härlig bukett!!!
Kram Agnetha

Nina`s Lantliga med Pamp sa...

Hej Mia,
Själv så älskar jag gult. Jag blir fruktansvärt glad av gult och även det har tydligen blivit bevisat att människan reagerar på det viset. I måleri/konst världen står gult för just innerlig lycka och utstrålning. Så in med lite gult tycker jag. Det vita kommer ju självklart alltid att vara nr.1, skratt
Kram, Nina

Tezz från Kungens Kurva sa...

Tulpaner är verkligen underbart vackra! De ger en känsla av vår så här när vintern härjar som mest :)

Mina dagar sa...

Otroligt fin bild!!
Känner våren:)

1 år, GRATTIS!
/Eva

Bygatan sa...

Är in och önskar en trevlig helg! En bukett tulpaner är alltid rätt, även gula:)

Såg inlägget med rusta! Me like!

Kram Lena

Jungfrun sa...

Ja, visst är det härligt med tulpaner! Det är så mysigt och inspirerande att titta in på din blogg!!!